چند ترفند برای دکوراسیون اتاق‌ نشیمن کوچک

0

مسلما اینکه اتاق نشیمن منظم و مرتب چیده شده باشد، برای همه مهم است. دردکوراسیون اتاق نشیمن کوچک حتی فضاهای خیلی کوچک هم حائز اهمیت هستند؛ بنابراین باید به دنبال راهکارهایی برای استفاده مناسب از این فضاها و یا حتی بزرگ نشان دادن آنها باشید. احتمالا برای شروع لازم است که کمی از وسایل و مبلمان خود را جا به جا و ترکیب کنید و به فکر خلاقیت و نوآوری باشید.

پذیرایی کوچک
پذیرایی کوچک
اغلب ایده‌های خلاقانه و نوآورانه می‌توانند هر محیطی را کاربردی‌تر، دل‌چسب تر و دل‌نشین تر کنند. در اینجا نکته‌های مهمی که می‌تواند دردکوراسیون اتاق نشیمن مؤثر باشد را معرفی خواهیم کرد.
به‌این‌ترتیب با کمک گرفتن از این ایده‌ها و به‌کار گرفتن آنها می‌توانیداتاق نشیمنرا به یک فضای رؤیایی تبدیل کنید و با لذت بیشتری به استراحت، کار و فعالیت در آن بپردازید. پس‌ازاین ایده‌های ساده و تکنیک‌های هوشمندانه برای اتاق‌خواب کوچکتان استفاده کنید.
 استفاده از پرده های حریر نازک
استفاده از پرده های حریر نازک

برای اتاق‌ های نشیمن کوچک از پرده‌های حریر نازک استفاده کنید.

اگراتاق نشیمنکوچکتان، حتی یک پنجره هم داشته باشد، شانس بسیار ارزشمندی نصیبتان شده است. پس این شانس طلایی را با پرده‌های ضخیم و تیره از خودتان نگیرید. سعی کنید فضای اتاق را با نور طبیعی روشن نگه دارید و حتی المقدور از پرده‌هایی نازک یا توری برای پوشاندن پنجره‌ها به استفاده کنید.

بهتر است بدانید که نور در بزرگ‌تر نشان دادنفضای داخلی اتاقنشیمن بسیار مؤثر است. اگر اتاق نشیمن شما پنجره دارد، بهتر است به توصیه گفته‌شده عمل کنید تا نور خورشید همیشه در اتاق نشیمنتان باشد و فضا را بزرگ‌تر نشان دهد.

استفاده از پوف

پوف تقریباً ظاهری مانند کوسن دارد که ضخیم و حجیم است و البته در سایز بزرگ‌تر ساخته می‌شود. بدون پشتی و دسته است و ارتفاع کوتاهی دارد. ممکن است پوف، چارچوبی داشته باشد که از بیرون دیده نشود. پوف چهارپایه‌ای است که تماماً از پارچه ساخته‌شده که کل بدنه آن را پوشش می‌دهد. از پوف برای نشستن، چهارپایه ای برای استراحت پا و در برخی مواقع به‌عنوان میز جلومبلی استفاده می‌شود. استفاده از پوف، به اتاق‌های کوچک ظاهری مجلل و زیبا می‌بخشد و اتاق‌ها و پذیرایی منزل را بزرگ‌تر نشان دهد.

 استفاده از پوف
 استفاده از پوف
استفاده از صندلی‌های کشودار
استفاده از صندلی‌های کشودار

استفاده از صندلی‌های کشودار

مطمئناً در اتاق‌های کوچک، هر مترمربع از اتاق می‌تواند یک فضای کاربردی بالقوه باشد. پس برای نگهداری وسایل خود از زیر صندلی شروع کنید. مطمئناً برخی وسایل را با قرار دادن در جعبه‌های کوچک می‌توانید به زیر صندلی‌های کشودار، منتقل کنید.
پیشنهاد می‌شود میزها و صندلی‌هایی  را برای اتاق نشیمن انتخاب کنید که در زیر هرکدام، فضای کافی و کشوهای جادار برای قرار دادن وسایل هم موجود باشد.

تأثیر رنگ‌ها

مهم‌ترین نکته در دکوراسیون اتاق‌های نشیمن، استفاده بهینه از رنگ‌های روشن است. هر چه رنگ‌های به‌کار گرفته در اتاق به سمت طیف‌های روشن و سفید مایل شوند، فضای اتاق بازتر و بزرگ‌تر جلوه خواهد کرد. بهتر است رنگ سقف را هم کاملاً سفید کنید تا ارتفاع سقف بلندتر نشان داده شود. از چنین حقه‌هایی در طراحی پنجره‌های اتاق هم می‌توانید استفاده کنید. رنگ‌های روشن‌تر به فضا عمق می‌دهند، درحالی‌که رنگ‌های تیره فضای بسته‌تری ایجاد می‌کنند. پس استفاده از رنگ‌های روشن در دیوار و مبلمان را فراموش نکنید.

تاثیر رنگ ها
تاثیر رنگ ها
استفاده از روشنایی های هوشمند
استفاده از روشنایی های هوشمند

استفاده از روشنایی های هوشمند

در یک فضای کوچک نور حرف اصلی را می‌زند، پس بهتر است برای رفع نواقص در این مواقع، از یک سیستم هوشمند نوری استفاده کنید. برای مثال از یک لوستر  هوشمند چند شاخه برای اتاق خواب و یک آباژور بزرگ با لامپ کم‌مصرف برای تختخوابتان استفاده کنید. فراموش نکنید که نور کم می‌تواند فضای داخلی اتاق پذیرایی را هم کوچک‌تر ازآنچه هست نشان دهد. پس به نورپردازی اتاق نشیمن حتما دقت ویژه ای کنید.

جلوه دادن به فضای اتاق نشیمن

 

گفتیم که داشتن پنجره در اتاق پذیرایی یکی از مزیت های بزرگ است و بهتر است در اتاق‌های نشمین کوچک، از پرده‌های نازک استفاده شود. در این قسمت جا دارد اضافه کنیم که اگر از پرده‌های بلند استفاده کنید، اتاقتان بزرگ‌تر از آنچه هست، نشان داده می‌شود. پرده را به‌گونه‌ای انتخاب کنید که دقیقاً زیر سقف نصب شود و تا کف زمین کشیده شود. بازهم تاکید می‌کنیم بهتر است از پرده‌هایی بارنگ روشن استفاده کنید.
به خاطر داشته باشید نباید مبلمان را در وسط اتاق بچینید، چراکه با این کار فضا را کوچک‌تر خواهید کرد. بهتر است مبلمان را کنار یکی از دیوارها قرار دهید تا مرکز اتاق اشغال نشود. همچنین نباید روی آنها را با کوسن یا عروسک‌های زیاد شلوغ کنید. البته چند کوسن می‌تواند اتاق را زیباتر کند، اما اگر تعداد کوسن‌ها زیاد شود فضا را شلوغ می‌کند که این روش برای اتاق‌های کوچکاصلا مناسب نیست. پیشنهاد می‌شود به جای خرید سرویس‌های  چوبی بزرگ، از مبلمان فلزی کوچک استفاده کنید. ست مبلمان چوبی بزرگ به دلیل حجم زیادی که دارند بسیاری از فضای اتاق پذیرایی‌تان را اشغال می‌کند. در این‌گونه موارد حتی می‌توانید از مبلمان تخت خوابشو ظریفی که تلفیقی از چوب و فلز هستند، بهره بگیرید.

جلوه دادن به فضای اتاق پذیرایی 
جلوه دادن به فضای اتاق پذیرایی 
دکوراسیون کردن یک اتاق نشیمن
دکوراسیون کردن یک اتاق نشیمن
دکوراسیون یکاتاق نشیمن کوچکفقط در استفاده از لوازم جمع‌وجور خلاصه نمی‌شود بلکه شما باید طوری توازن و هماهنگی در بین وسایل ایجاد کنید که همان اتاق کم جا به زیبایی یک اتاق  پذیرایی بزرگ جلوه کند. در نظر داشتن سادگی توأم با زیبایی و همچنین عدم استفاده از وسایلی که باعث بی‌نظمی و شلوغ شدن فضا می‌شود، استفاده از رنگ‌های روشن، استفاده از آینه، نورپردازی مناسب، همه و همه جزئیاتی هستند که به دلباز تر شدن هرچه بیشتر فضای اتاق شما کمک می‌کنند.
نویسنده : نفیسه زارع
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد