عمر مفید یک تشک

0

عمر مفید یک تشک

عمر مفید یک تشک : تشک های تخت خواب چندین سال است که جایگزین تشک های سنتی قدیمی شده اند , تشک هایی که امروزه تولید می شوند باعث بروز مشکلاتی شده اند .

علت اصلی بیماری هایی چون کمردرد ها , باز شدن مهره های ستون فقرات , کوفتگی بدن و .. استفاده از تشک نامناسب یا اتمام عمر مفید آن است .

این نوع تشک ها با قیمت نسبتا بالایی تولید می شوند به همین دلیل هم لازم است با به کارگیری روش هایی طول عمر مفید آن ها را افزایش دهیم .

تصوراتی غلط در این باره وجود دارند که طول عمر تشک ها بسیار طولانی است و به همین دلیل هم احتیاجی به مراقبت و نگهداری ندارند و مدت زمان زیادی می توان از آن ها استفاده کرد.

این باور نادرست باعث می شود که بسیاری بدون تعویض تشک خود سال های زیادی از آن استفاده کنند و همین هم علت اصلی مشکلات عضلانی و بدخوابی هاست .

برخی هم بلعکس گمان می کنند هر دو سه سال یکبار بایستی تشک خود را تعویض نمایند , تشک را در حالی که هنوز کارایی دارد عوض کرده و هزینه ی اضافی بابت آن پرداخت می کنند .

در واقع طول عمر مفید یک تشک به عواملی چون : جنس و کاربرد آن بستگی دارد .

  • عمر مفید تشک طبی

تشک های طبی با کیفیت بالایی ساخته می شوند به همین دلیل هم دوام بالایی دارند , طول عمر این تشک ها به طور متوسط ۸ سال است .

  • عمر مفید تشک فنری

تشک های فنری در مقایسه با تشک های فنری طول عمر کمتری در حدود ۴ تا ۶ سال دارند , دلیل این امر کیفیت پایین تر آن هاست .

و اما تشک هایی که برای کودکان تهیه می شود طول عمری در حدود ۲ تا ۵ سال دارند چرا که اغلب کودکان بر روی تخت خواب خود بازی می کنند و همین هم موجب کاهش دوام آن ها می گردد .

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد