ده رستوران با دکوراسیون‌های عجیب در جهان

0

ده رستوران با دکوراسیون‌های عجیب در جهان

این روزها یکی از راه‌های بسیار موثری که رستوران‌داران برای جذب مشتری دنبال می‌کنند، تغییر دکوراسیون رستوران است. امروزه حس و حالی که فضای رستوران منتقل می‌کند به اندازه کیفیت غذایی که سرو می‌شود، برای افراد مهم است. دیگر بسیاری از مردم به دلیل خاطره‌سازی در فضایی متفاوت به رستوران می‌روند، نه غذا خوردن. مدیران رستوران‌ها برای ایجاد فضایی غیرمعمول و عجیب نه تنها یک منو خاص ترتیب می‌دهند بلکه با استفاده از یک دکوراسیون داخلی متفاوت و منحصربه‌فرد رستوران خود را از دیگر رستوران‌ها متمایز می‌کنند.

در این مطلب ما شما را با ۱۰ رستوران شگفت‌انگیز در سراسر جهان آشنا می‌کنیم. اگر ازعلاقه‌مندان به غذا و اهل رستوران‌های عجیب و جذاب هستید با ما همراه باشید.

 

۱-رستوران زیرآبی Ithaa، واقع در جزیره Rangali، مالدیو

 

رستوران Ithaa یک رستوران جذاب برای افرادی است که دوست دارند در یک فضای منحصربه‌فرد در دنیای زیر آب غذای خود را میل کنند. رستوران Ithaa در ۵ متری از سطح دریا در جزیره‌ای در مالدیو با سقفی از جنس آکریلیک شفاف ساخته‌شده است. این رستورانِ کاملاً شیشه‌ای، در سال ۲۰۰۵ با ظرفیت ۱۴ مهمان و با منویی شامل غذاهای دریایی تازه و غذاهای دیگر کار خود را آغاز کرد. در ساخت اسکلت بنای رستوران زیر آبی Ithaa از پوشش‌های محافظتی استفاده کرده‌اند اما با گذشت زمان این پوشش فرسوده و تخریب می‌شود و علاقه‌مندان به حضور در این رستوران چندسالی بیشتر برای صرف یک شام لذت‌بخش در کنار موجودت دریایی فرصت ندارند.

 

ده نکته مهم و اساسی از”Philippe Stark” فیلیپ استارک در مورد طراحی

۲-رستوران نینجا واقع در در نیویورک، ایالات‌متحده آمریکا

تجربه خوردن یک شام خوشمزه در کنار نینجاها می‌تواند بسیار غافلگیر کننده باشد. مثل اتفاقی که در رستوران نینجا در نیویورک هر شب به وقوع می‌پیوندد. مالک این رستوران فضای عجیب‌ و غریب و متفاوتی را برای مشتری‌های خود طراحی کرده است. علاوه بر دکوراسیون خاص، گارسون‌های این رستوران نیز به شکل نینجاها از مهمانان پذیرایی می‌کنند.

نیویورک تایمز رستوران نینجا را به عنوان عجیب‌ترین رستوران در اعماق زمین توصیف کرده است. در این رستوران در حالی که مشتری‌ها مشغول صرف غذا هستند گارسون‌ها دست به کارهای عجیبی می‌زنند و باعث غافلگیری مشتریان می‌شوند. نینجاها از جنگجویان ژاپنی بوده‌اند که به علت تمرینات سخت رزمی توانایی غیب شدن داشتند.

 

۳-شام در رستوران Sky مونترال، کانادا

 

برای کسانی که عاشق ارتفاع هستند این یک تجربه بی‌نظیر است؛ لذت خوردن یک وعده غذای خوشمزه بر فراز آسمان که می‌توان آن را در رستوران Sky مونترال کانادا تجربه کرد. این ایده برای بار اول در سال ۲۰۰۴ بر فراز آسمان‌های بلژیک به واقعیت تبدیل شد و اوج گرفت و حالا در مونترال تکرار شده است.

مشتری‌های این رستوران بر روی صندلی و میزهای ثابتی  می‌نشینند، جرثقیلی آن‌ها را تا ارتفاع ۵۰ متری بلند می‌کند و به آسمان می‌برد و آنجا با یک گارسون که برای پذیرایی بر روی ابرها منتظرشان است، روبرو می‌شوند. رستوران Sky فضایی تکرار نشدنی را برای مشتری‌های خود بین آسمان و زمین ایجاد کرده است.

 

۴-رستوران Redwoods Treehouse، واقع در نیوزیلند

در این بخش می‌خواهیم رستورانی دیگر با معماری متفاوت را به شما معرفی کنیم که بر روی درخت ساخته‌شده است. رستوران Redwoods Treehouse در سال ۲۰۰۸ در شهر Warkworth در شمال نیوزیلند بر روی درختان قرمز سکویا (Sekoia) ساخته شده است. این رستوران از جمله رستوران‌هایی است که به توجه به ساختارش هیچ آسیبی به درختان و محیط‌زیست وارد نکرده است. بازدیدکنندگان و مشتری‌های این رستوران برای صرف وعده‌های خوشمزه غذا باید تا ارتفاع ۱۰ متری از سطح زمین بالا بروند. رستوران درختی نیوزلند ۳۰ نفر ظرفیت داد و می‌تواند پذیرای مهمانی‌های خصوصی باشد.

 

-۵کافه Nekorobi Cat توکیو، ژاپن

 

 ده رستوران با دکوراسیون‌های عجیب در جهان.اگر دوست دارید نوشیدن فنجان قهوه خود را در یک محیط غیرعادی تجربه کنید، کافه‌های توکیو بهترین گزینه برای این تجربه لذت‌بخش هستند. مثل “Nekorobi” که یک کافه گربه‌ای است و در منطقه تفریحی ایکوبوکو توکیو واقع شده است. در این کافه افراد می‌توانند قهوه خود را در کنار گربه‌های شیطون بازیگوش بنوشند و ساعتی در کنارها استراحت کنند.

منوی این کافه شامل نوشیدنی‌های گرم و سرد، از جمله قهوه، چای شیرین، چای سبز و سوپ ماسو و همچنین غذای مخصوص گربه است و مشتری‌‌های این کافه می‌توانند این گربه‌های بازیگوش را مهمان خود کنند. این مکان قطعاً قابل توجه افرادی است که به حیوانات علاقه‌مند هستند.

 

۶-رستوران Safe House واقع در میلواکی، ایالات‌متحده آمریکا

 

Safe Houseیکی دیگر از رستوران‌های ایالات‌متحده آمریکا است که با دکوراسیون و ظاهری ساده اما مرموز طراحی شده است. دکوراسیون رستوران «خانه امن» در نگاه اول یک اتاق معمولی است اما با نگاهی دقیق‌تر متوجه می‌شوید که با فضایی کاملاً پر رمز و راز روبرو هستید. فضایی که حتی یک سازمان جاسوسی می‌تواند فعالیت‌های مخفی خود را در کمال امنیت در آنجا انجام دهد. مشتری‌های این رستوران هنگام ورود باید رمز عبوری با عنوان خانه امن را بازگو کنند. اگر سفری به میلواکی داشته‌اید حتماً به این رستوران فوق‌العاده سری بزنید.

-۷رستوران توالت مدرن، واقع در تایپه، چین

 

یکی دیگر از رستوران‌های عجیب‌وغریبی که می‌توان به آن اشاره کرد رستورانی در چین تایپه است. دکوراسیون این رستوران و حتی ظرف‌های غذا در آن به شکل توالت‌های فرنگی هستند. صاحبان این رستوران در ابتدای کار، بستنی شکلاتی را در این ظروف می‌فروختند و هنگامی که دیدند ایده‌شان مورد استقبال مردم قرار گرفته است، این فضا را به یک رستوران بزرگ و کامل تبدیل کردند. امروزه رستوران توالت مدرن به عنوان یک رستوران زنجیره‌ای در سراسر آسیا در حال گسترش است.

 

-۸رستوران De Kas، واقع در آمستردام هلند

 

بسیاری از اوقات هم رستوران‌ها را نه فقط به خاطر ظاهر خاص و زیبایشان بلکه به خاطر کیفیت غذاهایشان انتخاب می‌کنیم. رستوران De Kas یکی از معروف‌ترین و باکیفیت‌ترین رستوران‌هایی آمستردام است که در یک گلخانه‌ای قدیمی واقع شده است. این گلخانه قرار بود در سال ۲۰۰۱ بسته شود اما سرآشپز بلندپرواز و مشهور میشلین به نام Gert Jan Hageman این گلخانه را به یک رستوران منحصربه‌فرد با یک فضای دل‌نشین تبدیل کرد. منوی این رستوران از غذاهای مدیترانه‌ای با گیاهان و سبزی‌های تازه تشکیل شده‌است که طعم آن‌ها زبانزد است.

 

۹-رستوران Bubble Room، جزیره Captiva فلوریدا

 

در سال ۱۹۷۹ رستورانی به نام Bubble Room در فلوریدا افتتاح شد. این رستوران که فضای کوچکی دارد هنگام گشایش با اسباب‌بازی‌های کلاسیک دهه سی تا چهل میلادی تزئین شده بود؛ اما امروزه به یک رستوران مجلل چندمنظوره سه‌طبقه تبدیل شده است که عکس‌هایی از صحنه‌های فیلم‌های تاریخ سینما دیوارهای آن را پوشانده‌است. یکی دیگر از تم‌های این رستوران بابانوئل و چراغ‌های کریسمس است که در تمام طول سال روشن هستند. نان مخصوص و انواع دسرهای متنوع در منوی این رستوران دیده می‌شود.

 

۱۰-رستوران NOIR، واقع در تورنتو کانادا

 

 

 

و اما آخرین رستوران این لیست رستوران NOIR تورنتو کانادا است. برای اولین بار رستورانی با فضایی عجیب و سبکی متفاوت در کانادا در سال ۲۰۰۶ تأسیس شد که مشتری‌های آن شام خود را در تاریکی کامل می‌خوردند. استفاده از چراغ‌قوه، تلفن و حتی ساعت‌هایی با نور پس‌زمینه در این رستوران ممنوع است.

در ابتدا مشتری‌ها سفارش‌های خود را از منو انتخاب می‌کنند و سپس یک گارسون آنها را به اتاق غذاخوری کاملاً تاریک راهنمایی می‌کند و انها را با فضا آشنا و دعوت به صرف غذا می‌کند. فلسفه تأسیس این رستوران این است که اگر برای مدتی چشم خود را از دست دهیم و  نتوانیم ببینیم حس بویایی و چشایی قوی‌تر از قبل می‌شوند. همچنین مشتری‌ها را به این فکر می‌اندازد که زندگی برای افراد نابینا چقدر سخت است. قطعاً این تجربه جدیدی و فراموش نشدنی برای مشتری‌های این رستوران خواهد بود.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد