ضایعات آهن چیست و چه کاربردی دارد؟

0

به گزارش مجله اینترنتی دکوکده:

به عبارت ساده، ضایعات به موادی گفته می‌شود که قابلیت بازیافت داشته باشند. ضایعات، کاربردهای زیادی دارند و در موارد بسیاری می توان از آن استفاده کرد.

بیش از ۱۰ درصد از ضایعات غیر فلزی، آجر و چوب می باشند. و برخی دیگر از پسماندها از جنس آهن هستند و مانند قراضه‌آهن، چُدن، مس و حتی آلومینیوم، بازیافت می شوند و درست به همین دلیل است که بسیاری از افراد به دلیل کم بودن قیمت، ضایعات آهنی را می خرند.

در واقع بسیاری از افراد فکر می کنند که ضایعات آهن دیگر قابلیت استفاده ندارند و بایستی که دور ریخته شوند اما در مجموع بایستی گفت که این ضایعات قابل دور ریختنی نیست و می تواند مجدد به چرخه بازیافت و مصرف برسد.

انواع ضایعات

ضایعات خود نیز دارای کاربردهای متفاوت است که به شرح زیر می باشد:

سنگین بار: ضایعاتی که بالای  یک تُن بر متر مکعب هستند،  سنگین بار می باشند.

ویژه: از انواع ضایعات که در ساختمان سازی استفاده می شود. مانند، خُرده‌میلگرد، تیرآهن و قوطی پروفیل‌های مورد استفاده در ساختمان‌سازی که ابعاد آن زیر ۵۰ سانتی متر است.

سوپر ویژه: ضایعاتی که از کیفیت بسیار خوب و عالی در صنعت های بسیارخوب  استفاده می شود، سوپر ویژه می گویند.

درجه ‌یک: ضایعاتی که ترکیب هایی چون عناصر فسفر، گوگرد، مس، کروم،نیکل و آهن را در خود جایی می دهند را درجه یک می گویند.

درجه‌دو و درجه‌سه:  تفاوتی که این ضایعات با موارد بالا دارند، این است که ترکیبات شیمیایی آن ها متفاوت است.

گالوانیزه: ضایعات گالوانیزه  به دلیل عنصرهایی که دارند،دچار زنگ زدگی نخواهند داشت. این نوع ضایعات به این دلیل که آهن دارند، در مقایسه با انواع ضایعات، ارزش پایینی دارند.

آلیاژی: این نوع اهن دارای عناصر نیکل، منگنز، کروم، مولیبدن، وانادیم و تنگستن است که در مراکز تعمیرگاه‌های خودرو تولید می‌شوند و از ضایعات درجه‌یک و دو قیمت بسیار پایین تری دارند.

حلب: از این نوع از ضایعات در نگهداری یک سری وسایل استفاده می شود.

سوفاره آهن: ضایعات سوفاره و بُراده‌های است که از تراشکاری مقاطع فولادی و آهنی به دست آمده است.

آیا میتوانید ضایعات آهن خود را بفروشید؟

بله جواب کاملا مثبت است شما می توانید در صورت داشتن این ضایعات آن ها در  مرکز فروش آهن ضایعات در شهر خود مراجعه نمایید و از آنها بخواهید که که ضایعات شما را خریداری نمایند.

این ضایعات دو نوع است:

۱.ضایعات خانگی

این ضایعات اصولا در خانه های همه ی به مرور زمان وجود خواهد داشت و ممکن است که ما به هر دلیلی دیگر نخواهیم که از آن ها استفاده کنیم به همین جهت میتوانیم آن ها را به این مراکز بفرستیم و بفروشیم.

۲.ضایعات صنعتی و ساختمانی

این ضایعات صنعتی اصولا از ساختمان های قدیمی به دست می آید. در واقع اهن های قدیمی منازل، ضایعات

قیمت ضایعات چگونه است؟

قیمت ضایعات با آهن آلات دست اول تفاوت زیادی دارد و شما می توانید به مرکز فروش ضایعات آهن در تهران و یا شهر سکونت خود بروید و سپس با توجه به نوع کالایی که می خواهید بسازید و یا در ساختمان و هر جای دیگری استفاده کنید. پس این موضوع بسیار مهم است که می خواهید از ضایعات اهن چه استفاده هایی نمایید.

سایت تولیدات چه کاری برای شما انجام می دهد؟

سایت تولیدات یکی از تخصصی ترین سایت هایی است که در حوزه معرفی صنایع کشور مشغول به فعالیت است و روزمره بسیاری از صنایع درگیر این هستند که بتوانند خدمات خود را معرفی نمایید و سپس افراد نیز متقابلا می توانند مراکز مورد نیاز خود را پیدا می کنند.

کلام آخر

ما در این مقاله تمام تلاش خود را کرده ایم تا شما با راحتی خیال با مفهوم ضایعات آهن و مرکزفروش ضایعات آهن در تهران و سایر شهرهای دیگر آشنا شوید و بتوانید با دیده ایی باز به انتخاب خود برسید و در نتیجه می توان گفت که شما می توانید در این مسیر به خوبی انتخاب نمایید و به عنوان فروشنده و یا خریدار با این مراکز آشنا شوید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد