انواع مبل و کاناپه

0

انواع مبل و کاناپه

انواع مبل و کاناپه : بی‌شک شما نیز می‌دانید که انتخاب یکمبل راحتی و کاناپهاز میان طرح‌ها و سبک‌های گوناگون کاری مشکل و نیازمند مهارت است. در واقع اینکه چه جنسی و چه سبکی را برای مبلمان منزل خود انتخاب کنید نیازمند کمی تجربه و دانش است که گاه به قیمت خرید یک مبلمان نامناسب به دست می‌آید. ما اما در این مطلب کوشیده‌ایم تا شما را با سبک‌های گوناگون مبلمان و جزئیاتی که هنگام خرید باید به آنها توجه کنید آشنا کنیم.

چسترفیلد (CHESTERFIELD)

انواع مبل و کاناپه : مبلمان راحتی با طرح چسترفیلد (CHESTERFIELD) معمولا برای دکوراسیون‌های کلاسیک مورد استفاده قرار می‌گیرد. مبلمان هایی با این طرح معمولاً به نشیمنگاهی با عمق زیاد و دسته‌های بزرگ و بلند شناخته می‌شوند به شکلی که دسته‌ها تا تکیه‌گاه امتداد می‌یابند به آن متصل می‌شوند. امروزه مبل چسترفیلد را می‌توان در طیف وسیعی از رنگ‌ها در بازار مشاهده کرد هرچند خریداران معمولاً رنگ‌های تیره را ترجیح می‌دهند چراکه در دکوراسیون‌های رسمی و کلاسیک رنگ‌های روشن و شاد چندان جایی ندارند. همچنین با توجه به کاهش مساحت منازل، طراحان مبلمان مبل چسترفیلد را در ابعاد مختلفی تولید می‌کنند. استفاده ازچسترفیلدتنها به دکوراسیون کلاسیک محدود نمی شود و اخیرا از آن با رنگهای متناسب در دکوراسیون مدرن هم استفاده می کنند.

دسته گرد انگلیسی (English roll arm)

این سبک از مبلمان برای مردم ایران به نسبت آشناتر است که چراکه مبل‌های دسته گرد در بازار ایران بسیار یافت می‌شود. در سبک دسته گرد انگلیسی (English roll arm) تکیه‌گاه از ارتفاع قابل توجهی برخوردار است اما دسته‌ها کم ارتفاع و مدور هستند و عمدتاً تکیه‌گاهی برای آرنج کاربران محسوب می‌شوند. طراحان امروزه برای مبل‌هایی با این سبک از انواع روکش‌های پارچه‌ای و چرمی بهره می‌گیرند. طبیعی است که مبل‌های با روکش چرم از نمای لوکس‌تری برخوردارند و برای دکوراسیون‌های کلاسیک مناسب‌تر هستند. مبلمان دسته گرد معمولاً برای فضاهای دوستانه و غیر رسمی نظیر اتاق نشیمن مناسب‌تر است.

لاوسون (LAWSON)

انواع مبل و کاناپه : به لحاظ ظاهری این سبک شباهت زیادی به مبلمان دسته گرد انگلیسی دارد اما از دسته‌های بزرگ‌تری برخوردار است و در قسمت تکیه‌گاه نیز از بالشتک بهره می‌برد. دسته‌های مبلمان لاوسون (LAWSON) برای تکیه دادن و البته دراز کشیدن ایده آل تر است و در نتیجه طرفداران زیادی هم دارد. مبلمان سبک لاوسون برای محیط‌های غیر رسمی مناسب است و در عین سادگی یک محیط دنج و راحت را برای شما به ارمغان می‌آورد.

تاکسیدو (TUXEDO)

مبلمان سبک تاکسیدو (TUXEDO) شباهت زیادی به مبلمان چسترفلید دارد. به لحاظ ظاهری در این مبلمان نیز دسته‌ها بلند و هم‌راستا با پشتی را مشاهده خواهید کرد با این تفاوت که آنها برخلاف مبل‌هایی با سبک چسترفیلد که حالتی گرد و مدور دارند، به شکل مکعبی با شکستگی‌های تیز ساخته می‌شوند. مبلمان سبک تاکسیدو عمدتاً در فضاهایی با دکوراسیون مدرن یا معاصر استفاده می‌شود و به دلیل شکل قالبی و خوش‌فرم خود از جذابیت بالایی برخوردار است.

دسته صاف

بی‌شک مبلمان دسته صاف را امروزه در هر فروشگاه مبلمان مشاهده می‌کنید. این مبل‌ها شباهت زیادی به سبک تاکسیدو دارند با این تفاوت که دسته‌ها از ارتفاع کمتری برخوردارند و حالتی صاف و بدون زاویه دارند. این ویژگی موجب شده تا بسیاری از ساکنین منازل کوچک مبلمان دسته صاف را برای اتاق نشیمن خود انتخاب کنند و از دسته‌های آن به‌عنوان میز عسلی بهره ببرند. مبلمان دسته صاف تقریباً با انواع دکوراسیون‌ها سازگار است و با روکش‌های مختلف پارچه، چرم و کتان تولید می‌شود.

تکیه‌گاه شتری (CAMEL BACK)

مبلمان راحتی تکیه‌گاه شتری یا CAMEL BACK دارای یک مشخصه واضح در تکیه‌گاه خود هستند. پشتی این مبل‌ها دارای قوس‌هایی شبیه به کوهان شتر است که موجب می‌شود تا این سبک را به‌راحتی از میان سبک‌های مختلف تشخیص دهید. این سبک مبلمان حالتی رسمی دارد و عمدتاً در دکوراسیون‌های سنتی و کلاسیک مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین با توجه به عمق و ابعاد قابل توجه مبلمان CAMEL BACK از کوسن‌های زیادی بر روی آنها استفاده می‌شود.

سکشنال (SECTIONAL)

انواع مبل و کاناپه : مبلمان سکشنال از چند قطعه با پارچه‌ای نسبتاً ساده و بدون نقش تشکیل شده است که در کنار هم قرار می‌گیرند و حالتی یکپارچه به خود می‌گیرند. این مبل‌ها به دو صورت L شکل و U شکل در بازار موجود هستند و دو نوع چپ‌چین و راست‌چین دارند. مبلمان سکشنال معمولاً در امتداد و چسبیده به دیوارها قرار می‌گیرد اما قرار دادن آن در میان اتاق نشیمن نیز رایج است. این سبک از مبلمان امروزه برای خانه‌هایی که از یک دکوراسیون غیر رسمی و دوستانه برخوردارند بسیار مناسب است و فضای بسیار کمی را هم به اشغال خود درمی‌آورد.

سبک RECLINING

مبل‌هایی با سبک RECLINING معمولاً بسیار نرم و دوست داشتنی هستند. این مبل‌ها در اندازه‌های مختلف با مواد و روکش‌های گوناگون ساخته می‌شوند اما همگی در یک ویژگی اشتراک دارند و آن پشتی و تکیه‌گاهی پف‌آلود و کوسنی شکل است که افراد به‌محض نشستن در آن فرو می‌روند و احساس راحتی بی‌نظیری می‌کنند. این مبلمان برای نشستن‌های طولانی‌مدت و مهمانی‌ها بسیار مناسب است. همچنین حالت غیر رسمی مبلمان RECLINING به شما اجازه می‌دهد تا آن را در دکوراسیون‌های مدرن و معاصر به‌راحتی به کار ببرید.

مبلمان تختخواب‌شو

انواع مبل و کاناپه : طی چند گذشته طراحان مبلمان تمرکز زیادی به طراحی مدل‌های جدیدی ازمبلمان تختخواب‌شوداشته‌اند. این مبل‌ها در منازلی که از مساحت محدودی برخوردارند یک انتخاب هوشمندانه محسوب می‌شود. این مبل‌ها به شکلی ساخته می‌شوند که در حالت بسته هیچ شباهتی به تخت خواب ندارند و تأثیر منفی بر روی دکوراسیون منزل شما نمی‌گذارند. همچنین به دلیل استفاده مکرر از آنها، طراحان مبلمان از مواد مستحکمی نظیر فوم سرد تزریقی برای تشک‌های آنها بهره می‌برند. در نتیجه این سبک از مبلمان معمولاً از دوام و طول عمر بالایی برخوردار است و خرید آن حتی برای منازلی در مساحت محدودیت ندارند نیز مقرون به صرفه است

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد