روش‌های استفاده از کالاهای عتیقه در دکوراسیون

0

روش‌های استفاده از کالاهای عتیقه در دکوراسیون

روش‌های استفاده از کالاهای عتیقه در دکوراسیون : برای بسیاری از ما اشیاء عتیقه هنوز هم جذابیت خاص خود را دارند و نگاه‌ها را به خود خیره می‌کنند. افزودن عتیقه‌ها و کلکسیون‌ها به دکوراسیون منزل شیوه‌ای جالب، عملی و جدید برای ایجاد حس زندگی در محیط است. همچنین، این روش می‌تواند برای کسانی که به فکر صرفه‌جویی در هنگام خرید هستند نیز مقرون به صرفه باشد. با این حال، احتمالاً برای شما نیز این سؤال مطرح است که آیا اشیاء عتیقه با دکوراسیون‌های امروزی نیز تناسبی دارند؟ بله؛ اما چطور می‌توان در دکوراسیون‌های مدرن عتیقه‌ها را به کار برد؟ در ادامه خواهید خواند.

یک گروه از عتیقه‌ها بسازید

چندان تفاوتی ندارد که به جمع‌آوری گلدان‌های سنگی و سفالی نقش برجسته علاقه دارید یا مجسمه‌های بزرگ و کوچک و یا آینه‌های دیواری در اشکال و اندازه‌های مختلف. در هر حال، اگر به دنبال راهی برای ایجاد جلوه‌ای زیباتر هستید، بهتر است آن‌ها را به شکل گروهی در کنار یکدیگر قرار دهید، نه به صورت پراکنده و در گوشه و کنار دکوراسیون. با این شیوه به‌جای آن‌که نگاه افراد دائم در سرتاسر فضای اتاق بچرخد و متوجه نقص‌ها و کاستی‌های دکوراسیون شود، بیشتر معطوف به یک نقطه خواهد شد.

بازسازی زمان با عتیقه‌ها

روش‌های استفاده از کالاهای عتیقه در دکوراسیون : بازسازی یک دوره خاص با استفاده از عتیقه‌ها یک جلوه بصری جذاب و مهیج را در دکوراسیون منزل شما پدید می‌آورد. تصور کنید که یک حمام به سبک آرت دکو (Art Deco)، یک اتاق پذیرایی به سبک سنتی یا کلاسیک و یا اتاق نشیمنی به سبک مدرن mid-century تا چه اندازه می‌تواند فضای خسته‌کننده یک خانه را به محیطی مهیج و افسانه‌ای تبدیل کند. افزون بر این، عتیقه‌ها و کلکسیون‌ها همواره منعکس‌کننده تاریخ و دوره مورد علاقه شما هستند. از این رو بهتر است پیش از انجام این کار، کمی مجلات و کتاب‌های مربوط به دکوراسیون لوازم قدیمی را ورق بزنید و هر چه بیشتر عکس‌های دوره تاریخی مورد علاقه‌تان را ببینید.

ترکیب لوازم قدیمی و جدید

روش‌های استفاده از کالاهای عتیقه در دکوراسیون : روش‌های استفاده از کالاهای عتیقه در دکوراسیون : افزودن عتیقه‌ها و کلکسیون‌ها به دکوراسیون مدرنفرصتی را فراهم می‌کند تا محیط زندگی خود را از حالت یکنواخت و قابل پیش‌بینی خارج کنیم. در واقع امروزه در بیشتر دکوراسیون‌ها المان‌هایی وجود دارند که با وجود تفاوت ظاهری نسبت به یکدیگر، چندان مهیج و خیره‌کننده به نظر نمی‌رسند. چراکه مشابه آن‌ها را در فضاهای دیگر مشاهده کرده‌ایم. در مقابل ترکیب لوازم قدیمی و جدید شیوه‌ای نادر و کمتر دیده شده است که هم ذوق و سلیقه شما را به رخ می‌کشد و هم جلوه‌ای غیرتکراری به دکوراسیون منزل شما می‌بخشد.

تزئین فضای منزل با شیشه‌ها

شیشه همواره به دلیل انعطاف در ساخت قطعات مختلف، نقشی مهم در معماری سنتی ایران و دیگر کشورها به ویژه تمدن‌های شرقی داشته است. در گذشته از شیشه‌های رنگی استفاده‌های گوناگونی می‌کردند که از جمله آنها می‌توان به ظروف اشاره کرد. این ظروف رنگارنگ هنوز هم می‌توانند جلوه‌گر منازل شما باشند. یک قفسه پر از جام‌ها و ظروف شیشه‌ای رنگارنگ را تصور کنید. این لوازم شیشه‌ای با فرم متفاوت خود و انتشار طیف‌های مختلف نور به‌راحتی می‌توانند هیجان و اشتیاق را در دل هر بیننده‌ای زنده کنند.

استفاده از کارت‌پستال‌ها

روش‌های استفاده از کالاهای عتیقه در دکوراسیون : بیشتر علاقه‌مندان به کلکسیون برای قرار دادن اشیاء دکوراتیو کاغذی نظیر کارت پستال‌ها، بادبزن‌های بزرگ و گلدار یا صفحات قدیمی موسیقی با مشکل مواجه هستند. یکی از بهترین فضاها برای قرارگیری این اشیا دیوارهاست. شما می‌توانید به‌منظور آسیب ندیدن این قطعات، آنها در قاب‌های چوبی قرار دهید. البته به سازنده قاب‌ها تأکید کنید که از مواد فاقد اسید برای ساختن آنها استفاده کند. همچنین عتیقه‌های کاغذی خود را نیز در معرض نور شدید قرار ندهید چرا که موجب پوسیدگی و محو شدن رنگ‌های آنها می‌شود.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد