۱۰ روش برای ترکیب مبلمان کلاسیک و مدرن

0

ممکن است بسیاری از شما به دنبال طراحی‌های منحصر‌به‌فرد و هیجان‌انگیز برای چیدمان منزلتان باشید.  بهتر است بدانید روش‌های بسیاری وجود دارد که بتوانید این نیاز را برآورده کنید که  یکی از این روش‌ها ترکیب وسایل مدرن با آنتیک (کلاسیک) در منزلتان است. حال این ترکیب می‌تواند شامل تمام وسایل منزل شود و یا بخشی از آن را در برگیرد، از اتاق خواب، قسمتی از نشیمن گرفته تا آشپزخانه و … بسیاری دیگر.

۱۰ روش برای ترکیب مبلمان کلاسیک و مدرن در طراحی داخلی
۱۰ روش برای ترکیب مبلمان کلاسیک و مدرن در طراحی داخلی

اگر شما هم به دنبال شیوه‌ای هستید که طراحی ساده، جذاب و در عین حال منحصر به خودتان را داشته باشید، بهتر است از ترکیب مبلمان مدرن و کلاسیک استفاده کنید. این ترکیب به شما قدرت بسیاری در طراحی‌های مختلف و هماهنگی‌های بسیار جالب در تمامی وسایل منزل می‌دهد. سپس می توانید وسایل منزل را طوری انتخاب کنید که به بهترین شکل با یکدیگر هماهنگی و همخوانی داشته باشند. این کار به شما  قدرت مانور بیشتری در طراحی‌ها می دهد و همچنین رنگ‌و‌بویی از شما و سلایق شخصیتان  در طراحی اعمال می شود.
در ادامه به شما خواهیم گفت که چگونه می‌توانید این ترکیب را ایجاد کنید و قدم به قدم برای دست‌یابی به یک طراحی منحصر به فرد با هم پیش خواهیم رفت.

استفاده از یک تنالیته رنگی
استفاده از یک تنالیته رنگی

۱. از یک تنالیته رنگی استفاده کنید:

شما می‌توانید از تعدادی مبل راحتی مدرن در چیدمان منزل که فضای بیشتری را پر می‌کنند، استفاده کنید و در کنار آنها  چند مبل تک نفره استیل و یا کلاسیک قرار دهید.  به این نکته توجه کنید که مبلمان نباید چندین رنگ مختلف داشته باشند چون در گام اول شما یک اصل را شکسته‌اید و این اصل استفاده عادی از یک ترکیب مبلمان ساده است. بنابراین برای ایجاد تنوع رنگی بهتر است از تنالیته رنگی مشابه استفاده کنید، مثلا ترکیب رنگ زغالی با خاکستری روشن و یا سفید.

۲. قانون بی قانونی:

از قانون خاصی پیروی نکنید. شاید این جمله در نگاه اول برای شما ترسناک باشد. اما نکته مهم اینجاست که شما می‌توانید با استفاده از این جمله با آزادی عمل بیشتری پیش بروید. در ترکیب  مبلمان بهتر است کمی دست و دل باز باشید و تمامی قواعد را زیر پا بگذارید، مثلا در کنار یک کاناپه بزرگ مدرن و تک رنگ از چند صندلی چوبی ساده و کلاسیک استفاده کنید و در این ترکیب استفاده از چوب در دیگر وسایل منزلتان می‌تواند به شما امکانات بیشتری در ترکیبات خلاقانه و البته خارق‌العاده بدهد. پس از ریسک کردن نترسید.

خلاقیت در دکوراسیون
خلاقیت در دکوراسیون

۳. خلاقیت به خرج دهید:

شاید شما دلتان بخواهد از یک صندوقچه قدیمی با یک کفی نرم و پارچه‌ای، در کنار دیگر مبلمانتان استفاده کنید. هیچ ایرادی ندارد فقط باید به این نکته توجه کنید که این ترکیب خارج از اصول صحیح چیدمان نباشد. به طور مثال در لحظه ورود به اتاق نشیمن نگاه‌ها به سمت صندوقچه می رود. اما می‌توانید با یک روکش و کفی ساده که در ترکیب مناسب با دیگرمبلمان منزلتان وجود دارد، این ترکیب تازه را ایجاد کنید. پس خلاقیت‌های خود را گسترش دهید.

 

خلاقیت در دکوراسیون
خلاقیت در دکوراسیون
خلاقیت در دکوراسیون
خلاقیت در دکوراسیون

۴. از نیمکت به جای مبل های حجیم استفاده کنید:

راهکار دیگر، سادگی در چیدمان است. شما می‌توانید با استفاده از یک نیمکت ساده و بزرگ قسمتی از نشیمنگاه را ایجاد کنید و دیگر قسمت‌ها را نیز با صندلی های مدرن پشت بلند و پایه کوتاه پر کنید. باید توجه داشته باشید که وجود یک نیمکت ساده می‌تواند به شما این اجازه را دهد که از رنگ‌های بیشتری استفاده کنید. چون شما از ترکیبات عجیب و غریب و یا شلوغ استفاده نکرده‌اید، پس قدرت مانور رنگی بیشتری در پارچه‌ها و یا تزیینات اضافی خواهید داشت.

۵. آنتیک‌ها را دور نریزید:

اگر شما تعدادی صندلی آنتیک دارید، پیشنهاد می‌کنیم آن‌ها را نگه دارید و دوباره استفاده کنید. هیچ چیز را دور نریزید. از ترکیب آن‌ها کنار وسایل مدرن ومبلماندیگر منزلتان به طرحی خواهید رسید که برای همه جالب خواهد بود؛ پس با این کار خواهید دید که همه جذب خلاقیت شما می‌شوند و ممکن است بارها این جمله را بشنوید: “چه جالب، این همان صندلی‌ قدیمیتان است و  چه مناسب در این‌جا از آن استفاده شده است!” . اما حواستان باشد که ترکیبات را خیلی شلوغ نکنید و سادگی را اصل قرار دهید.

استفاده از مبلمان آنتیک در خانه
استفاده از مبلمان آنتیک در خانه

۶. روح کلاسیک در کنار هنر مدرن:

شاید شما هم بار‌ها برایتان پیش آمده باشد که با دیدن وسایل آنتیک، حس کنید روح زندگی در آن‌ها جریان دارد و یا آن وسیله با شما صحبت می‌کند و به شما حسی عمیق را منتقل می‌کند. همچنین وجود وسایل مدرن، سرزندگی، هیجان و امید به زندگی را به شما انتقال می دهد. حال به ترکیب این دو فکر کنید. فقط لحظه‌ای تفکر کافیست تا بتوانید به این نتیجه برسید که ترکیب این دو کنار هم بهترین ایده برای منزل شماست. پس چیزی را که  همیشه در منزلتان کم داشته‌اید با این کار به خود هدیه دهید. به این فکر نکنید که ترکیبات شما چقدر باید دقیق باشند، کافیست در شما حس و حالی را که در زندگیتان کم بوده ایجاد کنند.

مبلمان کلاسیک و مدرن
مبلمان کلاسیک و مدرن

۷. استفاده از چوب:

کافیست دو قطعه چوب ساده را در کنار مبلمان یک خانه بسیار مدرن به کار بگیرید، آن وقت به این نتیجه خواهید رسید که در کنار شلوغی و استرس زندگی امروزه چقدر می‌توان از وسایل سنتی و کلاسیک برای القا آرامش استفاده کرد. پس از صندلی‌های چوبی کلاسیک و یامبلمان قدیمیبا پایه‌های چوبی، حتی به تعداد خیلی کم و یا یک جفت در کنار این مبلمان و ترکیبات مدرن استفاده کنید و گرما و صمیمیت را از نزدیک حس کنید.

استفاده از چوب در خانه
استفاده از چوب در خانه

۸. پارچه مناسب انتخاب کنید:

به جز فرم و رنگ مبلمان، بهتر است از ترکیبات مناسب جنس‌های مختلف پارچه‌ استفاده کنید. مثلا استفاده از یک روکش کتان کبریتی برای مبلمان کلاسیک و استفاده از روکش کتان ساده با همان ترکیب رنگ در مبلمان مدرن می‌تواند به شما ترکیبی مناسب بدهد.

پارچه مناسب برای مبلمان
پارچه مناسب برای مبلمان

۹. طرح‌های کلاسیک را دوباره زنده کنید:

در طرح‌های پارچه‌های مبلمانتان از الگو‌های کلاسیک الهام بگیرید. مثلا گل‌های ریز در پارچه‌ای کرم رنگ در ترکیب با مبلمان مدرن بسیار ساده، در مقایسه با پارچه بدون طرح و یا شلوغ، ترکیبی چشم‌نواز ایجاد می‌کند. به این ترتیب شما همزمان از یک جنس پارچه استفاده کرده‌اید که دو طرح متضاد باهم دارند که هم حس و حال مدرن و کلاسیک را به صورت مجزا نشان می دهد و هم آن‌ها را به هم نزدیک کرده و در چیدمان مناسب قرار می‌دهد.

 

استفاده از طرح‌های کلاسیک
استفاده از طرح‌های کلاسیک

۱۰. دست به تغییرات بزنید:

یکصندلی کلاسیک فرانسویرا در روکش بسیار مدرن و شیک قرار دهید. در این صورت فرمی کلاسیک در پوششی مدرن خواهید داشت. این گونه ترکیبات جالب به شما فرم‌های خارج از عرف می‌دهد و شما را برای چیدمان‌های جدید آماده می‌کند.

خلاقیت در دکوراسیون
خلاقیت در دکوراسیون
خلاقیت در دکوراسیون
خلاقیت در دکوراسیون

با این چند روش ساده، شما می‌توانید بی‌شمار ایده برای طراحی داخلی و مبلمانتان داشته باشید. فقط همیشه به این نکته توجه کنید که از خلاقیت به خرج دادن هرگز نباید ترسید. همیشه ذهنتان را برای هر حرکت غیر‌معمولی آماده کنید و به خود هدیه‌های بزرگی بدهید. مهم‌ترین قانون، بی‌قانونی و بازنگری در هر چیزی است. به هر وسیله قدیمی‌تان بارها و بارها بنگرید و بالاخره آن تصمیم درستی را که همیشه شما را قلقلک داده است، بگیرید. هیچ وسیله‌ای دور ریختنی نیست بلکه باید بتوان بین هنر کلاسیک و مدرن توازن ایجاد کرد و در کنار هم از آن‌ها استفاده کرد. درست آن زمان تاثیر چشم‌گیر این امر را در زندگیتان خواهید دید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد