چگونه در ۲۴ ساعت در اتاق خوابتان تغییر ایجاد کنید

0
اتاق‌خواب یکی از فضاهای مهم در خانه است، چراکه این اتاق، قرار است جایی برای آرام گرفتن و استراحت کردن باشد. به همین دلیل بهتر خواهد بود که به دکوراسیون این اتاق توجه ویژه‌ای شود.

حتماً شما هم با این موضوع موافقید که هر چیدمانی که برای این اتاق در نظر بگیرید، بعد از گذشت مدتی برایتان تکراری و خسته‌کننده می‌شود و دوست دارید از صفر تا صد آن را تغییر دهید. برای ایجاد تغییرات، لازم نیست که همه‌چیز را عوض کنید. می‌دانید که تغییرات اساسی هم‌زمان بر است و هم هزینه‌بر!

اتاق خواب شیک
اتاق خواب شیک
برای رسیدن به این هدف لازم نیست که تمامی اجزای اتاق‌خوابتان را تغییر دهید تا یک چیدمان فوق‌العاده داشته باشید، بلکه با چند تغییر کوچک در رنگ‌ها، پارچه‌ها و حتی جابه‌جایی وسایل می‌توانید به آنچه که می‌خواهید برسید.
تخت خواب بنفش رنگ زیبا
تخت خواب بنفش رنگ زیبا

تاثیرات بزرگ را با تغییرات اندک حس کنید

به نظر شما بهترین و سریع ترین راه برای رسیدن به یک اتاق خواب شیک چیست؟

تعویض تعداد اندکی از وسایل
مبلمان و روتختی نرم و وسایل دکوراتیو یکی از بهترین راه‌ها برای جذاب کردن اتاق‌خواب شماست. یک فرش برای اتاق تهیه کنید، روی تخت خوابتان از کوسن‌های بزرگ استفاده کنید یا اصلاً کوسن‌ها و بالش‌ها را تعویض کنید. دیگر اقلام تزئینی مانند آثار هنری، شمع‌ها، قاب عکس و لامپ‌های تختخواب هم می‌توانند به تغییر فضا و ایجاد محیطی لوکس کمک کنند.

اگر می‌خواهید کمی فراتر از اینها عمل کنید، تاج تخت خواب می‌تواند این کار را به‌راحتی برای شما انجام دهد و به یک نقطه کانونی در اتاق‌خواب تبدیل شود. به‌عنوان‌مثال شما می‌توانید یک تاج بنفش به تخت خوابتان بیفزایید و رنگ روتختی‌ها را متناسب با آن تغییر دهید و جلوه‌ای ویژه به اتاق‌خوابتان ببخشید.

تعویض تشک و روتختی تخت خواب
تعویض تشک و روتختی تخت خواب

تغییرات را از پایه آغاز کنید.

رو تختی ها را تعویض کنید

به‌طور میانگین، ما یک‌سوم از عمرمان را در تخت خوابمان می‌گذرانیم، با این اوصاف به نظر می‌رسد که رسیدگی و توجه به دکوراسیون آن، خالی از لطف نیست و سرمایه‌گذاری خوبی محسوب می‌شود. به‌عنوان‌مثال می‌توانید یک تشک مناسب و راحت برای تخت خوابتان انتخاب کنید، ملافه و بالش‌های راحت و زیبا خریداری کنید و حس خوب را چاشنی اتاق‌خوابتان کنید؛ این‌جایی که یک‌سوم از عمرتان را در آن می‌گذرانید، بسیار مهم است.

بعضی از افراد جنس پنبه را برای وسایل تخت خواب خود می‌پسندند، چراکه نرم است و بسیار راحت و از طرفی هم این الیاف طبیعی به پوست امکان نفس کشیدن می‌دهد.  شما می‌توانید کار را ازاینجا آغاز کنید، پایه را درست کنید و سپس به سراغ اضافه کردن وسایل دکوراتیو بروید و شکل و شمایل اتاق‌خوابتان را زیبا کنید.

چگونه وسایل قدیمی را با وسایل جدید ترکیب می کنید؟

تن چوبی را حفظ کنید

هنگام خرید وسایل جدید برای اتاق‌خوابتان، به رنگ‌ها، پارچه‌ها و شکل وسایلی که در اتاقتان وجود دارد، حتماً دقت کنید. این می‌تواند شروعی مناسب برای تغییر و تحولاتی باشد که قرار است داخل اتاق‌خوابتان انجام دهید. ترکیب و مطابقت وسایل نو با کهنه امروز موردتوجه بسیاری قرارگرفته است. پس از ترکیب وسایل و الگوها با یکدیگر اصلاً نترسید. ضمناً اگر شما تصمیم دارید تا روند جدیدی را در اتاق‌خواب خود پیش بگیرید، پیشنهاد می‌شود تن چوبی را حتماً در اتاق‌خوابتان حفظ کنید، این کار سبب می‌شود ترکیب وسایل نو و قدیمی به بهترین شکل صورت گیرد.

تن چوبی اتاق را حفظ کنید
تن چوبی اتاق را حفظ کنید

چه سبکی را برای اتاق خوابتان می پسندید؟

سبک گرم و با نشاط یا سرد و زمستانی
هر فصلی که از راه می‌رسد، نفسی تازه دارد و حال و هوایی خاص. حال که کم‌کم فصل زمستان از راه می‌رسد، می‌توانید از گل و گیاه تازه در اتاق‌خوابتان استفاده کنید و  هوای بهاری را در کنار فصل زمستان به اتاق‌خوابتان عرضه کنید. این راه‌کار ارزان روح تازه به اتاقتان می‌بخشد و کمک می‌کند که راحت‌تر نفس بکشید.

استفاده از گلدان گل در اتاق خواب
استفاده از گلدان گل در اتاق خواب
تعویض بالش ها و قرار دادن گلدان در اتاق خواب
تعویض بالش ها و قرار دادن گلدان در اتاق خواب

چگونه می توانید فضا را لوکس کنید بدون آنکه مجبور باشید پول زیادی خرج کنید؟

به تغییر و تعویض رو تختی و بالش ها بسنده کنید
در این مورد به‌خصوص، همه‌چیز به لایه بندی برمی‌گردد. شما می‌توانید بسیاری از رنگ و بافت‌ها را از طریق لوازم تزئینی و مبلمان نرم به اتاق‌خوابتان اضافه کنید که اصلاً هزینه‌ی زیادی در برندارد.  قرار دادن تعدادی بالش اروپایی با طرح‌های زیبا در پشت بالش‌های معمولی‌تان، می‌تواند کاملاً ظاهر تخت خوابتان را لوکس و زیبا کند. همان‌طور که گفتیم، گیاهان هم ازجمله موارد دکوراتیوی هستند که درعین‌حال که ارزان است، حال و هوای اتاق را تغییر می‌دهد. استفاده از گلدان‌های بزرگ و یا گل‌هایی بارنگ خاص، جلوه‌ای لوکس را به اتاقتان می‌بخشد. در آخر، فرش‌های زیبایی که در اتاق پهن می‌کنید، می‌تواند صمیمیت و گرما را به اتاق‌خوابتان ببخشد.

نور پردازی گرم و صمیمی اتاق خواب
نور پردازی گرم و صمیمی اتاق خواب

چه مواردی در دکوراسیون مجدد اتاق خواب نادیده گرفته میشود؟

فضای خالی و نورپردازی
مردم تمایل دارند اتاق‌خواب خود را با مبلمان بزرگ و درهم‌وبرهمی بچینند. اینکه در فضای اتاق جایی برای رفت‌وآمد راحت داشته باشید و فضاهای مهم خالی را از بین نبرید، بسیار مهم است. از سوی دیگر، اتاق‌خواب را می‌توان نوعی پناهگاه و مآمن دانست، به همین دلیل افراد به میزان زیادی به نورپردازی آن، دقت می‌کنند. نورپردازی گرم در محیط، می‌تواند اتاق‌خواب آرام بخشی را بسازد. این کار را می‌توانید به‌راحتی از طریق تعویض حباب‌ها، تغییر لامپ‌ها در سقف و کف و افزودن شمع انجام دهید.

همان‌طور که در بالا گفتیم، با اندک تغییراتی می‌توانید اثر بزرگی در اتاق‌خوابتان خلق کنید و کمی تنوع چاشنی زندگی‌تان کن
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد