مبلمانی برای کلاس‌های درس آینده

0

 

مبلمانی برای کلاس‌های درس آینده

مبلمانی برای کلاس‌های درس آینده : راحتی و انعطاف برای کلاس‌های درس آینده؛ این شاید بهترین عنوانی باشد که بتوان برای میز و صندلی‌های طراحی شده توسط گروه Royal Technologies در استودیو CCS MFA انتخاب کرد. این مبلمان این قابلیت را دارد که با انواع روش‌های آموزشی سازگار شود و نیازهای مختلف یک کلاس درس را برآورده سازد.

هنگامی‌که صحبت از مبلمان مدرسه به میان می‌آید بسیاری از خود می‌پرسند که آیا مدرسه هم به مبلمان خاصی نیاز دارد؟ تصور ما از محیط آموزشی به بیش از دو دهه قبل بازمی‌گردد. زمانی که میز و صندلی‌ها به صورت ردیفی در کنار هم چیده می‌شدند و معلم در مقابل دانش آموزان به تدریس می‌پرداخت. این در حالی است که امروزه متدهای آموزش بسیار متنوع شده‌اند و در نتیجه شکلی جدید از مبلمان در کلاس درس موردنیاز است. برآوردها در سال ۲۰۱۰ میلادی نشان می‌دهد که گردش مالی بازار مبلمان مدرسه در ایالات متحده نزدیک به ۲.۱ میلیارد دلار بوده است. این موضوع سبب شده تا طراحان، نگاهی نو به مبحث طراحی مبلمان مدرسه داشته باشند.

مبلمانی برای دوستداران حیوانات

شیوه‌های فعالیت در مدرسه

مبلمانی برای کلاس‌های درس آینده : مطالعه، تدریس و امتحان دادن در کلاس درس همگی جزئی از فعالیت‌های فردی در مدرسه محسوب می‌شوند. کارشناسان امور تربیتی سال‌هاست دریافته‌اند که این موارد اگرچه در رشد و تربیت ذهنی دانش آموزان اهمیت زیادی دارد اما کفایت نمی‌کند. آنها نیاز دارند تا با همکلاسی‌های خود ارتباط برقرار کنند و این ارتباط به اندازه تدریس معلم برای آنها آموزنده است. با این حال آنچه که اغلب مانع از اجرای این شیوه تدریس می‌شود نبود فضا و مبلمان مناسب است.

به طور کلی فعالیت‌های گروهی در محیط آموزشی نیازمند دید مستقیم دانش آموزان به یکدیگر است. در نتیجه میز و صندلی و چینشی که تا پیش از این در کلاس‌های درس مشاهده کرده‌اید دیگر کارایی چندانی ندارد. کار گروهی به یک میز بزرگ و تعدادی صندلی در کنار آن نیاز دارد اما سؤال اینجاست که در فضای محدود کلاس درس چطور چنین چیزی امکان‌پذیر است؟

نیازهایی اینچنین موجب شد تا یک تیم چهار نفره از طراحان در شرکت Royal Technologies به ساخت یک مبلمان انعطاف پذیر و چندکاره مشغول شوند. نتیجه کار آنها صندلی‌هایی است که با اتصال به یکدیگر قابلیت تبدیل شدن به یک میز بزرگ را دارند. همچنین آنها میزهای کوچک ساخته‌اند که به‌راحتی توسط گیره‌هایی به یکدیگر متصل شده و یک میز بزرگ در شکل‌های مختلف را به وجود می‌آورند.

نیازهای جدید محیط آموزشی

مبلمانی برای کلاس‌های درس آینده. بر اساس یک تحقیق صورت گرفته در سال ۲۰۱۵ میلادی میزان استفاده از تبلت در ایالات متحده آمریکا طی پنج سال از ۱۷ میلیون واحد به ۳۱۸ میلیون واحد افزایش داشته است که بخش قابل توجهی از آنها توسط دانش آموزان در محیط آموزشی مدرسه مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین افراد در رده سنی ۱۶ تا ۲۴ سال بیشترین استفاده روزانه از اینترنت را در مقایسه با دیگر رده‌های سنی دارند.

آنها بیش از نیمی از روز را با تبلت، لپ‌تاپ و تلفن همراه می‌گذرانند؛ بنابراین واضح است که دانش آموزان در محیط آموزشی خود نیاز به صندلی‌هایی با فضای نگهداری مناسب، قابلیت جابجایی راحت به‌منظور شارژ تبلت و وسایل کمک آموزشی و امکان اتصال آسان به یکدیگر برای انجام فعالیت‌های گروهی دارند.

مبلمانی برای کلاس‌های درس آینده : صندلی‌های طراحی شده توسط تیم Royal Technologies از استیل ضد زنگ و پلاستیک ساخته شده که در بخش تکیه‌گاه و کفی آن فوم نرم به کار رفته است تا مانع از خستگی دانش آموزان شود. همچنین وجود روزنه‌هایی در کفی و پشتی گردش هوا را امکان‌پذیر کرده و از تعرق دانش آموزان جلوگیری می‌کند.

همچنین این صندلی از فضای قابل توجهی برای نگهداری کتاب و تبلت برخوردار است؛ اما مزیت قابل توجه این صندلی این است که میتوان آن را به یک میز یک نفره تبدیل کرد. قسمت پشتی این صندلی آموزشی با یک چرخ ۹۰ درجه می‌تواند به یک میز برای انجام تکالیف تبدیل شود. افزون بر این، با اتصال این صندلی‌ها به یکدیگر می‌توان یک سطح وسیع‌تر برای انجام کارهای گروهی ایجاد کرد.

آنها همچنین میزهای کوچکی طراحی کرده‌اند که می‌توانند به شکل‌های متنوعی به یکدیگر متصل شوند و یک میز بزرگ و مناسب برای انجام کارهای گروهی ایجاد کنند. این میزها از چوب MDF با روکش لمینت و پایه‌های استیل ساخته شده و در سطح آنها برش‌هایی برای قرار دادن تبلت در نظر گرفته شده است. از جمله مزیت‌های میزهای Royal Technologies امکان جدا شدن و نگهداری در یک فضای کوچک است که در مساحت محدود کلاس درس بسیار حیاتی است.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد