بهترین سالن‌های موسیقی و آمفی‌تئاتر در آمریکا

0

سالن‌های تئاتر در اقصی نقاط جهان علاوه بر این‌که محلی برای اجرای شاخه اصلی هنر هفتم هستند، به لحاظ معماری نیز آثار ارزشمند و زیبایی به شمار می‌آیند.

برخی از  سالن‌های موسیقی و آمفی‌تئاتر آثاری هستند که از قرون گذشته بر جای مانده‌اند و برخی نیز در دنیای مدرن امروز و با معماری معاصر طراحی شده‌اند.

جالب است بدانید که سالن‌های موسیقی و  آمفی‌تئاتر می‌توانند از جاذبه‌های گردشگری و توریستی به شمار آیند، بر همین اساس نگاهی اجمالی به معروف‌ترین و بزرگ‌ترین سالن‌های موسیقی و آمفی‌تئاتر در ایالات متحدهمی‌اندازیم.

تئاتر metropolitan
تالار اپرای متروپولیتن
تالار اپرای متروپولیتن

Metropolitan

تالار اپرای متروپولیتن در مرکز لینکلن در نیویورک سیتی به دلیل تولید آثار مختلف و زیبای موسیقی و اجرای حرفه ای برجسته ترین خواننده های اپرا در جهان، بسیار شناخته شده است.

همچنین به دلیل داشتن سیستم آکوستیک و خطوط دید عالی، تالار اپرای متروپولیتن از زمانی که در سال ۱۹۶۶ افتتاح شد تا به امروز، همواره به عنوان برترین  تالار اپرا در جهان مورد توجه بوده است.

این تئاتر توسط والاس کی. هریسون معمار آمریکایی طراحی شد و طراحی مدرن آن شامل نمای بیرونی سفید تراورتن و مجموعه‌ای از طاق‌های بسیار زیبا است.

سالن  موسیقی و آمفی‌تئاترMetropolitan، تاکنون بارها در فیلم‌ها و حتی بازی‌های کامپیوتری بسیاری به نمایش گذاشته شده است.

 تالار اپرای متروپولیتن، اصلی‌ترین و بزرگ‌ترین مرکز اجرای موسیقی کلاسیک در سراسر آمریکای شمالی محسوب می شود.

 Gorge Amphitheatre

افرادی که اهل موسیقی و تئاتر هستند، در تمامی فصول از سال، اشتیاق به دیدن تماشای کنسرت و اجرای تئاتر دارند اما جالب است بدانید که همیشه این اجراها در سالن‌هایی با فضای بسته صورت نمی‌گیرند.

سالن موسیقی و آمفی‌تئاتر Gorge Amphitheatreدر نزدیکی رودخانه کلمبیا با نمای پس زمینه آبشار کوه جورجیا، منظره‌ای زیبا و بکر را در ذهن مخاطبین و تماشاگران حاضر حین اجرا ایجاد می‌کند.

سالن موسیقی و آمفی‌تئاتر  Gorge Amphitheatre  حدود ۲۰۰ هزار نفر ظرفیت دارد و از معروف‌ترین اشخاصی که در این صحنه اجرا داشته‌اند، می‌توان به دیو ماتیوز، تام پتی اشاره کرد.

 Gorge Amphitheatre
 Gorge Amphitheatre
Crosby Theatre

Crosby Theatre

در شهر سانتافه در ایالت نیومکزیکو یک سالن موسیقی وجود دارد که در بین دو کوه به نام‌های Jemez و Sangre قرار گرفته است، نام این سالن موسیقی زیبا،  Crosby Theatre است.

در روزهای بارانی و شرجی سال، آب باران به وسیله‌ی دستگاه‌های جمع آوری تعبیه شده در سقف تئاتر، ذخیره و از آن استفاده می‌شود. تمام تلاش مهندسان برای ساخت این بنا بر این بوده است که طراحی سبز و طبیعت‌گرایانه در این سالن حفظ شود و کمترین آسیب به محیط زیست منطقه وارد شود.

 

 
 

 

سالن تئاتر Crosby
ظرفیت این سالن در حدود ۲۱۲۸ نفر در حالت نشسته و ۱۰۶ نفر در حالت ایستاده است و سال تأسیس تا کنون بیش از ۱۶۰۰ اجرای موفق در سبک‌های کلاسیک و کانتری داشته است.

Jay Pritzker Pavilion

تکنسین و معمار معروف آمریکایی، فرانک گری، بعد از طراحی‌های خاص خودش در سطح جهانی، این بار به سراغ طراحی یک سالن تئاتر روباز برای منطقه ایلینوی در ایالت شیکاگو رفته است.

طرح وی در سال ۲۰۰۰ روی کاغذ آمد و مراحل اجرا و ساخت آن در تابستان سال ۲۰۰۴ به اتمام رسید.

اکثر متریال و مواد به کار رفته در ساخت این سالن روباز، از  لوله‌های فولاد ضد زنگ  ۱۲۰ فوتی است و چیدمان پیچیده و مدرن در سرتاسر این سالن به وفور دیده می‌شود.

 

 

Jay Pritzker Pavilion
Jay Pritzker Pavilion
سالن تئاتر Jay Pritzker Pavilion
سالن تئاتر Jay Pritzker Pavilion

 سالن Jay Pritzker Pavilion از ترکیب صندلی‌های ثابت، فضای چمن و پارک به وجود آمده است و بیش از ۱۱۰۰۰صندلی در این سالن جا می‌گیرد. از نکات مثبت این سالن اجرای کنسرت‌های رایگان متعدد برای امور خیریه است.

از بزرگ‌ترین مراسم‌هایی که در سالن Jay Pritzker Pavilion برگزار شده است، می‌توان به  جشنواره موسیقی گرانت پارک، کنسرت گروه welcomed Jewel، کنسرت گروه Clint Black و ارکستر سمفونیک شیکاگو اشاره کرد.

Red Rocks Amphitheatre
Red Rocks Amphitheatre

Red Rocks Amphitheatre

 

در میان صخره های سرخ ایالت کلرادو در شهر Morrison،  یک اثر هنری با ترکیبی از سنگ و صخره و آهن چشم ها را به خود خیره می کند.

هیچ کس فکرش را نمی کرد که در این بیابان بی آب و علف، سالانه میلیون ها نفر برای برگزاری مراسم های مختلف و اجرای کنسرت های زنده در شهر کلرادو، که به شهر جرم و جنایت در میان آمریکایی ها معروف است، این چنین مشتاق باشند.

 

 

سالن Red Rocks
سالن Red Rocks
عاشقان موسیقی در سالن Red Rocks Amphitheatre، کیلومترها از خانه خود دور می شوند تا به تماشای کنسرت وتئاتریکه میان دو صخره بزرگ ۳۰۰ فوتی پر از شن و ماسه، میان ده هزار تماشاگر پر انرژی و شاد که از سطح دریا ۶۴۵۰ فوت بالاتر قرار گرفته اند، بنشینند.

Starlight Theatre

شاید بتوان گفت سالن موسیقی و آمفی‌تئاترStarlight Theatre جز اولین و قدیمی‌ترین سالن‌های فضای باز در ایالت متحده آمریکا است که در شهر کانزاس سیتی از توابع ایالت میسوری واقع شده است.

طرح های رسمی برای ساخت Starlight در سال ۱۹۲۵ آغاز شد که در آن سال  Queen Marie رومانیایی یک فضای کار  تخصصی در حوزه موسیقی برای این سالن طراحی کرد.

ساخت و ساز این سالن در نهایت حدود سال ۱۹۴۹ آغاز شد و در سال ۱۹۵۰ بطور کامل به پایان رسید. ظرفیت این سالن قدیمی حدود ۸۰۰۰ صندلی ثابت است.

Starlight Theatre تاکنون پذیرای افراد سیاست مدار ،کمدین، خواننده و موسیقی دان مشهوری مانند: 

  • پرزیدنت هری ترومن
  • کمدین مشهور آمریکایی جری لوئیس
  • آنجلا لنسبوری
  • کریستین چنووت
  • تونی بنت

بوده است.
 

Starlight Theatre
Starlight Theatre
Nikon at Jones Beach Theater
Nikon at Jones Beach Theater

Nikon at Jones Beach Theater

 

سالن تئاتر Nikon at Jones Beach در کنار خلیج زاکس در لانگ آیلند واقع شده است و ظرفیت تماشاچی حدود ۱۵ هزار نفر را دارد.

این سالن در ماه‌های جولای تا سپتامبر، میزبان کنسرت‌ های بزرگی است و فراد مشهوری مانند جیمی بافت، ناین اینچ نیلز و نیل یانگ در این مکان اجرای زنده داشته‌اند.

 

Nikon at Jones Beach Theater
Nikon at Jones Beach Theater

در ۲۲ اکتبر ۲۰۱۲، طوفان سندی از دریای کارائیب شروع شد،  سواحل جامائیکا، هائیتی، باهاما، کوبا و جمهوری دومینیکن را طی نموده و سپس به‌طرف سواحل شرقی و شمال شرقی آمریکا کشیده شد.

در تاریخ ۲۹ اکتبر طوفان سندی به سرعت ۱۴۰ کیلومتر در ساعت به نیویورک و نیوجرسی رسید. این طوفان باعث صدمه رسیدن زیادی به شهرهای ساحلی شد، به طوری که هنگام ورود سیلاب بهشهر ساحلی جونز، آسیب شدیدی به تئاتر ساحلی نیکون جونز  وارد کرد.

اما خوشبختانه با هزینه دولت اوباما در کمتر از یک سال این سالن به شکل اولیه خود بازگشت و دوباره مانند قبل با شکوه تمام ساخته شد. 

در همان سال خواننده مشهور لاتینی  Pitbull یک کنسرت با شکوه در این تئاتر ساحلی برگزار کرد که باعث شد این سالن به یک سالن روباز مشهور تبدیل شود.

 

Hollywood Bowl

شناخته شده ترین و بزرگ‌ترین سالن موسیقی و آمفی‌تئاتردر ایالات متحده آمریکا، Hollywood Bowl است و این شاهکار مدرن در دل طبیعت و در میان پارک ملی لس‌آنجلس جای گرفته است.

سالن موسیقی و آمفی‌تئاتر Hollywood Bowl در سال ۱۹۲۹ ساخته شد و در سال ۲۰۰۳ فضای ظاهری این سالن موسیقی و آمفی‌تئاتر تغییرات اساسی را شاهد بود، به گونه‌ای که  فضای آکوستیک صدا، صحنه اجرا، زیر ساخت‌های ورودی و خروجی و راه‌های دسترسی به سالن تئاتر همه از نو ساخته شدند.

 

Hollywood Bowl
Hollywood Bowl
سالن Hollywood Bowl
سالن Hollywood Bowl
سالن موسیقی و آمفی‌تئاتر Hollywood Bowl ظرفیت ۱۷٬۳۷۶ نفر را دارد و همچنین دارای یک موزه شامل تصاویر، صداها و وسایل مربوط به موسیقی افرادی همچون جان ویلیامز، گارث بروکس، استیوی واندر، برایان ویلسون، هنری مانچینی، سارا چنگ، برنادت پیترز، فرانک سیناترا و غیره است.
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد