بررسی دکوراسیون صحنه سریال دنیای غرب (Westworld)  

0

چرا سریال دنیای غرب (Westworld)

زک گزوبر، طراح صحنه و دکوراسیون سریال وِست وُرلد یکی از بلندپروازانه ترین و چالش برانگیزترین پروژه های زندگی خود را در این مجموعه به معرض نمایش گذاشته است.

سریالی که از هزینه های گزافی برخوردار بوده و ریسک بزرگ را برای خالقان و کمپانی ایجاد کرده است. این اعتماد از مسئولان کمپانی باعث شد تا فروش حق پخش مجموعه و بازخورد عموم و منتقدین از فصل اول استثنایی باشد.
مجموعه شامل دو فاز طراحی گسترده با جزئیات گوناگون می باشد که دو بخش شامل ایده های بکر طراحی به شمار می رود. در ادامه خلاصه ای از سبک و شیوه طراحی را مشاهده می نمایید.
وِست وُرلد
جالب توجه ترین ویژگی طراحی هر لوکیشن به همراه دکوراسیون این فیلم در شخصیت ها و کاراکترهای داستان نهفته بود. زک گروبر به همراه جاناتان نولان و جی.جی آبرامز به طور امتحانی شخصیت های اندروید (هوش مصنوعی) را با کاراکترهای انسانی داستان در یک فضا قرار داده و هر صحنه را بر اساس روحیات و شخصیت داستان خود تنظیم کرده اند. کاری بسیار دشوار و وقت گیر که باعث شد زمان پخش مجموعه بیش از ۵ ماه به تعویق بی افتد. قابل ذکر است که این تعویق فقط بواسطه طراحی صحنه ایجاد نشده، اما تأثیر زیادی بر روی آن داشته است.
وِست وُرلد
جالب اینجاست که نور، موزیک و رنگ دکورها به طور همزمان بواسطه تعداد کاراکترها در هر لوکیشن، یا تقابل برخی شخصیت ها در داستان فیلم تنظیمات طراحی را دچار دگرگونی ساخته است. البته نباید از کمک های ناتان کراولی، یکی از طراحان صحنه مشهور هالیوود هم در قدرت عظیم این سریال گذشت.
کراولی پیش از این کار در فیلم های سینمایی به همراه کریستوفر و جاناتان نولان در طراحی صحنه سه فیلم از این دو برادر همکاری داشته که همگی آثار قدرتمندی بوده اند. در این مجموعه هم شامل بازی استثنایی آنتونی هاپکینز، اِد هریس و اوان ریچل وود هستیم که در کنار موسیقی متن بی نظیر رامین جوادی ترکیب فوق العاده ای را خلق نموده.
وِست وُرلد
وِست وُرلد شامل دو بخش طراحی است. اول مربوط به پارک است که بر اساس معماری غرب وحشی در قرن ۱۹ ساخته شده و دیگری یک فضای کاملاً آینده نگر به همراه ماشین های سه بعدی سازی و ساخت ربات های هوش مصنوعی است. تفاوت طراحی این دو بخش از زمین تا آسمان بوده، اما وقتی برخی شخصیت ها را با لباس های قرون گذشته در محیط شبیه سازی ربات ها می بینیم، انگار اطفاقی رخ نداده و به سادگی پلی بین گذشته و آینده ایجاد شده است.
غوطه وری شخصیت های مدرن در دنیایی که از اسب، کافه، کابوی ها یا مزارع سنتی است هیجان خاصی به فضاها بخشیده و به نوعی عنوان کننده این مطلب می باشد که تغییر در دنیا هم تأثیری در وضعیت روحی عموم در آینده نمی گذارد. وِست وُرلد نشان دهنده فقدان بشر از آسایش آینده بوده که با سفری کوتاه به گذشته به قرون وسطی بازمی گردند.مجموعه که می طلبد بیش از یک بار آن را تماشا کنید.
وِست وُرلد
وِست وُرلد
وِست وُرلد
وِست وُرلد
وِست وُرلد
وِست وُرلد
وِست وُرلد
وِست وُرلد
وِست وُرلد
وِست وُرلد
وِست وُرلد
وِست وُرلد
وِست وُرلد
وِست وُرلد
وِست وُرلد
وِست وُرلد
وِست وُرلد
وِست وُرلد
منبع: hollywoodreporter.com
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد