اهمیت پرده در چیدمان منزل

1

اهمیت پرده در چیدمان منزل

اهمیت پرده در چیدمان منزل : همه ی ما به خوبی می دانیم که تمامی جزییات است که کلیت فضا را به وجود می اورد و بر اساس آن ما می توانیم نظر بدهیم که چه چیدمانی مناسب و یا نامناسب می باشد .

چیدمان منزل در مقوله ی انتخاب پرده ، این مهم را برای ما به دنبال دارد که قبل از انتخاب هر پرده با هر جنس و ابعادی ؛ ابتدا هدف خودمان را از استفاده ی از پرده مشخص نماییم .

به بیان ساده تر ، عمده ترین کاربرد برای پرده را ایجاد حریم ها – جلوگیری از ورود و خروج سرما و گرما و نور – ایجاد دکور و … می دانند . بنابراین ما قبل از این که از این عامل مهم در چیدمان منزل استفاده نماییم ؛ بایستی هدف از کاربرد پرده را معین کرده و متناسب با آن رنگ و پارجه ی آن ها را انتخاب نماییم .

نکاتی در رابطه با استفاده از پرده در چیدمان منزل :

 

اگر از پرده برای فضای نشیمن استفاده می کنید ، سعی کنید که رنگ آن را متناسب با فرش ها و یا مبلمان انتخاب کرده و برای پار چه ی آن از پارچه های حریر و توری و در ابعاد بلند استفاده نمایید .

چنان چه پرده را برای اتاق خواب ها استفاده می نمایید ، باید تناسب رنگی با وسیله ها برای آن ها ایجاد کنید که با ست کردن آن ها با بالشتک های تخت ، می توانید این ارتباط و هماهنگی را به درستی ایجاد کنید .

حتی الامکان برای انتخاب پرده آشپزخانه ؛ از انتخاب ابعاد بلند با جنس حریر و توری اجتناب کرده و برای بهتر و باز تر دیده شدن فضا ؛ سعی کنید که پرده دقیقا به ابعاد پنجره باشد .

تناسب انتخاب چوب پرده و یراق هایی که برای نصب آن ها استفاده می شود ، یکی دیگر از عواملی است که رعایت آن بسیار حساس می باشد . چرا که همان گونه که اشاره شد ، مجموعه ی جزییات است که در نهایت به زیباتر شدن محیط کلی و چیدمان منزل ، می انجامد .

 

 

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد