ده ایده برای داشتن اتاق کاری خلاقانه در خانه

0

ده ایده برای داشتن اتاق کاری خلاقانه در خانه

ده ایده برای داشتن اتاق کاری خلاقانه در خانه : فعالیت در یکاتاق کار خانگی روالی عادی برای بسیاری از ما است. افراد پرکاری در سراسر جهان هستند که سعی می‌کنند بهترین راه را برای ایجاد یک محیط کار خلاق و الهام بخش در خانه‌هایشان پیدا کنند. آنها به خوبی دریافته اند که یک فضای کار خانگی علاوه بر میزو صندلی مناسب به چیدمانی زیبا و آرامش بخش نیز نیاز دارد. ما نیز در این مطلب ده ایده خلاقانه را به شما پیشنهاد می‌کنیم تا از این طریق فضایی راحت‌تر و دل‌نشین‌تر را به عنوان محل کار در منزل داشته باشید.

دفاتر کار خانگی با یک فضای زیبا و دلنشین، مجموعه‌ای از عناصر تزیینی مختلف و کارکردهای متفاوت است. راه حل‌های مختلفی برای خلق یک محیط زیبا در فضای کار خانگی وجود دارند؛ راه هایی نظیر قفسه‌های سفارشی، صندلی راحتی و گلدان‌ها که باعث می‌شوند محیط اتاق در عین کارایی به فضایی زیبا و دلپذیر تبدیل شود.

این‌که آیا شما از یک میز کار بزرگ استفاده می‌کنید یا یک میز تحریر کوچک تغییری در اساس کار شما به وجود نمی‌آورد. پس حالا که این‌طور است چرا یک طراحی خیره کننده برای اتاق کارتان انجام نمی‌دهید که نه تنها گویای شخصیت شماست، بلکه باعث راحتی و آسایش کار خودتان نیز می‌شود.

۱.استفاده از تو رفتگی‌های دیوار

ده ایده برای داشتن اتاق کاری خلاقانه در خانه : هنگامی که شما در یک آپارتمان کوچک زندگی می‌کنید و نیاز به استفاده از تمامی فضا دارید، یک طاقچه یا تو رفتگی در دیوار می‌تواند کمک کند تا فضای کمتری را برای قرار دادن وسیله‌هایتان اختصاص دهید. برای مثال از طاقچه برای گذاشتن کتاب، پرونده، وسایل زینتی یا قاب استفاده کنید و تو رفتگی را برای قرار دادن میز مطالعه‌تان به‌کار ببرید. حتی زمانی که اتاق کار شما فضای لازم برای ذخیره کردن اثاث را ندارد، یک جعبه چوبی می‌تواند مشکل گشا باشد. چون به راحتی می‌توانید مجلات، مدارک و اسناد خود را داخل آن قرار دهید و مانع از شلوغ و بی نظمی فضای اتاق خود شوید.

۲.ایجاد فضای کافی برای کتاب و مجلات در آپارتمان‌های کوچک

وقتی محیط زندگی شما یک آپارتمان‌ کوچک باشد، فضای بزرگی برای اتاق کارتان در اختیار نخواهید داشت. اما این نباید باعث ناامیدی شما شود زیرا در این مواقع تنها کمی خلاقیت نیاز است. اگر کتاب‌های زیادی در اختیار دارید نگران نباشید، چراکه می‌توانید آن‌ها را در یک قفسه عمودی در کنار یک میز قرار دهید و مجلاتتان را هم بر روی نردبانی چوبی آویزان کنید. در واقع هنگامی مساحت اتاق اجازه قرار دادن وسایل مختلف را به شما نمی دهد باید تلاش کنید تا از ارتفاع اتاق بیشترین استفاده ممکن را کنید.

۳.تبدیل قسمتی از اتاق نشیمن به دفتر کار

اگر شما اتاقی جداگانه و مخصوص کار ندارید، گوشه‌ای از اتاق نشیمن می‌تواند مکان مناسبی برای انجام کارهایتان باشد. در واقع استفاده از وسایلی هماهنگ با دکوراسیون اتاق نشیمن کمک می‌کند تا این فضا بخشی از طراحی کلی منزلتان باشد. شما می‌دانید که هر اتاق کار نیاز به صندلی دارد. صندلی راحتی برای کسانی که زمان زیادی را پشت میز کار می‌گذرانند بسیار مهم است. با این حال باید اطمینان حاصل کنید که یک صندلی زیبا و متناسب با دکوراسیون محیط را انتخاب کرده‌اید.

۴.انتخاب رنگ در اتاق کار خانگی

ده ایده برای داشتن اتاق کاری خلاقانه در خانه : اگر می‌خواهید رنگ مناسبی برای اتاق کارتان انتخاب کنید، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که از رنگ کرم و خاکستری استفاده کنید. زیرا هنگامی که نور از پنجره به درون اتاق می‌تابد با برخورد به رنگ کرم یا خاکستری دیوارها فضای آرام و دلنشینی به اتاق می بخشد. از سوی دیگر این دو رنگ را به راحتی می‌توانید هر نوع مبلمان و تجهیزات جانبی دیگر تطبیق داد. همچنین رنگ‌های خاکستری و کرم جز رنگ‌های هستند که هم برای اتاق کار آقایان و هم خانم‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. با این حال مبلمان به کار رفته در کنار این رنگ ها می تواند بر اساس سلیقه شما تغییر کند. برای مثال یک خانم می‌تواند از صندلی، مبل و کوسن‌هایی با رنگ‌های شاد استفاده کند. در مقابل آقایان نیز می‌توانند از وسایلی به رنگ قهوه ای تیره یا روشن بهره گیرند.

رنگ‌های پر رنگ در یک فضای ساده باعث زیبایی می‌شوند و محیط را از یکنواختی درمی‌آورد. افراد خلاق به خوبی می‌توانند فضاهای خالی را بدون شلوغ جلوه دادن آن پر کنند. این کار حتی با رنگ ها نیز امکان پذیر است زیرا قرار دادن رنگ های مختلف در کنار هم نقش بسزایی در ایجاد حجم و تو رفتگی در یک محیط دارد.

۵.ایجاد اتاق کاری با حس زنانه

راه دیگر برای افزودن حس زنانه به فضای کار خانگی ترکیب ظرافت‌های آرامش‌بخش با نور طبیعی است. همچنین اگر فضای کافی در محیط کار خود در اختیار دارید به‌ سادگی می‌توانید دو صندلی راحتی در آنجا قرار بدهید. با این کار علاوه بر فضای کاری، یک محیط راحت و صمیمی برای همنشینی با دوستان و خانواده خود نیز در اختیار خواهید داشت.

۶.نور کافی در گوشه‌های بی‌نور

نگران نباشید که معماری خانه‌، اتاق کارتان را در گوشه ای قرار داده است و هیچ پنجره‌ای در آن نیست تا نور کافی به درون بتابد.نورپردازی دفتر کار خانگیو استفاده از چراغ در اتاق باعث می‌شود تا همه چیز به روشنی و وضوح دیده شود و جوی شاد حتی در گوشه‌های کم نور به وجود بیاورد.

۷.تزئینات در اتاق کار خانگی

ده ایده برای داشتن اتاق کاری خلاقانه در خانه : ظرافت‌های گاه به گاه چیزی است که باعث می‌شود اتاق کار دنج شما از حالت خشک و رسمی دربیاید و شکلی دلپذیر و الهام بخش به خود بگیرد. بنابراین فضای اتاق خود را به نحو دلخواه بسازید و از وسایل تزیینی درون آن استفاده کنید. اما فراموش نکنید که اتاق شما یک محیط کاری است و لازم است که فضای خالی را نیز در آن حفظ کنید.

وجود کتاب‌ها، عکس‌های خانوادگی و وسایل دکوری می‌تواند باعث شود که تعادلی بین محیط کار و خانه به وجود آید. این موارد موجب می‌شوند تا اتاق کارتان صرفا یک محیط خشک کاری نباشد.

۸.سازماندهی فضا و زمان

در یک محیط کاری هر چیز باید دقیقا در جای خود قرار گیرد، این کار علاوه بر افزایش تمرکز به شما کمک می کند تا زمان خود را نیز مدیریت کنید. به این منظور شما می‌توانید از جعبه‌ها، سبدها و کاردستی‌های رنگی برای نگهداری فایل‌ها و اسنادتان استفاده کنید.

۹.نور کافی

فضاهایی که نور زیاد دارند معمولا باعث استرس زیاد می‌شوند. یک اتاق کار تا حد ممکن باید با نور طبیعی روشن شود تا آرامش خاطر شما را به همراه داشته باشد. همچنین میزان نور در اتاق کار باید به اندازه ای باشد که هر زمان چشم از صفحه کامپیوتر برمی‌دارید و به فضای اطراف نگاه می‌کنید چشمتان اذیت نشود و هماهنگی بین صفحه روشن کامپیوتر و فضای اطراف وجود داشته باشد.

۱۰.استفاده از رنگ نارنجی در اتاق کار

ده ایده برای داشتن اتاق کاری خلاقانه در خانه : فضاهایی که با رنگ نارنجی روشن تزیین شده باشند برای فضای کاری بسیار جذاب هستند. چون نارنجی رنگی فعال و پرانرژی است و شما را به تکاپو وا‌می‌دارد. قرار دادن میز و صندلی‌های نارنجی به‌خصوص در مقابل پنجره می‌تواند در افزایش کارایی و خلاقیت افراد مؤثر باشد

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد