دکوراسیون داخلی و روانشناسی : شناخت رنگ ها

0

 

فارغ از رنگ‌ها و طرح‌هایی که مشاهده می‌کنیم، بی‌شک تمام ما هویتی داریم که برایمان بسیار ارزشمند است. تعدادی از ما ورزشکاریم یا دست‌کم از تماشای برخی از رشته‌های ورزشی لذت می‌بریم، بسیاری به آثار هنری علاقه داریم، برخی ساز می‌نوازیم و برخی دیگر به آثار تاریخی، طبیعت و یا مشاهیر کشور خود اهمیت می‌دهیم. این‌ها همگی بخشی از هویت ما هستند و قسمتی از رؤیاها، دغدغه‌ها و ساعات روزانه ما را به خود اختصاص می‌دهند. پس سؤال اینجاست که اگر این موارد تا این حد در زندگی ما نقش پررنگی دارند چرا نباید عیناً در مقابل چشمان ما قرار گیرند؟

طبیعت را به خانه خود بیاورید
طبیعت را به خانه خود بیاورید

طبیعت را به خانه خود بیاورید

در حالی که محیط شهری روز به روز از نمادهای طبیعی همچون درختان و چمنزار خالی‌تر می‌شود و ما نیز فرصت چندانی برای رها کردن زندگی روزمره و پیوستن به طبیعت نداریم، تنها چاره‌ای که برای علاقه‌مندان به طبیعت باقی می‌ماند استفاده از گلدان و درخت در فضای منزل است.

امروزه گیاهان آپارتمانی تنوع وسیعی پیدا کرده‌اند، به گونه‌ای که هر یک از ما با هر سلیقه‌ای می‌توانیم گل و گیاه مورد علاقه خود و متناسب با شرایط جغرافیای محل زندگی‌مان را پیدا کنیم.

میزهای ناهارخوری ساخته شده از چوب طبیعی
میزهای ناهارخوری ساخته شده از چوب طبیعی

افزون بر این، استفاده از چوب طبیعی برای خلق یک دکوراسیون زنده و گیرا نیز مدت‌ها است مورد توجه طراحان قرار گرفته است. آنها به خوبی توانسته‌اند چوب درختان را در تمام قسمت‌های منزل نظیر آشپزخانه وسرویس‌های بهداشتیجای دهند و وسایلی جذاب نظیر صندلی و میز ناهارخوری خلق کنند. با این وصف، برای علاقه‌مندان به طبیعت ایجاد یک دکوراسیون داخلی با معیارهای مورد نظرشان چندان کار بعید و ناممکنی به نظر نمی‌رسد.

استفاده از نور طبیعی در دکوراسیون منزل
استفاده از نور طبیعی در دکوراسیون منزل

همچنین در منازلی بادکوراسیون طبیعی معمولا از نور طبیعی استفاده زیادی می‌شود. بنابراین، در این منازل پرده‌ها معمولا نازک هستند و به راحتی جمع می شوند تا در طول روز از نور طبیعی برای روشنایی داخلی استفاده شود.

یک دکوراسیون موزیکال برای علاقه‌مندان به موسیقی
یک دکوراسیون موزیکال برای علاقه‌مندان به موسیقی

یک دکوراسیون موزیکال برای علاقه‌مندان به موسیقی

موزیسین‌ها همواره انسان‌هایی خلاق هستند. چه شما یک موزیسین باشید و چه تنها به موسیقی علاقه‌مند باشید، نخستین چیزی که از دکوراسیون منزلتان انتظار می‌رود، استفاده از این عناصر در فضای خانه است. خوشبختانه یک دکوراسیون موسیقایی قواعد چندانی ندارد و همه چیز به نگاه و فکر ایده پرداز شما بستگی دارد. راه‌پله‌هایی شبیه به کلیدهای پیانو، کاغذ یا المان‌های دیواری مانند نت‌های موسیقی، آویزان کردن سازهای قدیمی و بلا استفاده بر روی دیوار و یا حتی سفارش و خرید بوفه و کتابخانه‌هایی به شکل آلات موسیقی، همگی از ایده‌های خلاقانه‌ای هستند که علاقه‌مندان به موسیقی برای دکوراسیون منزل خود به اجرا درمی‌آورند.

دکوراسیونی به سبک زمین بسکتبال
دکوراسیونی به سبک زمین بسکتبال

خلق یک دکوراسیون ورزشکارانه

امروزه خلق دکوراسیونی با نمادهای ورزشی مورد توجه بسیاری از ورزشکاران و علاقه‌مندان به ورزش قرار گرفته است و طراحان دکوراسیون و سازندگان مبلمان نیز برای اغلب رشته‌های ورزشی پرطرفدار طرح‌ها و محصولات منحصر به فردی تدارک می‌بینند. برای مثال کف پوش هایی با طرح زمین بسکتبال و فوتبال، صندلی‌هایی شبیه به توپ و کاغذ دیواری‌هایی به شکل وسایل ورزشی از جمله مواردی هستند که طراحان برای خلق یک دکوراسیون ورزشی از آنها استفاده می‌کنند.

دکوراسیونی برای علاقه‌مندان به سینما
دکوراسیونی برای علاقه‌مندان به سینما

دکوراسیونی برای علاقه‌مندان به سینما

یک صفحه نمایش بزرگ، سیستم پخش استریو و نورپردازی شبیه به سالن‌های نمایش اگرچه در خلق یک دکوراسیون شبیه به سالن‌های سینما مؤثر است اما به نظر می‌رسد با هزینه‌ای کمتر نیز می‌توان به اهداف خود برسیم. با وجود آنکه امروزه فیلم‌های سینمایی با چند کلیک ساده در اینترنت در دسترس قرار می‌گیرند، اما علاقه‌مندان به سینما معمولاً کلکسیونی از آثار ماندگار سینمایی را در بخشی از دکوراسیون منزل خود نگه می‌دارند.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد