دکوراسیون دفتر کار

0

دکوراسیون دفتر کار

دکوراسیون دفتر کار  از نظر شما تا چه اندازه می‌تواند بر روی بازده کاری تأثیر داشته باشد؟ این روزها کار بخشی جداناپذیری از زندگی ما انسان‌ها شده است.

محیطی که در آن مشغول به کار هستیم تأثیر زیادی بر میزان بازدهی و عملکرد کاری دارد. پس در نتیجه دکوراسیون دفترکار اهمیت بسیار زیادی بر روی فعالیت کاری روزانه افراد و نحوه رفتار آنها دارد.

آرامش، زیبایی از جمله عوامل مهمی هستند که در دکوراسیون دفاترکاری باید به آنها توجه شود چرا که تأثیر مستقیمی بر روی سلامت روحی و جسمی کارمندان دارد؛ بنابراین برای داشتن دفترکاری فعال با راندمان کاری بالا توجه به دکوراسیون این فضا از اولویت‌ها است.

در ادامه این مطلب با همه آنچه که لازم است در اولین قدم طراحی دکوراسیون دفترکار بدانید، آشنا خواهید شد.

دکوراسیون دفتر کار چیست؟

دکوراسیون و طراحی دفتر کار می‌تواند هویت و عملکرد آن شرکت را منعکس کند. دفاتر کار باید دکوراسیون خاص و جذابی داشته باشند چرا که با توجه مطالعاتی که انجام شده است طراحی و دیزاین دکوراسیون دفاتر کاری می‌تواند تأثیر زیادی در سودآوری شرکت و جذب مشتری داشته باشد.

در دید اول دکوراسیون یک دفترکاری باید برای کارمندان شرکت و مشتری‌ها خوشایند باشد. حس انرژی را القا کند. همچنین مشتری با وارد شدن به شرکت باید حس خوب و حرفه‌ای بودن شرکت را درک کند.

در نتیجه توجه به دکوراسیون دفاتر کاری و راحتی کار برای کارمندان از اهمیت بالایی برخوردار است. مهم‌ترین نگرانی مدیران شرکت‌ها را می‌توان تأثیر محیطی که کارمندان در آن فضا کار می‌کنند بیان کرد. این موضوع که کارمندان از محیط و دکوراسیون محیط کاری خود راضی باشند می‌تواند باعث بالا رفتن راندمان کاری شود.

فضای هر شرکتی کارمندان زیادی را در خود جای داده است که هر کدام دارای وظایف متفاوتی هستند در نتیجه برای نظم بخشیدن به محیط کاری باید برای دکوراسیون آن، فضاها و حریم‌هایی مختلفی ایجاد کرد.

آنچه امروزه در طراحی شرکت‌ها بسیار مهم است انعطاف‌پذیری و خاص بودن دکوراسیون است که با رعایت اصول طراحی، محیطی منحصر به فرد و جذابی را برای کارکنان شرکت ایجاد کنید.

آشنایی با دکوراسیون دفتر کار

آشنایی با دکوراسیون دفترکار وقتی اهمیت پیدا می‌کند که متوجه می‌شویم مبلمان به کار رفته در این دکوراسیون تاثیر جدی بر روحیه و رفتار کارمندان دارد؛ بنابراین طراحی و دکوراسیون داخلی دفاتر کاری باید با دقت و حساسیت لازم انجام شود تا یک دکوراسیون خلاقانه و جدیدی داشته باشیم.

طراحان دکوراسیون داخلی یک دفتر کار باید به ایجاد افزایش ارتباطات گرافیکی، بصری و همچنین به جنبه‌های روانشناسی و محیطی دفتر کار توجه کنند.

در دکوراسیون دفتر کار جذابیت و زیبایی فضاهای خارجی و داخلی دفاتر اداری و شرکت‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد و با توجه به نحوه کار شرکت‌ها و الگوهایی که وجود دارد دکوراسیون این فضاها طراحی می‌شود.

جالب است که بدانید رنگ‌آمیزی محیط یکی از مواردی است که در دکوراسیون دفتر کار و در برقراری ارتباط با عناصر دیگر نقش بسزایی دارد، رنگ‌آمیزی محیط با توجه به نحوه کار شرکت‌ها متفاوت است.

ایجاد تعادل و توجه به نقطه کانونی یکی دیگر از مواردی که در دکوراسیون دفتر کار باید رعایت شود.

انواع دکوراسیون دفتر کار

دکوراسیون و طراحی دفتر کار  فقط به چیدمان و تهیه مبلمان‌های  ارگومونیک ختم نمی‌شود بلکه بهره گیره از سبک‌های مختلف در دکوراسیون داخلی دفتر کار که متناسب با تعداد کارمندان، مساحت و عملکرد دفتر کاری است شکل می‌گیرد که باعث ایجاد تنوع در دکوراسیون دفاتر کاری می‌شود.

در مجموع در سیستم اداری و طراحی دکوراسیون دفتر کار چند نوع طراحی برای محیط کاری وجود دارد. طراحی دکوراسیون دفتر کار  به صورت باز، طراحی دکوراسیون دفتر کار  به صورت بسته.

دکوراسیون دفتر کار به صورت بسته در زمان‌های قدیم بسیار رایج بوده است به‌گونه‌ای که اتاق‌های دفتر کار به صورت فضایی بسته، مجزا و تفکیک شده تعریف شده است و کارمندان در اتاق‌های مستقل مشغول به کار خود هستند.

این مدل طراحی مخصوص دفاتر و اداراتی است که با توجه به نوع کاری که دارند لازم است دکوراسیون دفتر کاری انها بسته باشد. همان‌طور که با پیشرفت تکنولوژی مبلمان و عناصر دیگر تغییر می‌کنند لازم است که دکوراسیون سنتی دفاتر و ادارات هم به روز شوند.

طراحی سیستم‌های اداری باز به صورتی است که علی رقم جداسازی فضاهای کاری به وسیله پارتیشن‌ها، ارتباط کل مجموعه به طور کامل از هم قطع نشده است.

در این نوع دکوراسیون مدیران دفاتر اداری دید مناسبی به فضا دارند و فعالیت کارمندان خود را کنترل می‌کنند.

دکوراسیون دفتر کار و نکات مهم آن

دکوراسیون دفتر کار نکات مهمی دارد که می‌تواند تأثیر بسیار زیادی در جذب مشتری داشته باشد. معمولاً برای طراحی دکوراسیون دفاتر کاری به نوع شرکت و خدماتی که شرکت ارائه می‌دهد را مدنظر قرار می‌دهند.

زمانی که پس دکوراسیون دفتر کار شما بسیار مهم است و باید همانند خانه به تمام نیازهای روحی و جسمی کارمندان پاسخ دهد.

اولین نکته‌ای که در دکوراسیون دفتر کار به آن توجه می‌شود ظاهر دفتر است و نمای بیرونی، فضای خارجی و دکوراسوین داخلی دفتر باید به خوبی طراحی شده باشد که در دید اول تأثیر مثبت و خوبی برای بازدیدکنندگان داشته باشد.

دومین نکته‌ای که باید به آن توجه شود رنگ‌آمیزی شرکت است که ارتباط نزدیکی با نوع کار شرکت دارد و نکته دیگر استفاده درست از لوگوی شرکت است که باید دقت شود که در دکوراسیون، کجا و چگونه بکار ببرده شود.

نکته سوم خرید مبلمان است که باید بسیار هوشیارانه و با دقت انجام شود و سعی شود مبلمان ارگومونیک تهیه شود، صندلی‌هایی انتخاب کنید که قابلیت تنظیم شدن داشته باشند.

و آخرین نکته‌ای که بسیار مهم و تأثیرگذار است نور و روشنایی دفاتر کاری است که از آن نباید غافل شوید، نور در دفتر کار یکی از فاکتورهایی است که تأثیر مستقیمی بر روی راندمان کار کارمندان دارد، در نتیجه از کافی بودن نور در محیط کار باید مطمئن شوید؛ و در نهایت می‌توانید با وسایل تزئینی و گلدان‌های طبیعی دفاتر کاری خود را از فضای سرد و خشک خارج کنید.

آموزش دکوراسیون دفتر کار

این روزها دفاتر کاری نیاز به طراحی و دکوراسیون جدیدی دارند و برای داشتن یک دکوراسیون زیبا اول باید به نوع کار و روحیه کارمندان توجه کرد تا یک دکوراسیون زیبا و متفاوتی داشته باشیم.

قبل از هر کاری ابعاد و اندازه دفتر کار خود را بررسی کنید اگر دفتر کار کوچکی دارید آن فضا را با رنگ‌های روشن و شاد رنگ‌آمیزی کنید تا باعث شادی و بالا رفتن روحیه کارمندان شود.

همچنان دکوراسیون دفتر کار باید به صورتی باشد که اگر شخصی وارد دفتر کار شد کاملا حس اداری و رسمی بودن این مکان را احساس کند. چیدمان درست مبلمان تأثیر زیادی برای به وجود آوردن این حس دارد.

در دکوراسیون دفتر کار اداری باید به محل قرارگیری میز کار توجه شود چرا که این میز باید در مرکزی‌ترین قسمت اتاق قرار بگیرید تا شخص پشت میز تسلط کافی از محیط اطراف خود داشته باشد.

نورپردازی در دفتر کار حرف اول را میزند به طوری که باید نورپردازی به صورتی باشد که تمام فضا به یک اندازه روشن باشد. این روزها به دلیل کم بود جا و کوچک بودن دفاتر کاری معمولاً کارمندان در کنار هم مشغول به کار هستند سعی کنید با پارتیشن‌بندی حریم خصوصی، برای هر کارمند در دکوراسیون داخلی دفاتر مشخص کنید.

برای داشتن یک دکوراسیون دفتر کاری آرام و منظم از شلوغی‌های زیاد پرهیز کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد