طرح چند سوال برای چیدمان بهتر منزل

0

پس از گذراندن یک روز طولانی و خسته کننده، این خانه است که مأمن و پناهگاهی برای خستگی‌های ماست. اینکه بعد از نشستن طولانی مدت بر روی صندلی‌های سفت و خشک محل کارتان، روی کاناپه‌ای راحت بنشینید و استراحت کنید، بسیار مهم است.

البته نمی‌توان تنها راحتی کاناپه را مد نظر قرار داد، چرا که علاوه بر آن، این ترکیب رنگ، چیدمان و استفاده از وسایل مختلف در اتاق نشیمن است که می‌تواند آرامش را برایتان به ارمغان آورد.

اتاق نشیمن
اگر از افراد مختلف بپرسید که کدام سبک مبلمان را برای رفع خستگی می پسندند، حتما به شما خواهند گفت که کاناپه ای نرم و راحت که بتوان روی آن به راحتی لم داد! البته خانم های خانه دار دوست ندارند که منزلشان را با وسایل قدیمی بچینند حتی به قیمت آرامش داشتن و راحتی!

 

شما جز کدام دسته از افراد هستید؟

 

برای این دسته از افراد که میخواهند آرامش و زیبایی را با هم داشته باشند، پیشنهادهای ویژه ای داریم که بسیار جذاب خواهد بود.

 

اگر می خواهید دکوراسیون اتاق نشیمنتان شیک و مدرن باشد و اما راحتی را نیز در آن حفظ کنید، با ادامه ی مطلب با ما همراه شوید.

طرح چند سوال برای چدمان بهتر
طرح چند سوال برای چدمان بهتر

در ابتدا باید بدانید که شما مقدار زیادی از زمان خود را در ایناتاق می گذرانید، پس بهتر است به چیدمان آن بسیار دقت کنید. برای اینکه خانه ای زیبا و البته آرامش بخش داشته باشید، کمی کارتان سخت می شود چرا که باید از خود چند سوال مهم بپرسید:

  •   چه فرشی برای کودکان مناسب است؟
  •  چگونه می توان اندک جای دنجی را در اتاق نشیمن پدید آورد؟
  • از چه رنگ هایی باید استفاده کنید؟
  •  نور اتاق نشیمن به چه صورت باشد؟
  •  کدام وسایل مورد در اتاق نشیمن مورد نیاز است؟

حال که به سوالات فوق پاسخ دادید، شد، نوبت به این میرسد که چگونه تمام موارد فوق را با نظر گرفتن تمام ویژگی های زیبایی، کنار هم چید.

اتاق نشیمن شیک

 شاید در نگاه اول سخت و نشدنی به نظر برسد، اما این کار شدنیست!
جالب است بدانید که خانواده های زیادی وجود دارند که چیدمان زیبای خانه را قربانی آرامش خود و خانواده نمی کنند. بهتر است بدانید که لازم نیست که هر یک از موارد فوق را قربانی کنید. کافی است نکات زیر را رعایت کنید.

نکاتی برای داشتن اتاق نشیمن راحت و مدرن

حتما میدانید کهمبلمان راحتیاز جمله مبلمانی هستند که می توانند با هر دکوراسیونی هماهنگ شوند. از سوی دیگر تنوع این نوع مبلمان آن قدر زیاد هست که هر سلیقه ای را راضی می کند. در عین حال قیمت این نوع مبلمان بسیار مناسب است، یعنی شما می توانید با کمترین هزینه خانه ی خود را زیبا و دل نشین کنید.

 

رنگ مناسب مبلمان اتاق نشیمن
رنگ مناسب مبلمان اتاق نشیمن

از کدام رنگ ها برای انتخاب مبلمان استفاده کنیم؟
رنگ‌های گرم مانند نارنجی و قرمز، رنگ‌های پر نشاطی هستند که بهتر است برای فضاهایی که می‌خواهید در آن آرامش داشته باشید، از آنها استفاده  نکنید.
به جای این رنگ‌ها بهتر است از رنگ‌هایی مانند سبز و آبی استفاده کنید. این رنگ‌ها حس آرامش، پاکیزگی و صلح را به ارمغان می‌آورند.
رنگ صورتی نیز در اتاق نشیمن بسیار پیشنهاد می‌شود. جالب است بدانید که علم فنگ شویی بر این باور است که انرژی موجود در این رنگ، حس لطافت را در افراد زنده می‌کند.
رنگ سفید هم که به طور مشخص، رنگی برای دفع و دور کردن استرس است. البته استفاده از این رنگ در فضای اتاق به تنهایی به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود، چرا که ممکن است افراد در آن احساس خلأ کنند. بهترین مکمل این رنگ برای ایجاد فضایی آرامش بخش و البته شیک و مدرن، ترکیب آن با رنگ طوسی است.
درست است که بسیاری رنگ طوسی را کمی کسل کننده می‌دانند، اما ترکیب آن با رنگ سفید و آبی بسیار آرامش بخش خواهد بود.

فرش مناسب اتاق نشیمن
فرش مناسب اتاق نشیمن

چه فرشی برای اتاق نشیمن مناسب است؟

 

همان طور که گفتیم، اتاق نشیمن، مکانی است که در آن بیشترین تردد را دارید، پس بهتر است فرشی که در این قسمت پهن می کنید، بادوام باشد.

 

اما به طور مشخص، خصوصیات فرش اتاق نشیمن به شرح زیر است:

  • به راحتی تمیز شود.
  • زیبایی فضای خانه را حفظ کند.
  • رنگ مناسبی داشته باشد.
  • نرم و لطیف باشد.

 

با در نظر گرفتن تمامی موارد فوق شما می توانید ضمن ایجاد یک فضای زیبا، آرامش را نیز برای خانواده به ارمغان آوردید.

لوستر مناسب اتاق نشیمن
لوستر مناسب اتاق نشیمن

کدام لوستر را برای اتاق نشمین انتخاب کنیم؟
علاوه بر چیدمان و انتخاب رنگ مناسب برای اتاق، لازم است که به نور پردازی هم توجه شود. اتاقی را تصور کنید که تمام وسایل آن به درستی انتخاب شده باشد و بسیار راحت باشد، امانورنامناسبی داشته باشد. قطعا از اتاق خارج می شوید و دیگر مایل نیستید ثانیه ای بیشتر در آن جا بمانید.

وظیفه ینورپردازی اتاق نشیمن بر عهده ی لوستر ها و چراغ های تزئینی است. برای آنکه بهترین انتخاب را داشته باشید، لازم است به این چند نکته توجه کنید:
نگاهی به سقف منزل کنید، برای یک سقف کوتاه هرگز لوستر بلندی خریداری نکنید و برعکس! یک سقف بلند یک لوستر کوتاه نمی‌خواهد! از سوی دیگر باید به اندازه و سایز اتاق نیز توجه کنید. یکلوستر کوچک نمی‌تواند خلأ نور یک اتاق بزرگ را برطرف کند.
برای اینکه اندازه‌ی لوستر را متناسب با اتاقتان انتخاب کنید، باید ابعاد کل اتاق را اندازه گیری کنید و سپس آن را به سانتی متر تبدیل کنید. این همان سایز مناسب برای اندازه‌ی لوستر اتاق شماست.
فاصله‌ی لوستر تا زمین هم بسیار مهم است. گفته می‌شود که بهترین فاصله برای لوستر، فاصله‌ی ۷۰ الی ۹۰ سانتی متری از سطح میز اتاق است.
جای مناسب یک لوستر در مرکز اتاق و یا ۱۲۱ سانتی متری از دیوار و یا کمد موجود در اتاق است، چرا که باید نور در این فضا به طور مساوی و متناسب پخش شود.
اما اگر اتاق نشیمن شما بزرگ است، بهتر است از دو لوستر کوچک به جای یک لوستر بزرگ استفاده کنید. این در زیبا سازی اتاق مورد نظر شما بسیار تأثیر گذار خواهد بود.
همچنین بهتر است لوستر شما کنترلی برای تنظیم اندازه‌ی نور داشته باشد تا هنگامی که خسته هستید، نور را به مقدار مورد نیازتان کم یا زیاد کنید.

وسایل مناسب اتاق نشیمن
وسایل مناسب اتاق نشیمن

چه وسایلی بهتر است در این اتاق استفاده شود؟
برای آنکه اتاق مورد نظرتان را کمی متفاوت طراحی کنید، پیشنهاد می شود که حتما از موارد زیر در چیدمان اتاق نشیمن استفاده کنید:

 

  •  یک گلدان گل حتما در کنار پنجره ی اتاق قرار دهید، فضا را تلطیف می کند.
  •  قالیچه ای راحت کف اتاق پهن کنید.
  • عکس هایی از خاطرات خوش خانوادگی را به دیوار نصب کنید و یا روی قفسه بگذارید.
  •  حتما میزی که روی آن ظرفی از خوراکی هاست را در اتاق قرار دهید، نشاط آور است.
  •  بر دیوار دست کم یک تابلوی نقاشی آرامش بخش که حس خوبی را تداعی می کند، نصب کنید.
  • شمع و شمعدان های متناسب با اتاق را فراموش نکنید.
  •  سینی و یا میز کوچک مخصوصی داشته باشید که کنترل و مجله های مورد علاقه تان را روی آن قرار دهید.
  • حتما کوسن هایی که انتخاب می کنید راحت و نرم باشد. یک خواب کوتاه میان روز روی کاناپه ها بسیار لذت بخش خواهد بود.
  • حتما پتوهای نازکی روی دسته ی مبل قرار دهید که با مبلمان همخوانی دارد، چرا که ممکن است هنگام تماشای تلویزیون به آن نیاز داشته باشید.
اتاق نشیمن، مکانی برای دور همی های خانوادگی

 

از آنجایی که اتاق نشیمن فضایی برای دورهمی های خانوادگی و به اشتراک گذاشتن دقایقی از روز است، پیشنهاد می‌شود که علاوه بر آنکه به زیبایی خانه می‌اندیشید، حتماً به راحتی آن توجه کنید، چرا که اعضای یک خانواده می‌توانند در این اتاق بسیار به هم نزدیک و صمیمی شوند.

منبع : خوگر
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد