چرا نهال بادام در مناطق سردسیر کاشته شود؟

0

چرا نهال بادام در مناطق سردسیر کاشته شود؟

امروزه این سوال خیلی از افراد است که چرا نهال بادام در مناطق سردسیر کاشته شود؟ در پاسخ به این سوال شاید این دلیلی است که بیشتر نهال‌های بادام شناخته شده با کیفیت بالا در این مناطق مورد کاشت قرار گرفته‌اند و بسیاری از افراد بر این باور هستند که نهال و درختان بادام را می‌توان تنها در مناطق سردسیری به کاشت رساند در صورتی که این گونه نبوده و خیلی از باغداران در مناطق گرم و خشک کشور این دسته از ارقام نهال‌ بادام را به کاشت و پرورش می‌رسانند.

نهال بادام سردسیری

نهال بادام سردسیری کدام است؟ نکته و سوالی که در این قسمت ایجاد می‌شود این است که چه درختانی برای مناطق سردسیری و کوهستانی کشور از استانداردهای بیشتری برخوردار هستند؟ لذا برای دریافت این دسته از سوالات می‌توانید تا انتهای این مقاله جذاب با ما همراه باشید و با یک سری از نکات مهم در  خرید نهال‌ بادام سردسیری و احداث باغ بادام به خوبی آشنا شوید، نهال بادام سردسیری عبارتند از:

  • نهاله بادام مامایی
  •  نهال بادام سهند
  • نهال بادام فرانسه

بررسی دلایل مختلف کاشت نهال بادام در مناطق سردسیری

در ادامه به بررسی دلایل مختلف خرید نهال بادام و کاشت آن  در مناطق سردسیری خواهیم پرداخت، همانطور که در قسمت بالایی به آن اشاره کوچکی را داشتیم ارقام نهال بادام می‌توانند در انواع مختلفی وجود داشته باشند و هر یک از آنها با یک مناطق سازگاری داشته باشد اما دلیل این که در نهال بادام سردسیری در مناطق سردسیری به کاشت می‌رسد به این دلیل است که:

  • از مقاومت بالایی برخوردار هستند
  • نسبت به سرمای بهاره مقاوم هستند
  • دارای باردهی بالا و با کیفیت استانداردی هستند

در مورد مباحث مربوط به آبیاری نهال بادام ، یکی از معتبرترین نهالستان ها در کشور ایران که دارای وب سایت است، پالیز نهال به ادرس paliznahal.ir می باشد و از منابع خارجی در زمینه تولید و خرید نهال می توان به netafimusa، wikifarmerاشاره نمود.

مزایای نهال دیرگل بادام

از مزایای نهال دیرگل بادام و فاکتور اصلی که نهال بادام در مناطق سردسیری وجود دارد و به کاشت و پرورش می‌رسد، بادام پیوندی بر پایه بذری تلخ است، به طوری که اغلب درختان بادام سردسیری بسیار مقام به سرمای فصل بهار هستند و در این هنگام از ریزش گل و شکوفه کم‌تری برخوردار هستند.

و این دلیل عامل اصلی بر بالا بودن کیفیت باردهی نهال بادام در این مناطق سردسیری است، از طرفی درختان بادامی که اغلب در مناطق سردسیری به کاشت می‌رسند به دلیل این که مقاومت زیادی را بر دمای پایین هوا دارند و کم‌تر دچار آسیب و خشک شدن می‌شوند از طرفدارهای زیادی برخوردار می‌باشند، همین امر آمار فروش نهال بادام دیگر را افزایش داده است.

چه نوع نهال بادامی باید در مناطق سردسیری کاشته شود

خیلی از افراد به هنگام احداث باغ بادام این سوال برای‌شان ایجاد می‌شود که چه نوع نهال بادامی باید در مناطق سردسیری کاشته شود؟ در پاسخ به این سوال باید بدانید که  ارقام نهال بادام عبارت هستند از:

  • نهال بادام سهند
  • نهال بادام یلدا
  • نهال بادام فرانسیس
  • نهال بادام دیرگل فرانسه

این ارقامی که برای شما نام برده شد متناسب با شرایط سردسیری است و باید نیاز سرمایی آنها به خوبی تامین شود در غیر این صورت هنگام رشد و باردهی دچار مشکلات جدی می‌شوند و ممکن است در طول سال شاهد کاهش باردهی آن باشدی و در نهایت خسارت‌های مالی زیادی برای شما داشته باشد.

درخت بادام دیر گل فرانسوی

درخت بادام دیر گل فرانسوی به دلیل این که دارای ویژگی دیر گل بودن است برای احداث باغ بادام مناسب هست؛ باعث شده تا در زمستان و دمای پایین در فصل بهار دچار آسیب نشود و باردهی خود را با همان میزان استاندارد برای باغداران داشته باشد از این رو حتما این فاکتور را در نظر بگیرید که این درختان به دلیل سازگار بودن با محیط سرد باید در مناطق سردسیری کاشته شوند، آمار فروش نهال بادام فرانسوی بالا است.

فاکتورهای اصلی در کاشت نهال بادام در مناطق سردسیری

یک باغدار باید فاکتورهای اصلی در کاشت نهال بادام در مناطق سردسیری را بداند، از دلایل بسیار مهمی که فروش نهال بادام و احداث باغ بادام در مناطق سردسیری از مزایای بسیار زیادی برخوردار است وجود خاک و دمای مناسب این مناطق است به طوری که خاک این مناطق دارای مواد عالی و معدنی بسیار زیادی هستند.

از آن جایی که در ماین مناطق سردسیری رودخانه و چشمه‌های طبیعی بسیار زیادی وجود دارد باعث شده تا اغلب باغداران به فکر این باشند که نهالستانی را در مناطق سردسیری کشور راه اندازی کنند و این دسته از ارقام نهال بادام سردسیری را در این استان‌ها همچون:

استان‌های آذربایجان شرقی و غربی به کاشت برسانند از از طرفی درختان و نهال‌های بادام سردسیری دارای مقاومت زیادی هستند و کم‌تر دچار آفات و بیماری می‌شوند این فاکتور مهم باعث شده تا نهال بادام سردسیری متناسب با همین اقلیم با چنین دما و آب و هوایی باشد.

نتیجه‌گیری:

خوشبختانه با توجه به توضیحاتی که در این مقاله برای شما ذکر کردیم به این نتیجه رسیدیم که نهال‌های بادام سردسیری از مقاومت بسیار بالایی برخوردار هستند و باید ارقامی که سازگار با این دما هستند در مناطق سرد و کوهستانی کشور به کاشت برسند همچنین دریافتیم که نمونه‌های نهال بادام سردسیری کدام هستند و آشنایی کافی با آنها را بدست آوردیم به طوری که دانستیم اغلب نهال‌های بادام سردسیری از ویژگی دیر گل بودن برخوردار هستند و نسبت به سرمای بهاره از مقاومت بالای برخوردار می‌باشند که اغلب نهالستان‌های برای این که فروش نهال بادام را با کیفیت بهتری به بازار ارائه کنند از این نمونه‌ها برای کاشت استفاده می‌کنند.

همچنین افرادی که قصد خرید نهال بادام را دارند اگر در مناطق سردسیری هستند بهتر است این نمونه‌ها را برای باغات خود تهیه نمایند لازم به ذکر است که مراکز معتبر فروش نهال بادام  آماده خدمت به شما هستند، قیمت نهال بادام  در این مراکز اقتصادی است، در انواع مختلف آماده عرضه رسانی به صورت آنلاین و غیر حضوری برای شما افراد می‌باشد.

تماس با پالیز نهال:

۰۹۱۴۴۵۰۱۰۰۷

۰۹۱۴۴۵۰۱۰۰۸

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد