حل ۵ مشکل دستشویی‌های کوچک

0

سرویس‌های بهداشتی یکی از مهم‌ترین فضاهای خانه‌های امروزی هستند، اما این روزها با توجه به متراژ کم خانه‌ها، سرویس‌های بهداشتی هم کوچک ساخته می‌شوند.

اگر حمام و دستشویی کوچکی دارید، نگران نباشید، ما در این مطلب مشکلات حمام‌ها و دستشویی‌های کوچک را بررسی می کنیم و ۵ راه‌حل برای بزرگ‌تر نشان دادن این فضاها پیشنهاد می دهیم که به صورت خلاقانه‌ای به شما کمک می کند تا دستشویی و حمام خود را به یک محیط زیبا و ایده آل تبدیل کنید. با ما همراه باشید.

کم بودن فضا در سرویس‌های بهداشتی
کم بودن فضا در سرویس‌های بهداشتی

۱-کم بودن فضا در سرویس‌های بهداشتی

مشکل: یکی از مشکلات رایج در اکثر حمام‌ها و سرویس‌های بهداشتی، فضای کم این محیط‌ها است که در آن فضای تنگ و کوچک، دوش و سینک روشویی به سختی در کنار هم جای می‌گیرند. همچنین در این فضاها استفاده از سینک‌های پایه‌دار فضا را کوچک‌تر و رفت و آمد را سخت‌تر می‌کند.
راه‌حل: پیشنهادی که طراحان دکوراسیون میدهند، این است که تمامی تجهیزاتی که در سرویس‌های بهداشتی کوچک استفاده می‌کنید را به دیوار نصب کنید و زیر آنها را خالی نگهدارید.

با حذف این عناصر از روی زمین و بهره گیری از سینک دیواری و توالت فرنگی دیواری، حس بزرگ‌تری در فضا ایجاد کنید و شستشوی کف را راحت‌تر انجام دهید. همچنین با استفاده از کاشی و سرامیک‌های زیبا با خطوط افقی، فضا را بزرگ تر نشان دهید.

نبود مکانی برای دوش مجزا در حمام

 ۲-نبود مکانی برای دوش مجزا در حمام

مشکل: در خانه‌هایی که فقط حمام دارند و فضای آن هم کوچک است، معمولاً کمتر از وان استفاده می‌کنند، بنابراین استفاده از دوش مجزا غیرممکن می شود.
راه‌حل: طراحان دکوراسیون داخلی استفاده از شیشه‌های ضد آب و با کارایی بالا را برای حمام‌های کوچک پیشنهاد می‌دهند. با اضافه کردن فضایی با کمک گرفتن از این شیشه‌ها بین روشویی و وان، می‌توان مکانی مجزا برای دوش ایجاد کرد؛ اما راه‌حل ساده‌تر در صورت وجود وان در حمام این‌ است که دوش را بالای وان نصب کنید، چرا که هم ارزان تر است و هم عملی تر!
ایده دیگری هم برای حمام‌های کوچک بدون وان در نظر گرفته شده است و آن استفاده از کابین‌هایی مخصوص دوش است. به گفته ی طراحان، بهره گیری از این ایده در حمام های کوچک، کاربردی تر است.

کم بود فضا برابر با شلوغی بیش از حد
کم بود فضا برابر با شلوغی بیش از حد

۳-کم بود فضا برابر با شلوغی بیش از حد

مشکل: پیدا کردن فضاهایی کافی برای قرار دادن بطری‌های شامپو و لوازم‌آرایشی، در یک فضای کوچک می‌تواند سخت باشد.

راه‌حل: مطمئناً در حمام و دستشویی فضاهایی وجود دارند که کاملاً بدون استفاده باقی مانده‌اند. با بهره گیری از این نقاط، ضمن جاسازی وسایل مورد نیاز، می‌توانید جلوه‌ی حمام و دستشویی خود را تغییر دهید.

اگر وان حمام  ، تنها برای شست و شوی کودکان مورد استفاده قرار می‌گیرد، آن را با مینی وان تعویض کنید تا فضای بیشتری برای کابینت‌ها و قفسه‌ها برایتان فراهم شود. حال می‌توانید قفسه‌های کوچکی بر دیوار نصب کنید و حوله‌ها و شامپوها را آنجا قرار دهید.

دیوار پشت توالت فرنگی را فراموش نکنید. این منطقه که اغلب نادیده گرفته می‌شود، می‌تواند یک فضای مناسب و ایده آل برای قفسه‌ها و یا حتی کابینت‌های حمام ایجاد کند. همچنین می‌توانید از سبدهایی برای مرتب نگه‌داشتن اقلام کوچک‌تر و مسواک‌ها بهره ببرید.
اما در صورتی که امکان ساخت کابینت و قفسه در دیوار وجود ندارد و وانی در حمام دارید، از فضای زیر وان استفاده کنید و برخی از اقلام مانند دستمال توالت، شوینده‌ها و یا حتی اسباب‌بازی حمام کودکان را در این قسمت جاسازی کنید.
ضمناً استفاده از فضاهای بدون کاربرد در زیر پنجره‌ها و بالای درب‌ها هم برای ساختن قفسه ایده خوبی است که می‌توانید از آن بهره ببرید.

۴- فضای محدود برای روشویی‌های عمیق

مشکل: معمولا در فضای محدود نمیتوان از روشویی های عمیق استفاده کرد.

راه‌حل: در این مواقع برای حل مشکل حمام‌ها و دستشویی‌های باریک و کوچک به شیوه‌های خلاقانه‌تری نگاه کنید.
شیرآلات را به دیوار نصب کنید و کابینتی را زیر آن نصب کنید و یک روشویی روی آن ایجاد کنید. با این کار فضایی لوکس و کاربردی ایجاد خواهید کرد.
با این کار روشویی را رو به روی دیوار قرار میدهید و ضمن بهره گیری از روشویی های عمیق اما کوچک، عمق در فضا ایجاد می کنید.

 فضای محدود برای روشویی‌های عمیق
فضای محدود برای روشویی‌های عمیق

۵- حمام‌هایی بدون نور طبیعی

مشکل: حمام‌های کوچک که بهره ای از نور طبیعی نمی برند، به شدت کوچک نشان داده می شوند.

راه‌حل: استفاده از لامپ‌های LED گزینه ای بسیار مناسب برای صرفه‌جویی در انرژی برای حمام‌ها و دستشویی‌ها است.

در صورت استفاده از این لامپها در بالای وان، نور نقطه ای و منطقه ای ایجاد می کنید. همچنین بهره گیری از یک جفت چراغ دیواری در دو طرف یک آینه، نور را انعکاس می دهید و فضا را روشن می کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد