بایدهایی برای داشتن یک راهروی شاد و جذاب

0

راهروها یکی از مهم‌ترین قسمت‌های دکوراسیون داخلی خانه شما به‌حساب می‌آیند و باید چیدمان دکوراسیون این فضا به گونه‌ای باذوق و سلیقه طراحی شود که حالت دعوت‌کنندگی داشته باشد تا تأثیر مثبتی بر روی مهمانان داشته باشد. در دکوراسیون فضای ورودی و راهروها معمولاً از عناصری مانند جاکفشی و جالباسی و کنسول و… استفاده می کنند که در این مطلب به بررسی آنها و نکات اساسی و ایده‌هایی برای چیدمان یک راهروی شاد و جذاب خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

استفاده از لوسترها در تزئین راهرو

نور یکی از مهم‌ترین عناصری است که در راهرو خانه‌ها نقش کلیدی ایفا می‌کند. بنابراین با یک نورپردازی زیبا به کمکنصب لوستر، جلوه‌ی زیبایی ایجاد کنید و به راهرو خانه خود زیبایی خاصی ببخشید. در این تصویر یک لوستر زیبا به رنگ زرد از سقف آویزان شده است که به بهترین شکل، در این راهروی ساده، تغییر بزرگی ایجاد کرده است. به ترکیب این نورپردازیبا رنگ‌آمیزی در پله‌ها توجه کنید که چگونه گیرایی فضا را زیاد کرده است و توجهات را بیشتر معطوف به خود می‌کند.

استفاده از لوسترها در تزئین راهرو

استفاده از جالباسی در راهروها

معمولاً در راهروهای ورودی،جالباسی و یا رخت‌آویزهایی را قرار می‌دهند تا افراد در بدو ورود بتوانند به‌راحتی از آنها استفاده کنند.جالباسی‌ها همان عنصر مورداستفاده در خانه‌ها هستند که پذیرای چترهای باران‌خورده و لباس‌های شما می‌شوند و راهروی خانه‌ی شمارا مرتب می‌کنند. درنتیجه می‌توان گفت جالباسی‌ها اولین عنصر دکوراسیون داخلی منزل هستند که دیده می‌شوند و موردتوجه قرار می‌گیرند، پس انتخاب یکجالباسی زیباو منحصربه‌فرد می‌تواند توجه بیننده را نسبت به دکوراسیون داخلی خانه در بدو ورود تغییر دهد.

استفاده از جالباسی در راهروها
کاغذدیواری‌ها به کمک راهروها می‌آیند
تواناییکاغذدیواری‌هارا به‌عنوان یک گزینه تزئینی برای راهرو فراموش نکنید. برای تبدیل راهرو منزلتان از یک فضای تکراری و خسته‌کننده به فضایی جذاب و متفاوت، از کاغذدیواری‌ها استفاده کنید. باوجوداینکه راهروها مسیر پر رفت آمدی هستند، اما افراد مایل نیستند که زمان زیادی در این فضاها بمانند، درنتیجه شما به‌راحتی می‌توانید با جرات زیاد طراحی دکوراسیون راهروها را انجام دهید. نکته‌ای که می‌توان یادآوری کرد، این است که در انتخاب کاغذدیواریحتماً به مقیاس و نور راهرو خانه خود توجه داشته باشید.
کاغذدیواری‌ها به کمک راهروها می‌آیند

استفاده  بهینه از راهروها به کمک سبدهای دیواری

یک ایده خوب دیگر برای راهروها، قرار دادنقفسه‌هایی برای نگهداری نامه‌ها و بسته‌های پستی و… است. شما می‌توانید این سبدها را بالای کنسول راهرو خود قرار دهید و از آنها برای نگهداری وسایل خود استفاده کنید تا بتوانید اشیا را سازمان‌دهی کنید. این کار یک فایده مهم دیگر هم دارد و آن این است که شما از تمام فضای موجود استفاده بهینه کرده‌اید.

 استفاده  بهینه از راهروها به کمک سبدهای دیواری

استفاده از تابلوها در راهرو

با نصب یکتابلو هنری چشمگیر به همراه یک نورپردازی ویژه، فضایی خیره‌کننده در راهروی منزلتان ایجاد کنید. سعی کنید از تابلوهای نقاشی یا چاپی استفاده کنید و ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که رنگ‌آمیزی تابلو را متضاد بارنگ دیوار راهرو خانه انتخاب کنید. استفاده از یک قطعه هنری یکی از ایده‌های دکوراسیونبرای تزیین راهروها است تا یکنواختی از دیوارها گرفته شود.

استفاده از تابلوها در راهرو
استفاده از تابلوها در راهرو

انتخاب یک فرش مناسب برای راهروها

استفاده ازفرش‌هارا در دکوراسیون ورودی خانه‌تان جدی بگیرید، اضافه کردن یک فرش به فضای ورودی خانه شما می‌تواند تأثیر مثبتی در بدو ورود مهمانان داشته باشد و روح تازه‌ای به این قسمت از خانه شما ببخشد. در انتخاب فرش‌های راهروهای ورودی دقت کنید وفرش‌هایی را انتخاب کنید که بدون پرز باشند تا به‌راحتی بتوانید آنها را تمیز کنید. درصورتی‌که فضای ورودی شما با اتاق نشیمنتان ادغام‌شده است، فرشی را انتخاب کنید که با چیدمان اتاق نشیمن همخوانی داشته باشد.
 

 انتخاب یک فرش مناسب برای راهروها
استفاده از آینه در راهروها

استفاده ازآینه‌ها ایده‌ای دیگر در تزیین راهرو است. معمولاً راهروهای خانه‌ها باریک هستند و برای بزرگ‌تر نشان دادن فضا، بهترین کار استفاده از آینه است. آینه در راهروی ورودی خانه، نور را بیشتر می‌کند، ورودی خانه را چشمگیرتر می‌کند و آن را جذاب‌تر نشان می‌دهد. اگر نمی‌توانید از آینه‌های پایه‌دار استفاده کنید، می‌توانید این وظیفه را به آینه‌های دیواری بسپارید.

استفاده از آینه در راهروها
استفاده از آینه در راهروها

استفاده از جاکفشی مناسب در راهروها

امروزه در چیدمان خانه‌ها، تمیز و مرتب نگه داشتن ورودی منزل بسیار مهم است. باید سعی کنید دکوراسیون فضای ورودی را به‌گونه‌ای طراحی کنید که قرار دادن وسایل برای اعضای خانواده راحت باشد. استفاده از جاکفشی یکی از آن عنصرهای تزئینی است که می‌تواند فضای راهرو شما را مرتب کند، سروسامان دهد و در تمیز نگه داشتن ورودی خانه شما کمک بسیار زیادی کند. در انتخاب جاکفشی سعی کنید که رنگ‌آمیزی آن هماهنگ با دکوراسیون راهرو شما باشد تا یک فضاسازی زیبا و هماهنگی ایجاد کرده باشید.

  استفاده از جاکفشی مناسب در راهروها

استفاده از کنسول‌ها در راهروها و ورودی خانه‌ها

یک میز کنسول زیبا می‌تواند یک نقطه کانونی در راهرو شما ایجاد کند و دکوراسیون راهرو خانه شمارا متفاوت کند. با قرار دادن کنسول‌ در راهرو، شما با یک تیر، دو نشان زده‌اید؛ هم‌مکان مناسبی برای قرار دادن گل و وسایل تزئینی پیداکرده‌اید که راهرو شمارا زیباتر می‌کند و هم‌مکانی برای قرار دادن کلیدها، نامه‌ها و دستکش‌های شما ایجادشده است. به این صورت با قرار دادن کنسولی زیبا در راهرو، جلوه‌ای ویژه ایجاد کرده‌اید و همچنین برای قرار دادن وسایل اضافی یک ایده خوب یافته اید.

استفاده از کنسول‌ها در راهروها و ورودی خانه‌ها
استفاده از کنسول‌ها در راهروها و ورودی خانه‌ها
انتخاب رنگ مناسب برای راهروها

انتخاب رنگ مناسب برای راهروها

ایده دیگر برای جذاب کردن راهروها استفاده از رنگ‌های زیبا است، چراکه راهروهای ورودی خانه‌ها اولین فضاهایی هستند که مهمانان در بدو ورود در آن قرار می‌گیرند، پس با کمک رنگ‌ها می‌توانید ظاهر منحصربه‌فرد و خیره‌کننده‌ای در ورودی خانه‌ی خود ایجاد کنید. حضور رنگ‌ها را در دکوراسیون داخلی خانه‌تان جدی بگیرید، چراکه رنگ‌ها می‌توانند راهروی باریک و کوچک ورودی خانه شمارا بزرگ‌تر و زیباتر جلوه دهند. باکمی دقت و استفاده از خلاقیت به‌راحتی می‌توانید یک رنگ مناسب برای راهرو خود انتخاب کنید. رنگ راهروها را با توجه به سلیقه شخصی و دکوراسیون خانه خود انتخاب کنید. نکته دیگر که باید به آن اشاره‌کنیم، توجه به‌اندازه و نور راهرو است که در انتخاب رنگ می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی داشته باشد.

همان‌طور که در این مطلب مشاهده نمودید، به کارگیری نوآوری و خلاقیت در تزیین و دکوراسیون داخلی راهروهای منزل، می‌تواند منجر به ایجاد راهرویی شاد و جذاب گردد. شما همراهان عزیز می‌توانید با استفاده از این ایده‌ها، برای چیدمان راهرو و ورودی خانه‌تان الگوبرداری کنید و به یک طرح ایدئال در این مکان دست‌یابید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد