نقش پررنگ کوسن های کوچک در دکوراسیون

0

نقش پررنگ کوسن های کوچک در دکوراسیون

نقش پررنگ کوسن های کوچک در دکوراسیون : یک مربع یا دایره یا مستطیلی که ابعادش نهایتا به نیم متر در نیم متر می‌رسد اما می‌تواند شکل و شمایل فضای کلی اتاق پذیرایی، نشیمن یا خواب را به طور کل عوض کند. یک عنصر دکوراسیونی جادویی که نبودش چندان به چشم نمی‌آید اما بودنش حتما محسوس است! خانم‌ها! آقایان! معرفی می‌کنیم: کوسن! بله، کوسن‌هایی که انواع و اقسام طرح‌ها از گل و مرغ گرفته تا نقوش هندسی و کوبیسم بر روی آن‌ها چاپ می‌شود و این روزها تب خریدشان هم حسابی بالا گرفته است.

اخیرا از کتابفروشی! تا فروشگاه اشیاء دکوری و فروشگاه مبلمان و … همه جا حضورشان را می‌بینید. یک بخش از فروشگاه را به خود اختصاص داده‌اند و با نقش و نگارهای بدیع برای خریداری شدن دلبری می‌کنند.  حتما شما بهتر از ما می‌دانید که کوسن‌ها صرفا عنصری تزئینی نیستند، اما شاید از ضرورت این عنصر و نقش کاربردی آن کمتر باخبر باشید. اگر می‌خواهید با ترفندهای چیدمان کوسن بیشتر آشنا شوید و بدانید هر نوع کوسن برای چه فضایی مناسب است ادامه مطلب را از دست ندهید. این طور هنگام خرید هم انتخاب هوشمندانه‌تری خواهید داشت.

همانطور که در بالا ذکر شد با تغییر چیزهای کوچک ظاهر اتاق شما بسیار تغییر خواهد کرد، اگر مبلمان اتاق نشیمنتان ساده است و یا گذر سال‌ها برق آن را گرفته و گرد قدمت رویش نشانده و یا فرش و دیوارهایتان رنگی خنثی دارد؛ با هزینه کم می‌توانید آن را بسیار جذابتر جلوه دهید. کافیست چند کوسن رنگی یا گلدوزی شده از جنس نخ و پنبه یا پلی استر و غیره به سلیقه خودتان به دکور اضافه کنید.با استفاده از رنگ، بافت، شکل، اندازه و تعداد متنوع کوسن‌ها می‌توانید هر چند وقت یک بار ترکیب‌‌های جدیدی خلق کنید.

یک مزیت کوسن این است که در هر زمانی می‌توانید رویه آنها را متناسب با فضایی که می‌خواهید بیافرینید، تغییر دهید. می‌خواهید مهمانی بگیرید؟ از پارچه‌های روشن و براق برای رویه کوسن استفاده کنید. مهمانی رسمی شام دارید؟ کاور کوسن‌ها را با لباس خود ست کنید تا نمایی لوکس‌تر به منزل دهید.

چرا ما استفاده از کوسن را فقط محدود به اتاق نشیمن می‌کنیم؟ در صورتی که همه افراد به ویژه کودکان از کوسن‌هایی به شکل حیوانات و رنگ‌های شاد برای لم دادن لذت می‌برند. چند کوسن اضافه در گوشه‌ای از منزل و اتاق خواب قرار دهید و فضایی برای لم دادن و ریلکس بسازید.

نقش پررنگ کوسن های کوچک در دکوراسیون : راه‌های استفاده از کوسن بسیار زیاد است؛ گاهی یک کوسن کوچک در قسمت تکیه گاه یک صندلی عمیق باعث راحتی کمر به هنگام نشستن می‌شود و گاهی در اتاق خواب می‌توان با آن تنوع رنگی روی ملحفه سفید ایجاد کرد و یا با کوسن‌های همرنگ تخت هارمونی ایجاد کرد. حتی می‌شود برای تزئین طاقچه‌های پنجره از کوسن‌های کوچک استفاده کرد. فقط کافیست با توجه به روحیه و علایق خود پارچه‌ای را که مدنظر دارید انتخاب کنید و کوسن‌های دلخواهتان را بسازید.

رنگ کوسن

رنگ در هنگام تزئین یک اتاق باعث ایجاد احساسات و ارتباطات می‌شود. یک توصیه کاربردی این است که از حداکثر سه رنگ کوسن یا سه طرح در رنگ‌های مشابه استفاده کنید. این نکته را هم مدنظر داشته باشید که رنگ‌های مناسب برای منعکس کردن احساس اتاق را انتخاب کنید.

مثلا کوسن‌ها به رنگ‌های زیر این احساسات را ممکن است به همراه داشته باشند:

بالش‌هایسفید: خالص، لوکس، مدرن، تمیز، زیبا.

کوسن‌هایصورتی: دخترانه، رویایی، نرم، شیرین، امن.

کوسن‌هاینارنجی: سرگرم کننده، بازیگوش، شاد، جوان، گرم، خوش بین

کوسن‌هایزرد: مثبت، کودکانه، گرم، بازیگوش، بهار مانند.

کوسن‌هایسبز: تازه، ظریف، انعکاس طبیعت، آرام، وسوسه انگیز.

کوسن‌هایقرمز: شجاع، پرشور، قوی، عاشقانه، قدرتمند.

کوسن‌هایقهوه‌ای: راحت، خاکی بودن، ظریف.

کوسن‌هایآبی: قوی، اعتماد، اسرار آمیز، آسمان، تازگی، آرام بخش.

کوسن‌هایخاکستری: قدرتمند، کلاسیک، کاربردی، مدرن.

کوسن‌هایسیاه:پررنگ، کلاسیک، قوی، ظریف، جذاب، لوکس.

چند نکته کاربردی درباره کوسن

نقش پررنگ کوسن های کوچک در دکوراسیون : سعی کنید هر تعدادی که کوسن استفاده می‌کنید، به لحاظ بصری با هم هماهنگ باشند، البته هماهنگ بودن به معنی شباهت نیست ولی کوسن‌ها با هارمونی مناسب باید حس خوب و منحصر به فردی را منتقل کنند.

به هیچ وجه نباید کوسن‌های شما در طرح زمینه خود مثل مبلمان یا تخت یا غیره گم شوند. طرح و رنگ باید از زمینه کاملا مجزا باشد.

کوسن‌ها باید کاربردی و شیک باشند، بنابراین اگر تعداد زیادی کوسن روی مبل وجود دارد که حس ناراحتی را به شما منتقل می‌کند و مانع راحت نشستن می‌شود آنها را حذف کنید.

کوسن‌های شما باید انعکاسی از شخصیت شما باشند! از آنها برای گفتن یک داستان در مورد خود و فضای زندگی‌تان استفاده کنید. چاپ  طرح‌هایی با الهام از چشم انداز زندگی مطلوبتان و یا طرح نماد‌های برجسته و مهم  برای کوسن فوق‌العاده است.

از طراحی جسورانه نترسید. کوسن‌های با الگوهای مختلف در یک اتاق می‌تواند حسی عالی در  فضای زندگی شما ایجاد کند.

نقش پررنگ کوسن های کوچک در دکوراسیون : نوع پارچه‌ای که انتخاب می کنید نیز نقش مهمی ایفا می‌کند، زیرا بر اساس سبک و مواد مورد استفاده در یک اتاق باید انتخاب  شود. مثلا پارچه‌های نخی حس راحتی و پارچه‌های ابریشمی و چرم حس لوکس و رسمی بودن را القا می کنند.

در نهایت باید به تصویر کلی اتاق‌تان فکر کنید. کوسن ها یک جز از کل اتاق هستند و باید نوعی تطبیق و ارتباط در این مجموعه وجود داشته باشد که حس زیبایی  و راحتی را در کل به بیننده منتقل کند

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد