زمستانی گرم و دلچسب با دکوراسیون منحصر به فرد

0

با تزیینات زیبای خانه خود و دادن حال و هوای گرم و دلچسب به آن می توانید فصل سرد زمستان را از سر بگذرانید. در ادامه در این خصوص چند پیشنهاد شده است.

شومینه

وقتی از دمای هوا کاسته می شود، روی دوباره چیدن مبلمان متمرکز شوید. اگر شومینه دارید، مبلمان را نزدیک آن بچینید و فضای گرم و دنجی برای خوشامدگویی به سرمای زمستان مهیا سازید. چیدن مبلمان به این شکل، حتی اگر آتش شومینه به شدت شعله ور نباشد، باز هم فضا را گرم نگه می دارد.
زمستانی گرم و دلچسب با دکوراسیون زیبا

  تزیین شومینه

فصل سرد، به طور طبیعی دل های ما را به شومینه بسیار نزدیک می کند. می توانید با زیبا کردن اطراف شومینه، زیبایی فصل زمستان را بیشتر کنید. یک آینه گرد بزرگ و دو گلدان و چند ستاره دریایی دوست داشتنی، برای این منظور انتخاب های خوبی هستند.
 زمستانی گرم و دلچسب با دکوراسیون زیبا

 ظاهر شیک و جذاب

ظاهر اتاق خواب تان را به روز کنید و با اضافه کردن پتو و روکش بیشتر به تختخواب، برای فصل زمستان آماده شوید. با استفاده از پارچه مخمل و خز مصنوعی برای بالش های تخت، اتاق تان را به مکانی دنج برای فرار از بادهای سرد زمستان تبدیل کنید.
 زمستانی گرم و دلچسب با دکوراسیون زیبا

رنگ های شاد
اگرچه برای گرم ماندن در هوای سرد، استفاده از رنگ های تیره توصیه می شود، اما فصل سرما و رنگ های تیره موجب افسردگی می شوند. بنابراین بهتر است در کنار رنگ های تیره و یا خنثی، چند رنگ شاد نیز استفاده کنید، تا فضای غم انگیز و سرد زمستان را به فضایی زیبا و سرشار از شادی تبدیل کنید.
 زمستانی گرم و دلچسب با دکوراسیون زیبا

استفاده از آینه
روزهای کوتاه زمستان به معنای تاریکی بیشتر است. بنابراین برای این که نور طبیعی روز را بیشتر به داخل خانه بیاورید، از آینه استفاده  کنید. آویزان کردن یک آینه بزرگ به روی دیوار خالی اتاق و یا بالای طاقچه یا کمد می تواند نوروز را به داخل اتاق منعکس کند. البته اگر دوست داشتید، می توانید قاب آینه را نیز با رنگی زیبا رنگ آمیزی کنید تا فضای شادتری داشته باشید. اگر هم سادگی زمستان مدنظرتان بود، آینه های طرح دار اما بی رنگ، مناسب تان است.
 زمستانی گرم و دلچسب با دکوراسیون زیبا

تزیین پنجره های آشپزخانه
حتی آشپزخانه ها هم در فصل زمستان به کمی توجه و مراقبت نیاز دارند. این کار را می توانید با تزیین پنجره های آشپزخانه انجام دهید. مثلا با استفاده از پرده های چهارخانه که رنگ اصلی آن قرمز است، محل آشپزی را به مکانی شاد و روشن تبدیل کنید. کار خیلی راحت و آسانی است. به اندازه پنجره، پارچه بخرید و لبه ریش ریش پارچه را بدوزید و سپس با استفاده از گیره، پرده را به روی پنجره نصب کنید.
 زمستانی گرم و دلچسب با دکوراسیون زیبا

رایحه زمستان
اگرچه به کار بردن صحیح وسایل و تزیینات، می تواند فضای خانه تان را به مکانی دلچسب تبدیل کرده و در عین حال یادآور فصل زمستان نیز باشد، اما استفاده از رایحه های خاص زمستان می تواند، حس و حال زمستان را نیز به خانه تان بیاورد و از این فصل نهایت لذت را ببرید. استفاده از رایحه های دارچین، برگ های کاج و یا همیشه بهار، می تواند این حس را به فضای خانه بیاورد.
 زمستانی گرم و دلچسب با دکوراسیون زیبا

اتاق ناهارخوری مد روز
معمولا تزیینات زمستانی با استفاده از پارچه های بیشتر صورت می گیرد. روی صندلی های میز ناهارخوری تان، ملافه های ساده بکشید و به اتاق ناهارخوری ساده و خنثی خود، گرمی و همچنین سبک زمستانی بدهید. هنگام مهمانی ها به راحتی می توانید، ملافه ها را بردارید تا کثیف نشوند.
 زمستانی گرم و دلچسب با دکوراسیون زیبا

گرمای مناسب برای پاها
کف زمین را نیز فراموش نکنید. می توانید در ماه های سرد سال، با استفاده از فرش یا موکت، کف اتاق را کاملا بپوشانید تا در سرمای زمستان، از ساختار بافت موکت و یا فرش و گرمای آن بهره مند شوید. برای زیباتر شدن فضا می توانید روی موکت یا فرش، یک تکه موکت نیز قرار دهید.
 زمستانی گرم و دلچسب با دکوراسیون زیبا

ترفندهای جالب
پوست گوسفند، فضای نشستن را به سرعت گرم نگه می دارد. می توانید در گوشه ای از خانه تان، چادری شبیه چادر سرخپوستان درست کنید و کف آن را با پوست گوسفند پر کنید و بالش های گرم درون چادر بگذارید و هر وقت دوست داشتید به جای آرام و دنج و در عین حال گرمی برای گذراندن لحظه های سکوت و مطالعه بروید، چنین مکانی را از قبل آماده کرده باشید. حتی این فضای زیبا و جالب، بهترین مکان برای سرگرم شدن کودک تان است.
 زمستانی گرم و دلچسب با دکوراسیون زیبا

گوشه دنج مطالعه
یکی از گوشه های خانه تان را در نظر گرفته و آن را برای استراحت بعد از ظهر و زمان مطالعه خود تزیین کنید. اگر آن گوشه از خانه، پنجره هم داشته باشد، فضای بسیار عالی و مطلوبی برایتان فراهم می شود. این محل را با استفاده از مبلمان و بالش های نرم و گرم تزیین کنید و از فصل زمستان، لذت ببرید.
 زمستانی گرم و دلچسب با دکوراسیون زیبا

بالش های بیشتر
اضافه کردن بالش به روی تخت و یا مبلمان، بلافاصله فضای سرد و بی روح زمستانی را به مکانی دنج و دوست داشتنی تبدیل می کند. روکش بالش هایتان را طرح دار و متنوع انتخاب کنید. قرار دادن بالش های زیبا روی مبلمان مخملی و کف چوبی اتاق نشیمن، فضای بسیار دوست داشتنی در سرمای زمستان برایتان فراهم می کند.
 زمستانی گرم و دلچسب با دکوراسیون زیبا

پنجره های گرم
با استفاده از پرده های ضخیم جلوی نفوذ سرمای زمستان را به درون خانه بگیرید. البته بهتر است از پارچه هایی با رنگ های شاد استفاده کنید تا فضای اتاق دلچسبی داشته باشید. این پرده ها را می توانید در فصل های گرم سال با پرده های نازک تر تعویض کنید.
 زمستانی گرم و دلچسب با دکوراسیون زیبا
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد