نکات مهم در چیدمان مبلمان اداری

0

با چیدمان مبلمان اداری به طور اصولی، علاوه بر افزایش راندمان کاری، آرامش را برای کارکنان خود فراهم کنید. چیدمان اصولی و مناسب این مبلمان کار خیلی ساده ای نیست و در کنار مهارت به سلیقه هم نیاز دارد. با چیدمان مناسب مبلمان می توانید از فضای اداری خود به بهترین نحو و به صورت بهینه استفاده کنید. چیدمان صحیح به ویژه برای دفترهای کاری که فضای خیلی زیادی ندارند و کوچک هستند، اهمیت زیادی دارد. با ما تا انتهای این مطلب دکوکده همراه باشید.

اصول چیدمان مبلمان اداری

مهم ترین نکته در چیدمان مبلمان اداری، در نظر گرفتن فضا و ابعاد محیط اداره است. در صورت کوچک بودن فضای کار، بهتر است از مبلمان اداری مدرن که ابعاد کوچک تری دارند استفاده کنید. در ادامه سایر نکات مهم در چیدمان این مبلمان را بررسی می کنیم.

استفاده از نور طبیعی با نحوه صحیح چیدمان مبلمان اداری
استفاده از نور طبیعی با نحوه صحیح چیدمان مبلمان اداری
  • در هنگام چیدن مبلمان باید به مسیر رفت و آمد کارکنان و مراجعین دقت کنید و در این مسیر لوازم اضافی قرار ندهید.
  • ورودی دفتر را تا حد امکان خلوت نگه دارید و وسایل سنگین مثل کتابخانه و میزهای بزرگ را نزدیک در قرار ندهید.
  • هنگام چیدمان مبلمان اداری به حریم کارمندان توجه کنید و مبلمان را به گونه ای بچینید که حریم مشخصی داشته باشند.
  • در چیدمان میز و صندلی اداری باید نوعی تعادل بصری وجود داشته باشد. به این ترتیب که نباید همه مبلمان در یک سمت اتاق باشند و سمت دیگر خالی باشد.
  • در چیدمان مبلمان اداری به نور محیط توجه کنید و آنها را به گونه ای بچینید که جلوی نور را نگیرند. سعی کنید وسایل سنگین مانند کتابخانه ها و کمدهای بزرگ را جلوی پنجره ها و نزدیک چراغ ها نچینید. می توانید میز و صندلی ها را به گونه ای در کنار پنجره ها بچینید که کارمندان در طول روز از نور طبیعی استفاده کنند.

ایده های جالب برای چیدمان اصولی مبلمان اداری

چیدمان مبلمان اداری

مبلمان اداری باید به گونه ای چیده شوند که کارکنان به راحتی و بدون دردسر به همه وسایل دسترسی داشته باشند. برای مثال با قرار دادن قفسه پرونده ها در کنار میز کار، نیازی نیست کارکنان در طول کار چندین بار از جای خود بلند شوند. در ادامه چند ایده جذاب و کاربردی به شما معرفی می کنیم تا چیدمان مبلمان اداری خود را بهتر و اصولی تر انجام دهید.

  • چیدمان وسایل اداری در بخش ورودی دفتر باید به گونه ای باید که جلوی راه ورودی گرفته نشود. در حقیقت چیدمان باید طوری باشد که محیط بزرگ تر و دلبازتر دیده شود. بهتر است تا حد امکان طراحی این بخش از دفتر ساده و مینیمال باشد.
  • هنگام چیدمان مبلمان اداری، به سهولت استفاده از عناصر تکنولوژی توجه داشته باشید و مبلمان را نزدیک به پریز برق بچینید. در صورتی که پریزهای برق و پورت های شبکه به میز کار نزدیک باشند، دیگر نیازی به کابل کشی اضافی نیست.
  • مبلمان را طوری بچینید که در صورت تمایل بتوانید تغییراتی در دکوراسیون آنها ایجاد کنید. تغییرات کوچک در دکوراسیون نقش مهمی در افزایش راندمان کاری افراد دارد.
  • استفاده از عناصر تزیینی از جمله گلدان های طبیعی، از دیگر ایده های جذاب در چیدمان مبلمان اداری است. استفاده از اکسسوری و لوازم دکوری در کنار مبلمان اداری، موجب جذابیت فضای اداری می شود.
تعادل در چیدمان مبلمان
تعادل در چیدمان مبلمان

نکات طلایی برای چیدمان مبلمان اداری

چیدمان میز اداری و صندلی اداری و کلا مبلمان، به عنوان یک جنبه اساسی در طراحی فضاهای کاری، تأثیر بسزایی بر راحتی، انرژی، و بهره‌وری کارکنان دارد. در این راستا، رعایت نکات طلایی در چیدمان مبلمان اداری امری حیاتی است. ابتدا، تطبیق مبلمان با هدف اصلی فضا مهم است. اگر فضا برای هماهنگی تیم‌ها طراحی شده باشد، میزها و صندلی‌ها باید این هدف را ترویج کنند و اگر برای کارهای فردی باشد، میزها باید فردیت و حریم شخصی را تضمین کنند. همچنین، ارتباط مناسب میان میزها و فضاها نقش حیاتی در تعاملات اداری دارد.

بهره‌وری محیط کاری با استفاده از تنوع در چیدمان مبلمان نیز قابل دستیابی است. ایجاد فضاهای مختلف برای انجام وظایف مختلف، مانند فضاهای کنفرانس، زون‌های خلق و آرامش، و مناطق تفکر خلاق، به افراد امکان می‌دهد تا با تنوع محیط کاری در مختلف زمان‌ها بهره‌وری بیشتری داشته باشند. همچنین، در نظر گرفتن جزئیات مهم است؛ به عنوان مثال، انتخاب رنگ‌های مناسب که با انرژی و هماهنگی فضاها همخوانی داشته باشند. در کل، چیدمان مبلمان اداری با توجه به هدف‌های فضا و نیازهای کاربران، می‌تواند بهبود قابل توجهی در تجربه کاری و افزایش بهره‌وری فردی و گروهی در محیط کار ایجاد کند.

جمع بندی

انتخاب مبلمان اداری مناسب و نحوه چیدمان آنها نقش قابل توجهی در دکوراسیون محیط های اداری دارد. چیدمان صحیح مبلمان اداری ، موجب می شود که محیط کار برای افراد جذاب باشد و به این ترتیب در طول روز خسته نمی شوند. چیدمان اصولی مبلمان علاوه بر کارکنان، بر روحیه مشتریان هم تاثیر قابل توجهی دارد و موجب جذب آنها به دفتر کار شما می شود. استفاده از مبلمان با کیفیت در ابعاد، سبک و رنگ مناسب از نکات مهم در چیدمان مبلمان اداری محسوب می شود.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد