تمیز کردن تشک تخت خواب

0

تمیز کردن تشک تخت خواب

یکی از کالاهای ارزشمند به جهت آسایش و آرامش در خواب تشک می باشد به همین جهت هم نگهداری از آن اهمیت زیادی دارد , هرچند وقت یکبار تشک باید به طور کامل تمیز شود و گرد و غبارها و آلودگی های سطح آن زدوده شود در این مقاله قصد داریم طریقه ی صحیح تمیز کردن تشک تخت خواب را به شما آموزش دهیم .

  • مرحله اول جارو کشیدن تشک است , تمام سطح تشک را به وسیله جاروبرقی جارو کرده و پوست های ریز و گردوخاک را از روی آن جمع آوری می کنیم این کار را می توانید با فرچه های جاروبرقی انجام دهید . دقت کنید که تمام سطح تشک را جارو کرده باشید .
  • در صورتی که لکه ای بر روی تشک مشاهده کردید سریعا به رفع آن اقدام کنید , اگر لکه هنوز خیس است دستمال تمیزی را برداشته با آب سرد خیس کرده و روی قسمت مورد نظر بکشید به هیچ وجه دستمال را با فشار بر روی لکه نسابید چرا که موجب نفوذ لکه و مایعات به لایه های زیرین می گردد . برای رفع لکه های قدیمی و آلودگی های تشک می توانید از محلول رقیق شده ی مایع ظرفشویی و آب اکسیژنه استفاده کنید . پس از اتمام این مرحله می توانید با دستمال تمیز تمام سطح تشک را از این محلول پاک کنید .
  • تمیز کردن تشک تخت خواب به میزان زیادی به جنس آن بستگی دارد , همواره دقت کنید که محلول های پاک کننده به سطح فوم تشک نرسند , در موارد متعددی می توان از جوش شیرین هم استفاده کرد . جوش شیرین ضدعفونی کننده ی خوبی است و لکه ها و بوی نامطبوع تشک را از بین می برد , جوش شیرین را بر روی تشک ریخته به مدت ۳۰ دقیقه صبر کرده و سپس به وسیله جاروبرقی سطح تشک را از جوش شیرین پاک کنید .
  • در پایان هم پنجره ها و در اتاق را باز بگذارید تا تشک خشک شود .
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد