گذری بر مفهوم آهن آلات و انواع آن

0

گذری بر تاریخچه آهن

قبل از این موضوع نیاز است که بدانیم تاریخچه آهن چگونه بوده است و می توان گفت که بر اساس صحبت های باستان شناسان، تاریخچه آهن به ۵۰۰۰ هزار سال پیش برمی گردد. و می توان گفت که این موضوع برمیگردد
به سال های قبل از میلاد که دانشمندان یک سری قطعه های آهن را کشف کردند که از آسمان یا همان شهاب سنگ ها بر زمین افتاده است. پس می توان گفت عنصر آهن و وجود آن به سال های بسیار دور باز می گردد.

آهن چه کاربردی دارد؟

آهن از موادی چون مگنت ، تاکونیت، لیمونیت و سیدریت استخراج می شود. حتی لازم است بدانید که عنصر اولیه آهن در بدن انسان وجود دارد و بدون آن حیات انسان با مشکل روبرو خواهد شد. اما منظور ما در این جا آهن آلات ساختمانی است که به آن به طور کامل در ادامه خواهیم پرداخت. در واقع امروزه مشاغلی که در حوزه آهن آلات مشغول به کار هستند، بایستی برای اکثر افراد در جامعه شناخته شده باشند به همین دلیل ما در سایت تولیدات در کنار شما قرار گرفته ایم تا بتوانید خود را به بهترین شکل در جامعه معرفی و به رونق بازار خود کمک کنید.

آهن در کدام صنایع استفاده می شود؟

● اصولا از آهن در صنعت فولاد استفاده می شود و اما این موضوع را در صنعت عمران نیز شاهد هستیم که نمونه های آن شامل تیرآهن است.
● فولاد آلیاژی مانند فولادهای کربنی نیز از آهن حاصل می شود.
● مواردی چون دکل برق، زنجیر دوچرخه، ابزار برش و لوله تفنگ نیز توسط آهن آلات ایجاد می شود.
● فرآیند تولید هابر و تولید آمونیاک برای ساخت آهن استفاده می شود.
● یکی دیگر از وسایل پر کاربرد که از آهن ساخته می شود، آهنربا است.
● لوله ها و شیرهای و  پمپ ها همگی از آهن ساخته می شوند.
● از چدن که نوعی آهن است و دارای ۵.۳ درصد کربن است برای ساخت لوله ها، شیرآلات و پمپ ها استفاده می شود.

بررسی انواع آهن 

● گل آهن یا فرفورژه
● چدن
که از مهم ترین انواع آهن است که شامل موارد دیگر چون آهن سفید نیز می شود. اولین نوع آهنی که توسط آهنگران تولید و ساخته شد آهن فرفورژه است که در خصوص چکش زدن آهن به وجود می آید. و از زمان انقلاب صنعتی تاکنون بسیار پرکاربرد است.
چدن
این نوع آهن به وسیله  ذوب کردن آلیاژهای آهن و کربن توسط دستگاه های خاص ایجاد می شود و می توان گفت این آهن حاصل ذوب کردن مواد دیگر در قالب های خاص است.

فرق این دو نوع آهن در چیست؟

تفاوت اصلی که در ترکیبات این دو آهن وجود دارد، نوع ترکیبات آن است، به عنوان نمونه،  چدن حاوی ۲.۴ درصد کربن بوده  و دیگر آلیاژها  چیزی حدود ۱.۳ درصد سیلیسیم می باشد که در خصوص بهبود اجرای فرآیند ریخته گری فلز مذاب  است.  در واقع مقدار کمی منگنز و ناخالصی هایی در این خصوص وجود دارد که می توان از  گوگرد و فسفر در ترکیبات چدن نیز وجود دارد.
در اصل  تفاوت بین آهن فرفورژه و چدن در خصوص ساختار شیمیایی و خصوصیات فیزیکی می باشد. از آنجایی که چدن از لحاظ کربن، درصد بالاتری از آن را دارد. به عنوان یک آلیاژ ناهمگن جامد استفاده می شود، و بیش از یک ساختار ریز بلوری نیز کاربرد دارد.

تولیدات در کنار شما

در بازار تعداد زیادی از فروشگاه های آهن فعالیت می کنند که موجب شده در یک رقابت خاص قرار بگیرند، به همین دلیل معرفی شما در حوزه آهن و ارائه خدمات به مردم می تواند موجب ارتقای درآمد شما از آن کسب و کار باشد. پس تولیدات در راستای این هدف تمام تلاش خود را خواهد کرد که شما در یک روند درست معرفی و تبلیغات قرار بگیرید چرا که در حال حاضر تولیدات به عنوان یک رسانه و پلتفرم اختصاصی در حوزه صنعت فعالیت داشته و تا کنون نیز روند خوبی را در پیش گرفته است.

کلام آخر

ما در این مقاله به صورت تخصصی راجع به مفهوم آهن و انواع آن صحبت کرده ایم که شما می توانید با مطالعه آن به نتایج مطلوبی در خصوص فعالیت مورد نظر خود در بازار آهن برسید. ما در مجموعه ی تولیدات به عنوان یک هلدینگ فعال در حوزه ی معرفی کسب و کار و تلاش برای شناخت بیشتر مردم در این حوزه توانسته ایم در حوزه آهن آلات نقش بسیار خوبی را ایفا کرده و در شناخت شما تمام تلاش خود را کرده ایم.
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد