زرد مثل دکوراسیون کلوین کلاین

0

زرد مثل دکوراسیون کلوین کلاین

زرد مثل دکوراسیون کلوین کلاین : کلوین کلاین (Calvin Klein) که بانام سی کی CK نیز شناخته می‌شود، یک برند آمریکایی است که توسط طراح مد آمریکایی که اصالتاً اهل مجارستان است، کلوین ریچارد کلاین Calvin Klein، تأسیس شده است.

شعبه‌ی مرکزی این برند در مرکز شهر منهتن شهر نیویورک قرار دارد. برند کلوین کلاین به دلیل طراحی‌های ساده و زیبا و مجللش محبوبیت زیادی دارد و علاوه بر پوشاک، نامش بر روی طیف وسیعی از ساعت‌ها، جواهرات و عطرها دیده می‌شود.

فروشگاه بزرگ کلوین کلاین

فروشگاه بزرگ کلوین کلاین، پرچم‌دار تمامی شعبات این برند، در خیابان مدیسون شهر نیویورک واقع‌شده است. این شعبه به‌ دست دو طراح مطرح Raf Simons و  Sterling Ruby تغییراتی اساسی پیداکرده است.

در طراحی دکوراسیون این فروشگاه بزرگ رنگ زرد خالص به عنوان رنگ غالب در نظر گرفته‌شده است و تمامی تجهیزات و دکورها نیز به همین رنگ است. تک‌رنگ بودن دکوراسیون فروشگاه کلوین کلاین سبب شده تا اجناس ساده‌ی این برند بیشتر خودنمایی کنند و رنگ‌ها قوی‌تر به نظر برسند.

 چطور رنگ زرد را وارد خانه‌هایمان کنیم؟

دکوراسیون داخلی فروشگاه بزرگ کلوین کلاین

تمام سالن با داربست‌های زرد رنگ طراحی شده است که تعدادی از محصولات از آنها آویزان شده‌اند و چوب‌لباسی های رنگی صرفاً برای برقراری تعادل رنگی در قسمتی از فروشگاه قرارگرفته‌اند.

پارچه‌های ریش‌ریش قرمز و مشکی بر روی داربست‌های بالاتر نزدیک به سقف قرارگرفته‌اند و چند پارچه‌ی طرح دار با نقوش هندسی از داربست‌های پایین‌تر آویزان شده‌اند. نگاه کردن از بیرون به داخل فروشگاه، نمایی از یک اثر هنری آمریکایی اصلی را نمایش میدهد.

دکوراسیون جدید فروشگاه بزرگ کلوین کلاین

از زمانی که برندهای مد آمریکایی تحت نظارت مدیر ارشد خلاقی قرارگرفته اند، به طراحی‌های فروشگاه‌های برندهای مطرح توجه بیشتری می‌شود که خلاقیت از فاکتورهای بسیار مهم آن به‌حساب می‌آید.

در این میان طراح بلژیکی رف سیمون (Raf Simons) توانسته مهر خلاقیت خود را به کمک دوست و همکارش به نام Sterling Ruby، که یکی از هنرمندان برجسته است، بر روی یکی از پرطرفدارترین برندهای آمریکایی بکوبد و طراحی داخلی مینیمالی را که توسط طراح انگلیسی، John Pawson، در فروشگاه کلوین کلاین اجراشده بود را، بارنگ زرد روشنی که سرتاپای فروشگاه را در برگرفته است، جایگزین کند.

 زرد مثل دکوراسیون کلوین کلاین

راسترلینگ رابی می‌گوید: “من از تمامی بخش‌های فروشگاه برای دیزاین استفاده کردم. از حداقل فضاهای ناکارآمد تا حداکثر فضایی که دیده می‌شود و فکر می‌کنم که طراحی من باید به‌عنوان نشانه‌ای باشد که آینده‌ی کلوین کلاین را جشن می‌گیرد” و در ادامه اضافه می‌کند: ” با انتخاب این رنگ و چیدمان می‌خواستم که فروشگاه از درون بدرخشد و هرروز، روز تازه‌ای برای کلوین کلاین باشد.”

این فروشگاه شامل سه طبقه است که تمام طبقات به‌طور یکسان از یک طراحی پیروی می‌کنند. داربست‌های زرد در تمامی طبقات به چشم می‌خورند و سعی شده است که از مواد و مصالح مختلفی برای چینش آن استفاده شود که تنها وابسته به یک متریال نباشد.

 

مجموعه‌ای از لوازم‌خانگی هم در بخش‌هایی از فروشگاه به چشم می‌خورند. در طبقه‌ی بالای آن، روتختی سفیدرنگی با حاشیه‌های زرد بر روی تخت کم ارتفاعی پهن‌شده است که رنگ‌های به کاررفته در چیدمان را متعادل‌تر کرده است. در اطراف تخت باکس‌هایی به رنگ سورمه‌ای و مشکی نیز برای قرارگیری کوسن‌ها و ملحفه‌ها تعبیه‌شده‌اند.

فروشگاه کلوین کلاین

رف سیمون می‌گوید: ” استفاده از طرح‌ها و نشانه‌های بصری که ارتباط مستقیم بافرهنگ آمریکایی دارند، به خلق محیطی صمیمی‌تر که بر احساسات و بخش روحی افراد تأثیر بگذارد، کمک می‌کند و در دیزاین جدید فروشگاه، سعی بر پیروی از این موضوع بوده است.”

[lightbox thumb=”https://decokadeh.com/wp-content/uploads/2018/10/223.jpg”]

 دکوراسیون خاص فروشگاه کلوین کلاین

فروشگاه جدید کلوین کلاین بعد از تعمیرات اساسی در ماه جولای سال ۲۰۱۷، بازگشایی شد و هم‌زمان با آن از مجموعه‌ی جدید پاییزه هم رونمایی شد. انتخاب مجموعه‌ای از لباس‌ها و اکسسوری های زنانه و مردانه که در فضایی جدید قرار می گرفتند، به شدت متاثر از فضای فروشگاه جدید بود.

رف سیمون می‌گوید: “در طراحی جدید فروشگاه می‌خواستم هویت هر محصول بهتر دیده شود و فضایی برای برقراری ارتباط فیزیکی و احساسی بین خریدار و محیط برقرار شود و فضای اطراف بتواند با چیدمانی که دارد، با خریداران صحبت کند و بر آرامش و انتخاب آنها بهترین اثر را بگذارد”.

 کلوین کلاین

زرد مثل دکوراسیون کلوین کلاین. کلوین کلاین یکی از معروف‌ترین برندهای آمریکایی است که در سال ۱۹۶۸ تأسیس شد و طراحان زیادی در فروشگاه‌های آن فعالیت کردند. در این میان رف سیمون یکی از طراحانی بود که همیشه حرفی برای گفتن داشت و اجراهای تأثیر گذاری در کارنامه‌اش به همراه داشت.

رف سیمون قبل از پیوستن به کلوین کلاین، برای مدت سه سال مدیر هنری خلاق خانه مد دیور فرانسه بود و وظیفه ی طراحی سالن‌های شوهای مد مختلف را بر عهده داشت. او همچنین مجموعه پوشاک‌ شخصی خود را دارد که در هر فصل در نیویورک از آنها رونمایی می‌کند.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد