حل ۵ مشکل دستشویی‌های کوچک

0

حل ۵ مشکل دستشویی‌های کوچک

حل ۵ مشکل دستشویی‌های کوچک : سرویس‌های بهداشتی یکی از مهم‌ترین فضاهای خانه‌های امروزی هستند، اما این روزها با توجه به مساحت کم خانه‌ها، سرویس‌های بهداشتی هم کوچک ساخته می‌شوند.

اگر حمام و دستشویی کوچکی دارید، نگران نباشید، ما در این مطلب مشکلات حمام‌ها و دستشویی‌های کوچک را بررسی می کنیم و ۵ راه‌حل برای بزرگ‌تر نشان دادن این فضاها پیشنهاد می دهیم که به صورت خلاقانه‌ای به شما کمک می کند تا دستشویی و حمام خود را به یک محیط زیبا و ایده آل تبدیل کنید. با ما همراه باشید.

۱-کم بودن فضا در سرویس‌های بهداشتی

حل ۵ مشکل دستشویی‌های کوچک : مشکل: یکی از مشکلات رایج در اکثر حمام‌ها و سرویس‌های بهداشتی ، فضای کم این محیط‌ها است که در آن فضای تنگ و کوچک، دوش و سینک روشویی به سختی در کنار هم جای می‌گیرند. همچنین در این فضاها استفاده از سینک‌های پایه‌دار فضا را کوچک‌تر و رفت و آمد را سخت‌تر می‌کند.

راه‌حل: پیشنهادی که طراحان دکوراسیون میدهند، این است که تمامی تجهیزاتی که در سرویس‌های بهداشتی کوچک استفاده می‌کنید را به دیوار نصب کنید و زیر آنها را خالی نگهدارید.

با حذف این عناصر از روی زمین و بهره گیری از سینک دیواری و توالت فرنگی دیواری، حس بزرگ‌تری در فضا ایجاد کنید و شستشوی کف را راحت‌تر انجام دهید. همچنین با استفاده از کاشی و سرامیک‌های زیبا با خطوط افقی، فضا را بزرگ تر نشان دهید.

راه‌حل‌هایی برای ۵ مشکل در دکوراسیون منزل

۲-نبود مکانی برای دوش مجزا در حمام

حل ۵ مشکل دستشویی‌های کوچک : مشکل: در خانه‌هایی که حمام و دستشویی یکی است و فضای آن هم کوچک است، هرگاه که از دوش استفاده می کنید کل فضا خیس می شود و درهنگام استحمام هم حس خوبی ندارید.

راه‌حل: طراحان دکوراسیون داخلی استفاده از شیشه‌های ضد آب و با کارایی بالا را برای حمام‌های کوچک پیشنهاد می‌دهند. با اضافه کردن فضایی با کمک گرفتن از این شیشه‌ها بین روشویی و وان، می‌توان مکانی مجزا برای دوش ایجاد کرد؛ اما راه‌حل ساده‌تر در صورت وجود وان در حمام این‌ است که دوش را بالای وان نصب کنید و سپس با پرده ای دوش و زیر دوشی را از بقیه فضا جدا کنید. چرا که هم ارزان تر است و هم عملی تر!

ایده دیگری هم برای حمام‌های کوچک بدون وان در نظر گرفته شده است و آن استفاده از کابین‌هایی مخصوص دوش است. به گفته ی طراحان، بهره گیری از این ایده در حمام های کوچک، کاربردی تر است.

۳-کم بود فضا برابر با شلوغی بیش از حد

مشکل: پیدا کردن فضاهایی کافی برای قرار دادن بطری‌های شامپو و لوازم‌آرایشی، در یک فضای کوچک می‌تواند سخت باشد.

راه‌حل: مطمئناً در حمام و دستشویی فضاهایی وجود دارند که کاملاً بدون استفاده باقی مانده‌اند. با بهره گیری از این نقاط، ضمن جاسازی وسایل مورد نیاز، می‌توانید جلوه‌ی حمام و دستشویی خود را تغییر دهید.

اگر وان حمام  ، تنها برای شست و شوی کودکان مورد استفاده قرار می‌گیرد، آن را با مینی وان تعویض کنید تا فضای بیشتری برای کابینت‌ها و قفسه‌ها برایتان فراهم شود. حال می‌توانید قفسه‌های کوچکی بر دیوار نصب کنید و حوله‌ها و شامپوها را آنجا قرار دهید.

حل ۵ مشکل دستشویی‌های کوچک.دیوار پشت توالت فرنگی را فراموش نکنید. این منطقه که اغلب نادیده گرفته می‌شود، می‌تواند یک فضای مناسب و ایده آل برای قفسه‌ها و یا حتی کابینت‌های حمام ایجاد کند. همچنین می‌توانید از سبدهایی برای مرتب نگه‌داشتن اقلام کوچک‌تر و مسواک‌ها بهره ببرید.

ضمناً استفاده از فضاهای بدون کاربرد در زیر پنجره‌ها و بالای درب‌ها هم برای ساختن قفسه ایده خوبی است که می‌توانید از آن بهره ببرید.

 

۴- فضای محدود برای روشویی‌های عمیق

مشکل: معمولا در فضای محدود نمیتوان از روشویی های عمیق استفاده کرد.

راه‌حل: در این مواقع برای حل مشکل حمام‌ها و دستشویی‌های باریک و کوچک به شیوه‌های خلاقانه‌تری نگاه کنید.

شیرآلات را به دیوار نصب کنید و کابینتی را زیر آن نصب کنید و یک روشویی روی آن ایجاد کنید. با این کار فضایی لوکس و کاربردی ایجاد خواهید کرد.

با این کار روشویی را رو به روی دیوار قرار میدهید و ضمن بهره گیری از روشویی های عمیق اما کوچک، عمق در فضا ایجاد می کنید.

۵- حمام‌هایی بدون نور طبیعی

مشکل: حمام‌های کوچک که بهره ای از نور طبیعی نمی برند، به شدت کوچک نشان داده می شوند.

راه‌حل: استفاده از لامپ‌های LED گزینه ای بسیار مناسب برای صرفه‌جویی در انرژی برای حمام‌ها و دستشویی‌ها است.

در صورت استفاده از این لامپ ها در بالای وان، نور نقطه ای و منطقه ای ایجاد می کنید. همچنین بهره گیری از یک جفت چراغ دیواری در دو طرف یک آینه، نور را انعکاس می دهید و فضا را روشن می کنید.

با بهره گیری از نکاتی که در بالا ذکر شد، شما می توانید به بهترین شکل ممکن از فضای محدودی که در حمام و دستشویی در اختیار دارید، استفاده کنید

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد