اثرات ترک سیگار بر پوست صورت چگونه است؟

0

تصور بسیاری از افراد این است که سیگار تنها ریه ها را دچار آسیب دیدگی خواهد کرد؛ این در حالی است که سیگار کشیدن نه تنها به ریه ها و سایر اندام های داخلی انسان لطمه می زند، بلکه چهره افراد سیگاری را با تغییر و تحولاتی روبرو می کند. این تغییرات در ظاهر افراد مواردی مانند سیاهی زیر چشم، افتادگی پوست، بروز لکه روی صورت و ناخن و در نهایت پیری زودرس را در بر می گیرد. ممکن است درمان این موارد در نگاه اول کاری دشوار و سخت باشد، اما ترک سیگار می تواند این موارد را برطرف کند. این مقاله پس از پرداختن به تاثیر سیگار روی چهره و زیبایی افراد، قصد دارد به اثرات ترک سیگار بر پوست صورت صحبت کند. با این مقاله همراه شوید و آن را تا انتها مطالعه کنید.

تاثیر سیگار روی چهره و زیبایی انسان

سیگار کشیدن می تواند روند پیری را سرعت ببخشد و تغییراتی را بدن به وجود آورد که عبارت هستند از:

  • آسیب دیدن لثه و دندان
  • چروک شدن پوست دور دهان
  • از بین رفتن زیبایی انگشتان
  • به وجود آمدن لکه های پیری
  • افزایش احتمال ریزش مو
  • چروک شدن پوست اطراف چشم

اثرات ترک سیگار بر پوست صورت

با ترک سیگار می توان به چهره ای زیباتر و جوان تر رسید. ترک سیگار موج افزایش جریان خون بدن خواهد شد و تامین مواد مغذی و مورد نیاز سلول های بدن آسان تر می شود.

بهبود سیاهی اطراف چشم

بهبود سیاهی اطراف چشم بعد از ترک سیگار

افرادی که سیگار مصرف می کنند، اغلب با سیاهی دور چشم های خود مواجه می شوند که علت آن به هم ریختگی خواب شبانه روزی آنها است. پژوهش ها نشان می دهد که افراد سیگاری ۵ برابر بیش از افراد غیرسیگاری دچار بی خوابی هستند و رفع خستگی آنها بعد از خواب شبانه نیز رخ نمی دهد. چنین افرادی به علت تامین نشدن خواب شبانه با سیاه شدن و گود شدن زیر چشم مواجه می شوند.

شدت سیاهی چشم در ابتدای دوره درمان ممکن است بیشتر از زمانی باشد که فرد در حال سیگار کشیدن است. علت این است که فرد در حین مصرف سیگار با عدم تامین نیکوتین مورد نیاز مواجه می شود که به هم ریختگی خواب شبانه روزی اش را به دنبال دارد و در چنین شرایطی سیاهی دور چشم تشدید می شود. اما پس از طی مدت زمانی با ثابت و دائمی شدن ترک سیگار، این سیاهی ها به طور تدریجی رفع خواهند شد و فرد به شادابی که از اثرات ترک سیگار بر پوست صورت است، می رسد.

از طرفی دیگر برخی از افراد مبتلا به خشکی چشم یا برخی از آلرژی های خاص با مصرف سیگار موجب ناراحتی و قرمزی چشم خود می شوند که با ترک سیگار حل خواهد شد.

دهان و دندان بعد از ترک سیگار

افرادی که سیگار مصرف می کنند، دندان های زرد و نامناسبی دارند. افراد سیگاری حتی اگر مرتب مسواک بزنند، نمی توانند دندان های خود را به حالت سابق برگردانند. البته خمیردندان هایی در بازار یافت می شوند که مختص افراد سیگاری هستند، اما باز هم استفاده از این خمیردندان ها سبب نمی شود که دندان ها به صورت قابل توجهی سفید شوند. تنها راه برای این افراد، ترک سیگار است.

همچنین دهان افراد سیگاری در مقایسه با سایر افراد مستعد جرم گرفتگی دندان ها است که همین موضوع می تواند احتمال ابتلا به بیماری های مختلف لثه شامل عفونت لثه را افزایش دهد. از سویی دیگر کاهش اکسیژن خون در افراد سیگاری سبب دیرتر ترمیم شدن عفونت لثه در هنگام ابتلا به آن خواهد شد.

بیماری های لثه را می توان از شایع ترین بیماری هایی دانست که در افراد سیگاری بروز پیدا کرده و دندان را دچار آسیب دیدگی می کند. بوی بسیار بد و غیر قابل تحمل از سایر مضرات سیگار کشیدن است که می تواند برای افراد آزاردهنده باشد. همچنین چنین افرادی در صورت مراجعه به دندانپزشکی و تزریق آمپول بی حسی باز هم درد را احساس خواهند کرد، در واقع برای این افراد آمپول بی حسی اثر لازم را نخواهد گذاشت.

ترک سیگار درمان تمام موارد مطرح شده است. ترک سیگار می تواند موجب جلوگیری از بیماری های مختلف مانند پریودنتال (که سبب از بین رفتن و افتادن دندان می شود) شود. همچنین ترک سیگار می تواند رفع لکه های ایجاد شده روی دندان ها و سفید و زیبا شدن دندان ها را به دنبال داشته باشد. یکی از مهم ترین موارد تغییرات چهره پس از ترک سیگار و اثرات ترک سیگار بر پوست صورت، سفید و تمیز شدن دندان ها و ایجاد لبخندی زیبا است.

تغییرات پوستی بعد از ترک سیگار

تغییرات پوستی بعد از ترک سیگار

یکی از مهم ترین تغییرات چهره پس از ترک سیگار و در واقع اثرات ترک سیگار بر پوست صورت مربوط به تغییرات پوستی است. درست است که تمامی افراد دیر یا زود با چروک های پوستی مواجه خواهند شد، اما این اتفاق در افراد سیگاری بسیار زودتر رخ خواهد داد و منجر به پیری زودرس می شود.

پروتئینی به نام کلاژن در درون پوست وجود دارد. این پروتئین عهده دار وظیفه کشسانی پوست است. دود سیگار دارای بیش از ۵۰۰۰ ماده شیمیایی و سمی است که با از بین بردن این کلاژن های پوست منجر به افتادگی، شل شدن پوست و چروک شدن پوست خواهند شد.

اغلب افرادی که در یک دوره طولانی مدت به صورت مداوم به سیگار کشیدن مشغول بوده اند، به طور متوسط ۱۵ سال بیشتر، سن واقعی خود را به نمایش می گذارند. دود سیگار، خون رسانی به پوست را کاهش می دهد و این موضوع سبب متمایل شدن رنگ صورت افراد سیگاری به خاکستری یا زرد می شود که به اصطلاح رنگ پریده هم می گویند. علاوه بر این افراد سیگاری با تاخیر در بهبودی زخم روبرو هستند و معمولا بهبود زخم هایشان با تاخیر رخ می دهد. اکسیژن رسانی در بدن افراد سیگاری ضعیف است و عملکرد آن یک ساعت تاخیر دارد.

ترک سیگار می تواند موجب جبران شدن بسیاری از ضررهای وارد شده به بدن در نتیجه سیگار کشیدن شود؛ این در حالی است که برخی از ضررها تنها با ترک سیگار برطرف نخواهند شد و اقدامات دیگری نیز مورد نیاز است.

استفاده از پمادهای بهداشتی

ترک سیگار قابلیت مقابله با پیری زودرس را دارد، اما نمی تواند با چین و چروک های پوستی مبارزه کرده و آنها را حذف کند. امکان تهیه پماد و کرم های بهداشتی متفاوت از داروخانه ها وجود دارد تا به منظور رفع چروک های پوستی مورد استفاده قرار بگیرند. این پمادها ویتامین های C و E را در بر می گیرند و می توانند زیباتر شدن و شادابی پوست را به همراه داشته باشند. همچنین پیشنهاد پزشک ها، استفاده از کرم های ضدآفتاب در اوایل دوره ترک سیگار است.

دوره درمانی پوست

برخی از افراد تمایل دارند تغییرات ظاهری بیشتری داشته باشند. این افراد می توانند با مراجعه به بهترین متخصص پوست در تهران و مشاوره با دکتر پوست از لیزرهای لایه بردار و لایه بردارهای شیمیایی استفاده کنند و اقدام به از بین بردن لایه خارجی پوست خود که دارای جرم زیادی است کنند. به این ترتیب می توانند پوستی شاداب و جوان داشته باشند و پوست آنها به حالت اول بازگردد.

تحقیقات نشان دهنده این است که چنین اقدامی می تواند بر روند ترک سیگار تاثیرگذار باشد، زیرا فرد را تشویق می کند سیگار را ترک کند و به مصرف سیگار که منجر به از دست رفتن دوباره شادابی پوست وی می شود، تمایلی نداشته باشد.

کلام آخر

تغییرات بسیاری بعد از ترک سیگار رخ می دهد که اثرات ترک سیگار بر پوست صورت نیز در این دسته قرار می گیرند. در واقع ترک سیگار است که می تواند از مضرات سیگار جلوگیری و با آنها مقابله کند.

تیم دکتر با من می تواند خدمات پزشکی مورد نیاز مراجعه کنندگان را به آنها ارائه دهد. خدمات پزشکی مواردی مانند مشاوره پزشکی و فروش محصولات پزشکی را در بر می گیرد. به عبارتی دیگر می توان گفت که این مجموعه می تواند خدمات پزشکی مورد نیاز مراجعه کنندگان را در دسترس آنها قرار دهد.

مجموعه دکتر با من همواره در تلاش است تا دسته ای از پزشکان مناسب را در سراسر کشور جمع آوری کرده و از این طریق دسترسی افراد را به پزشکان و متخصصان ساده تر کند. به این ترتیب مواردی مانند برقراری تماس تلفنی، دریافت نوبت، صحبت و غیره برای متقاضیان امکان پذیر خواهد شد.

بهترین پزشکان به همراه شماره تلفن تماس، آدرس، موقعیت مکانی و دیگر اطلاعات مربوط به مشخصات و نحوه دسترسی به هر پزشک قابل مشاهده خواهد بود. به عبارت بهتر می توان گفت این مجموعه راهی است که می تواند بین پزشکان و مراجعه کنندگان ارتباط برقرار کند. به عنوان مثال برای پیدا کردن بهترین متخصص پوست زنان می توان از این مجموعه و وب سایت مربوط به آن کمک گرفت.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد