اگر عاشق دکوراسیون هستید از برگ های پاییزی غافل نشوید

0

اگر عاشق دکوراسیون هستید از برگ های پاییزی غافل نشوید

اگر عاشق دکوراسیون هستید از برگ های پاییزی غافل نشوید : فصل پاییز در راه است و برگ‌ها با تغییر رنگ خود به رنگ‌های زیبایی چون قرمز، نارنجی و زرد حس و حال خاصی را به درختان و خیابان‌ها می‌دهند. از طرفی سرمای این فصل باعث می‌شود زمان بیشتری را در خانه بگذرانیم، پس بد نیست دکوراسیون خانه را نیز کمی تغییر دهیم و رنگ و بوی این فصل را از فضای باز به خانه‌ها بیاوریم. استفاده از المان‌های هر فصل برای تغییر دکوراسیون روشی جذاب است؛ برای همین این بار به سراغ برگ‌های پاییزی رفته‌ایم.

با جمع کردن برگ‌های ریزان درختان پاییزی می‌توانیم از تکرار و روزمرگی بگریزیم و خانه خود را با گرم‌ترین رنگ‌های طبیعی نقاشی کنیم. اما این برگ‌های خشک و شکننده را چطور به دکوراسیون بیاوریم؟ در ادامه ایده‌هایی خلاقانه منتظر شما هستند تا برای اجرای آن‌ها دست به کار شوید.

روش‌های بسیار زیادی برای تزیین منزل با تم تغییر فصل وجود دارد. ولی برگ پاییزی یک المان ویژه و محبوب است که تنوع بیشتری نسبت به سایر تزئینات پاییزی دارد. کافیست در خیابان کمی قدم بزنید و چند برگ پاییزی را جمع آوری کنید و با آنها به دکور کردن خانه خود مشغول شوید. گاهی نیز از برگ‌های پارچه‌ای یا کاغذی طرح پاییز می‌توان استفاده کرد ولی اگر می‌خواهید از برگ طبیعی استفاده کنید بهتر است برگ‌ها را پس از جمع آوری به آرامی بشویید، بگذارید تا به طور طبیعی رطوبتشان خشک شود، سپس داخل صفحات یک کتاب سترگ قرارشان دهید تا حدالامکان صاف شوند در نهایت روی آنها را چسب مایع یا موم بزنید که رنگ طبیعی خود را بیشتر حفظ کنند. دیدن این ویدئو هم می‌تواند بسیار کمک کننده باشد.

میز پاییزی

در کنار برگ‌های درختان، کدو، میوه کاج، میوه و برگ‌های بلوط و میوه‌های خشک شده از نمادهای دیگر پاییز هستند که همگی در کنار هم طیفی از رنگ‌ نارنجی را به وجود می‌آورند. اما در بین میوه‌های ایرانی نیز خرمالو و انار از میوه‌های محبوب این فصل هستند که اگرچه نمی‌توان از آن‌ها استفاده دائم کرد اما تزئین و قرار دادنشان در گوشه ای از میز پیش از مصرف، برای ساخت یک کنج کاملا پاییزی به کمک شما خواهند آمد. با این میز پاییزی شاهد رقص رنگ‌هایی سرشار از انرژی و حرارت در مقابل دیدگانتان خواهید بود.

آویز برگ طلایی

اگر عاشق دکوراسیون هستید از برگ های پاییزی غافل نشوید : آویز درست کردن و تزئینات آویزی همیشه مختص مراسم و جشن‌های خاص نیست. گاهی این آویزها می‌توانند حتی کاربردی باشند و بخش از فضای خانه شما را از بخش دیگر جدا کنند و گاهی می‌توانند دکور ثابت گوشه‌ای از اتاق شوند. برای درست کردن یک آویز طبیعی و منحصر به فرد پاییزی کافی است یک اسپری طلایی رنگ تهیه کنید و برگ‌های خشک شده را با آن رنگ کنید، حواستان باشد که این رنگ آمیزی را در فضایی باز انجام دهید، برگ‌های خشک شده‌ای که اندازه‌های یکسان دارند را جدا کنید یک پارچه زیر آن ها پهن کنید و از فاصله بیست سانتی متری آن‌ها را رنگ کنید به گونه‌ای که فشار اسپر باعث شکسته شدن برگ‌ها نشود. بعد از این که رنگ برگ‌ها خشک شدند آن‌ها را با چسب بر روی نخ‌هایی طلایی رنگ سوار کنید و در نهایت سر همه نخ‌ها را به یک میله یا یک قطعه چوب گره بزنید. آویز پاییزی و لوکس شما آماده است و چه جایی بهتر از بالای میز نهار خوری برای نصب آن؟

ساخت حلقه پاییزی

حلقه‌ها تزئینات مناسبی برای قرار گرفتن روی درها و دیوارهای خیلی خالی هستند و ساخت حلقه‌های پاییزی یکی از بهترین و ساده ترین راه ها‌ برای دکوراسیون پاییزی. شما با استفاده از وسایل در دسترس‌تان مثل انواع برگ یا میوه‌های پاییزی خشک شده می‌توانید یک حلقه زیبا درست کنید. برای این کار به یک مفتول نیاز دارید که شاخ و برگهای تازه و انعطاف پذیر را دور آن بپیچید و بتابید و بعد آن را به عنوان پایه اصلی حلقه روی یک قاب دایره‌ای شکل چوبی یا پلاستیکی و نظیر آن بچسبانید، حالا وقت اضافه کردن اجزاء دیگر مثل میوه‌های خشک شده است. برای ساخت حلقه پاییزی استفاده از برگ‌های مصنوعی، پارچه‌ای یا کاغذی که خودتان هم می‌توانید آن‌ها را بسازید راهکار مطمئن تری است.

جاشمعی پاییزی

کافیست ظروف شیشه‌ای بی استفاده در منزل را برداشته و روی آنها را با چسب و برگ _طبیعی، پارچه‌ای یا کاغذی_ و کمی نوار کنف یا روبان تزئین کنید. به همین سادگی چند جاشمعی زیبای پاییزی خواهید داشت.

گلدان پاییزی

یک گلدان بزرگ انتخاب کنید و این بار نه به سراغ برگ‌ها که شاخه‌های خشک شده پاییزی بروید، شاخه‌های نازکی که برگهایشان زرد، نارنجی، قرمز و سبز باشند، شاخه‌ها را از خار و خاشاک اضافی جدا کنید و گلدان را با آن پرکرده و در کنج دلخواه‌تان قرار دهید.

راهرو پاییزی

اگر عاشق دکوراسیون هستید از برگ های پاییزی غافل نشوید : از راه پله‌ها و راهرو‌ها غافل نشوید. آنها را می‌توان به زیبایی در ترکیب با چراغ‌ها و ریسه‌های تزئینی رنگ و سفید تزئین کرد و نرده ها را از حالت خشک و رسمی و جدی شان بیرون آورد و حالتی دلنشین به آن داد.

لوستر و پرده پاییزی

اگر عاشق دکوراسیون هستید از برگ های پاییزی غافل نشوید : باز هم برگ‌ها به کمک ما می‌آیند تا با استفاده خلاقانه از آنها محیطی رمانتیک و زیبا ایجاد کنیم. در عکس بالا دو روش از هزاران روش ممکن برای تزئین لوستر و پرده به روش پاییزی را مشاهده می‌کنید. آویزهای برگ‌های پاییزی بدون اسپری و افزودن رنگ می‌توانند تزئین جذابی برای لوستر و یا پرده باشند و  سایه روشن‌های سیال و چرخانی را در خانه ایجاد کنند.

حالا نوبت شماست که دست به کار شوید و با خلاقیت خود پاییز زیبا را به خانه بیاورید!

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد