سقف سیاه، ایده دکوراسیونی سال ۲۰۱۸

0
سیاه، رنگ آسمان شب، درخت آبنوس، خاویار و زغال است. این رنگ، یکی از اولین رنگ‌هایی است که در هنر انسان مورداستفاده قرار گرفته است. در دنیای رنگ‌ها، سیاه به‌عنوان نمایشی‌ترین، قوی‌ترین، چشم‌نوازترین و گران‌ترین رنگ شناخته شده است.
استفاده از این رنگ در طراحی داخلی، حرف‌هایی برای گفتن دارد: بی‌پروایی، خود اطمینانی، شیکی و مرموزی. شاید انتخاب رنگ سیاه برای سقف منزل، کمی ناهنجار و خارج از عرف به نظر برسد. ما آدم‌ها همیشه با این باور بزرگ شده‌ایم که سقف خانه یا باید سفید و یا یک نسخه کمرنگ شده از رنگ دیوار باشد؛ درحالی‌که سقفی با رنگ سیاه می‌تواند بسیاری از زشتی‌ها و نقص‌های فضا را خیلی هنرمندانه بپوشاند. شما هم‌چنین می‌توانید به عناصری که برایتان ارجحیت دارد تأکید بیشتری بورزید و همین‌طور فضایی دراماتیک و تسخیرکننده را تجربه کنید.
سقف سیاه، گزینه‌ای متفاوت برای داشتن دکوراسیونی  چشمگیر
اگر هنوز تصور می‌کنید که رنگ سیاه، رنگی یاغی، سرکش و بدترکیب در میان چرخه رنگ به شمار می‌آید، سقفی به رنگ سیاه باعث کوچک‌‌‌تر و تیره شدن فضای کلی می‌شود، فضای داخلی خانه را دل‌مرده و سرد می‌کند و باعث ایجاد حس عصبانیت و تحریک آدم‌ها می‌گردد، بهتر است تا پایان این مطلب با ما همراه باشید تا با تأثیر رنگ سیاه در زیبایی و کاربری بهتر فضا آشنا شوید:
بازتاب بهتر عناصر دیگر موجود در فضا
به‌راحتی می‌توان این رنگ را درفضای خانه توسعه داد، چراکه هر وسیله دیگری، مانند اثر هنری، مبلمان و یا چارچوب که در کنار این رنگ قرار بگیرد به‌خوبی به چشم می‌آید و توجه‌ها را به خود جلب می‌کند.
مانند این تصاویر که بسیاری از وسایل موجود در اتاق مانند تخت خواب، میز آرایش، کلاهک آباژور، کنسول و… سیاه‌رنگ هستند و با سقفی به رنگ سیاه هماهنگی و یکپارچگی کلی در فضا ایجاد شده است.
تأکید بر ساختار کناف سقف
اگر جزئیات معمارانه در طراحی سقف خانه خود، جایی دارد که می‌توانید بر آنها تأکید کنید با استفاده از ترکیب رنگ سفید و سیاه، جلوه‌ای بی‌نظیر به آن ببخشید و جزئیات را از هم متمایز کنید.
در تصاویری که مشاهده می کنید پنل‌های چوبی که دارای رنگ سیاه براق هستند بسیار زیبا بوده و به افراد، حسی همچون قصر پادشاهان القا می‌کنند. سقف که با دیگر وسایل اتاق تضاد و تقابل دارد دیگر جزئیات معمارانه فضا را برجسته کرده و باعث می‌شود تا نور ورودی در این اتاق منعکس گردد.
 سقف سیاه، گزینه‌ای متفاوت برای داشتن دکوراسیونی  چشمگیر
حس دلپذیر فضایی گرم و صمیمی
سقف‌های بلند همیشه دلپذیرند، اما می‌توانند فضایی سرد و بی‌روح ایجاد کنند. معمولا شما دوست دارید که فضای اتاق پذیرایی‌تان صمیمی و راحت باشد. اگر سقف اتاق بلند است، می‌توانید آن را ازلحاظ بصری پایین بیاورید و با استفاده از رنگ سیاه صمیمیت بیشتری ایجاد کنید.
برای بلندتر جلوه دادن سقف
اضافه شدن مقادیری رنگ سیاه به فضای داخلی وزن و زیبایی می‌دهد و باعث می‌شود تا معماری آن به‌خوبی به چشم بیاید؛ برای مثال اگر شما در اقدامی زیرکانه سقف فضای موردنظر خود و هم‌چنین قسمت فوقانی دیوارها را به رنگ سیاه درآورید، مرزها قابل‌تشخیص نیست و فضای شما می‌تواند بزرگ‌تر به نظر برسد. علاوه بر این شما می‌توانید با آویزان کردن چلچراغ و یا لامپ‌های آویزان، زیبایی فضا را دوچندان کنید.
 سقف سیاه، گزینه‌ای متفاوت برای داشتن دکوراسیونی  چشمگیر
خلق فضایی شیک و لوکس
گاهی اوقات یک فضا یا یک اتاق، هیچ‌گونه جذابیت و معماری خاصی ندارد و درنهایت سادگی یک چهاردیواری است! پیشنهاد می‌کنیم اگر چنین فضایی دارید، تمامی اسباب و اثاثیه را بیرون برده و شروع کنید به رنگ‌آمیزی سقف به رنگ سیاه و دیوارها را نیز سفید و ساده رها نمایید. در آخر خواهید دید که رنگ سیاه سقف به‌تنهایی و خیلی هنرمندانه باعث جلوه بیشتر فضا شده و جذابیت بی‌بدیلی به فضا بخشیده است.
ترکیب رنگی سیاه‌  و سفید
یک محیط داخلی تماما سیاه، بدون هیچ‌گونه آرامش رنگی، حس اتاق فال‌بین‌ها را القا می کند، مگر اینکه با هنر شما این رنگ، خود را به زیبایی به نمایش بگذارد. رنگ‌های سیاه‌وسفید همیشه جفت‌های بسیار خوبی هستند.
این کنج‌های پر جزئیات بسیار زیبا و ملایم هستند و به دلیل ترکیب رنگ‌های سیاه‌وسفید، تمام جزئیات آنها به چشم می‌آید.
هم‌چنین در عکس روبه‌رو می‌بینید که چه هنرمندانه سیاهی سقف با کف‌پوش مشکی هماهنگ شده و جلوه آنها را بیشتر نموده و هم‌چنین کاغذدیواری با طرحی کلاسیک و فاخر با ترکیب رنگی سیاه و سفید فضایی بی‌نهایت خاص و شیک را خلق کرده است.
 سقف سیاه، گزینه‌ای متفاوت برای داشتن دکوراسیونی  چشمگیر
مخفی کردن تجهیزات موجود در سقف مانند لوله‌کشی اگر فضایی دارید که تصمیم به بازسازی آن گرفته اید و هم‌چنین نمی‌خواهید هزینه اضافی هم صرف کنید، می‌توانید در یک اقدام هوشمندانه با زدن رنگ سیاه به همه قسمت‌ها مانند تجهیزات لوله‌کشی‌ و دریچه و… همه را پنهان کنید و نمایی یکپارچه بدون کاهش ارتفاع سقف خلق نمایید، البته می‌توانید با زدن یک کناف یا سقف کاذب هم به هدف خود برسید، اما مطمئنا این راه، هزینه‌بر خواهد بود.
جداسازی یک فضا
اغلب جداسازی یک فضا از فضای دیگر با کاربری متفاوت در پلان‌های باز، مشکل است. سقف سیاه می‌تواند یک ایده جذاب برای مجزا کردن فضای نشیمن از فضای ناهارخوری در فضاهایی با پلان باز باشد. به‌خصوص اگر شما از پیشنهادهای تکراری استفاده از پارتیشن‌ها و یا محدود کردن فضا با کمک فرش و کف‌پوش خسته شده‌اید!
دیوارهای سیاه
وقتی در فضایی با دیوارهای سیاه‌رنگ قرار می‌گیرید، ناخودآگاه نور موجود در فضای شما کمتر ازآنچه هست به نظر می‌رسد، ولی اگر علاقه شما به رنگ سیاه تا حدی است که دیوارهایتان را به این رنگ درآورده‌اید به شما پیشنهاد می‌کنیم سقف را هم یکدست سیاه کنید، ولی حاشیه، قاب در و پنجره‌ها و مرز بین سقف و دیوارها را سفید نگه‌دارید تا فضایی جذاب و متفاوت داشته باشید و هم‌چنین با استفاده از اکسسوری‌های براق و درخشان مثل فلزات و همین‌طور با استفاده از آیینه و شیشه در این فضا روشنایی مجازی ایجاد کنید. علاوه بر آن، این انتخاب به شما کمک می‌کند تا دکوراسیون لوکس‌تر و چشمگیرتری داشته باشید.
 سقف سیاه، گزینه‌ای متفاوت برای داشتن دکوراسیونی  چشمگیر
هم‌چنین می‌توان در فضاهایی مستقل مانند حمام و سرویس بهداشتی که معمولا وقت زیادی را در آنجا صرف نمی‌کنید، این کار هنرمندانه را انجام دهید و تفاوت را تجربه کنید.
دوران نوجوانی
اکثر نوجوان‌ها به‌خصوص پسرهای پرانرژی به داشتن اتاق‌خوابی با ترکیب رنگی تیره و به‌خصوص مشکی تمایل دارند، شما می‌توانید به خواسته آنها تن بدهید!
رنگ سیاه، نور را جذب می‌کند، پس با ترکیب آن با رنگ‌های درخشان می‌توانید جلا و زیبایی دلخواه را به دست آورید. شما باید خیلی زیرکانه با استفاده از وسایل و تزئیناتی مانند چراغ‌خواب، گلدان، شلف و… با ظاهری براق و پرزرق‌وبرق با رنگ‌های سفید، نقره‌ای، طلایی و کف‌پوش‌هایی با طیف رنگی روشن مثل سفید و عسلی و یا زیتونی و خاکستری روشن، سنگینی رنگ سیاه را تعدیل نمایید و فضایی بی‌نظیر و جذاب برای او خلق کنید.
منبع : منزل
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد