معرفی انواع آبنما متناسب با دکوراسیون منزل

0

به گزارش مجله اینترنتی دکوکده : آبنما جز لوازم تزیینی بوده که امروزه در دکوراسیون داخلی و خارجی منازل و البته طراحی ویلا مورد استفاده قرار می گیرد. آبنماها دارای طرح و مدل های مختلف هستند و هر کدام سایز مختص به خود را دارند بدین ترتیب شما می توانید متناسب با سلیقه خود آنها را انتخاب و در هر مکانی نصب کنید. ابنماها بیشتر جنسی فلزی و شیشه و حتی چوبی و سرامیکی دارند و با ظاهر خود نمای خوبی به محیط می دهند. آبی که در آبنما به جریان می افتد صدای دلنشینی را برای افراد رقم می زند. مزایای زیادی که استفاده از آبنما دارد باعث شده تا امروزه مورد استقبال قرار بگیرد. استفاده از آینه کاری در برخی آبنماها باعث شده تا جذابیت بیشتری پیدا کنند.

آبنماها پیش ساخته هستند و به صورت کاملا اصولی نصب می شوند. بعضی مدل ها به صورت سفارشی طراحی می شوند و سلیقه مشتری در ساخت آنها نقش اساسی دارد. آبنماهای سنتی و مدرن هر کدام ظاهر خاصی دارند و شما ایده های خلاقانه ای در طراحی آنها مشاهده می کنید. سایز آبنما متناسب با مساحت محیط در نظر گرفته می شود. آبنمای دیواری برای محیط های کوچک یک انتخاب عالی است که بهترین عملکرد را دارد. در ابنماهای حبابی شما نورهای زیبایی را مشاهده می کنید که نمای کار را هم بیشتر می کند. آبنمای رومیزی هم قابلیت جابجایی دارد و شما می توانید به راحتی آنها را هر جایی داشته باشید.

کاربرد آبنما در دکوراسیون
کاربرد آبنما در دکوراسیون

کاربرد آبنما در دکوراسیون خانه

کاربرد آبنما بسیار زیاد بوده و به دلیل ویژگی های زیادی که دارد مردم ترجیح داده اند تا در قسمت های مختلف ساختمان از این هنر زیبا استفاده کنند‌. مهمترین کاربردی که ابنما دارد به جریان انداختن آب و ایجاد صدایی آرامش بخش است که بیشتر افراد برای آرامش گرفتن به آن متوسل می شوند. در زیبایی دکوراسیون خانه این وسیله نقش مهمی دارد و شما می توانید از مدل های ظریف و کوچک در محیط داخلی خانه و از ابنماهای بزرگ در ورودی و فضای باز منزل استفاده کنید. ابنماهای موزیکال صدایی دلنشین را هم پخش می کنند که با صدای آب ترکیب شده و محیطی آرام را ایجاد می کند.

از کاربردهای دیگر آبنما می توان به زیباتر کردن محیط و القای حس طبیعی به آن اشاره کرد. وقتی آبنما کنار گل های طبیعی و زیبا قرار می گیرد شما حس خوبی را دریافت خواهید کرد. در دکوراسیون های سنتی و مدرن شاهد نصب آبنما هستیم چون جز المان های زیبایی ساز به شمار می رود. آبنما به صورت کاملا اصولی و استاندارد و با بهترین متریال ساخته می شود از این رو در کنار زیبایی ظاهری دوام و استحکام لازم را هم دارا می باشد. آبنما جایگزین حوض و المان های قدیمی دیگر شده به همین دلیل توانسته مورد استقبال مصرف کنندگان قرار بگیرد. برای رفع استرس و اضطراب حتی در محیط کار قرار دادن یک آبنما بهترین گزینه بوده که روانشناسان هم آن را توصیه می کنند.

آبنما را در چه مکان هایی می توانیم استفاده کنیم ؟

آبنما را می توان در مکان های مختلفی از منزل استفاده کرد که در زیر به آنها اشاره می کنیم:

  • حمام و سرویس بهداشتی : شما می توانید با نصب یک آبنمای زیبا و در عین حال با کیفیت در حمام و سرویس بهداشتی در حین انجام فعالیت از صدای دلنشین آن نیز نهایت لذت را ببرید و استرس را دور کنید.
  • زیر پله: این قسمت همیشه بدون استفاده بوده و شما می توانید متناسب با شکل ظاهری آن از یک آبنما شیک استفاده کنید که زیبایی محیط را دو چندان می کند.
  • پارتیشن بندی: برای تقسیم بندی و جداسازی برخی محیط ها از یکدیگر آبنما یک انتخاب عالی است که شما می توانید آن را به شکل های مختلف اجرا کنید. این کار به برنامه ریزی و تخصص نیاز دارد.
  • ورودی خانه: این قسمت از خانه همیشه نقطه اصلی بوده که بهترین نوع طراحی را به خود اختصاص می دهد بنابراین شما باید برای طراحی از یک آبنمای مدرن و لاکچری استفاده کنید که در بدو ورود چشم هر بیننده ای را خیره کند.
  • لابی: این قسمت هم برای نصب آبنما انتخاب خوبی است چون قسمت ورودی ساختمان به شمار می رود. اگر فضای بزرگ داشته باشید می توانید از ابنماهای بزرگ تر استفاده کنید که جلوه بیشتری هم دارند.

محل قرار گرفتن آبنما اگر چه سلیقه ای است اما طراح هم سعی می کند همیشه محیطی مجزا را برای نصب انتخاب کند. آبنما علاوه بر منازل مسکونی در محیط های تفریحی و حتی اماکن تجاری و اقتصادی هم قابل نصب بوده و می تواند به راحتی چشم هر بیننده ای را خیره کند.

آبنما
آبنما

نکاتی که هنگام خرید آبنما باید به آن توجه کنید ؟

هنگام خرید آبنما بهترین است به نکات مهمی از جمله قیمت و هزینه ها و همچنین طرح و رنگ و مدل توجه زیادی کنید. اگر چه خرید سلیقه ای است اما در این شرایط شما باید هزینه ها را هم در نظر بگیرید و مطابق با بودجه ای که دارید خرید را انجام دهید. توجه به سایز در زمان خرید اهمیت زیادی دارد. پس بهتر است قبل از خرید ابتدا مکان نصب را به خوبی اندازه گیری کنید که در این صورت می توانید متناسب با آن آبنمای سایز مناسب را هم خریداری کنید. نصب آبنمای بزرگ در محیطی کوچک نه تنها فضای زیادی را اشغال می کند بلکه باعث شده تا جلوه خوبی هم نداشته باشد.

باید تعیین کنید آبنما در چه محیطی باید قرار بگیرد و بر این اساس شکل آبنما و میزان طول و عرض و ارتفاع آن را مشخص کنید. توجه به مارک هم در زمان خرید اهمیت دارد و شما باید برندهای معتبر را انتخاب کنید که کیفیت و کارایی خوبی دارند. توجه به جنس هم در زمان خرید اهمیت دارد چون آبنما باید در مقابل رطوبت و حرارت دوام لازم را داشته باشد و به مرور زمان پوسیده و دچار افت کیفیت نشود. توجه به وزن آبنما هم باید در زمان خرید حائز اهمیت باشد. اگر زیادی سنگین باشد نمی توان به راحتی آن را جابجا کرد. نکته دیگری که در زمان خرید مشتری ها به آن توجه می کنند داشتن بسته بندی کاملا استاندارد است.

آبگون دیزان با بیش از ۸ سال تجربه در حوزه ساخت و نصب انواع ابنما .

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد