پیشگیری و درمان ریزش مو از جلوی سر

0

بسیاری از افراد هر روز به بررسی حجم موهای ریخته شده می پردازند و مرز موها در جلوی سر، اطراف پیشانی و کناره شقیقه ها را به صورت مداوم مورد بررسی قرار می دهند. به همین علت است که پزشکان نیز همواره راهکارهایی را جستجو می کنند تا ریزش مو را درمان و جاهای خالی سر را پر کنند. ریزش مو در افراد مختلف می تواند الگوهای متفاوتی داشته باشد و شروع آن از قسمت های مختلفی از سر باشد. ریزش مو از جلوی سر یکی از شایع ترین الگوهای ریزش مو در افراد است.

ریزش موها به این صورت، سطح پیشانی را افزایش می دهد و می تواند تاثیر قابل توجهی بر زیبایی چهره فرد داشته باشد. به همین علت است که افرادی که با چنین ریزش مویی مواجه می شوند، تمایل دارند که هرچه سریع تر به درمان آن بپردازند و نگرانی های مربوط به این موضوع را تا حد زیادی کاهش دهند و حتی آن را تمام کنند. پس برای اطلاع از این موارد، با این مقاله همراه شوید و آن را تا انتها مطالعه کنید.

راهکارهای کلینیکی درمان ریزش مو از جلوی سر

دلایل ریزش موی جلوی سر ابتدا باید تشخیص داده شود. بعد از آن نوبت به درمان می رسد. هر فرد قبل از به کارگیری راهکارهای درمانی باید به یک کلینیک و متخصص ریزش مو در تهران و دیگر شهرها مراجعه کند تا از بهترین روش درمانی آگاه شود. پزشک متخصص می تواند آزمایش های مختلف را انجام دهد و شرایط فرد را بررسی کند تا بتواند علت ریزش موها را در جلوی سر تشخیص دهد. به این ترتیب پزشک با توجه به دلایل ریزش موها به معرفی بهترین راهکار درمانی می پردازد.

به طور معمول راهکارهای کلینیکی به منظور درمان موارد شدید ریزش مو توصیه می شود. البته افرادی که تمایل دارند نتیجه سریع تری بگیرند و نتایج طبیعی و دائمی را جستجو می کنند، می توانند راهکارهای کلینیکی درمان ریزش مو را در پیش گیرند. پیشرفت روش های کلینیکی سبب می شود که عوارض آن کاهش پیدا کند و اغلب افراد می توانند نتیجه مطلوبی بگیرند. کاشت مو از روش های کلینیکی برای درمان ریزش موهای جلوی سر به شمار می رود.

راهکارهای خانگی درمان ریزش مو از جلوی سر

تعداد بسیار زیادی از افراد ترجیح می دهند که پیش از مراجعه به کلینیک، روش های قدیمی را مورد استفاده قرار دهند تا ریزش موی جلوی سر درمان شود. علت این موضوع، هزینه های کم این روش ها و خطر نداشتن آنها است؛ اما نکته قابل توجه این است روش های خانگی بیشتر برای جلوگیری از ریزش مو هستند تا این که روشی برای درمان آن باشند. به همین علت پزشکان آن را به برخی افراد توصیه نمی کنند؛ این افراد عبارتند از:

  • افرادی که عوامل ارثی، علت ریزش موی آنها است.
  • کسانی که مشکلات هورمونی دارند.
  • اشخاصی که به برخی از بیماری ها در پوست سر یا گرافت های مو مبتلا هستند.

روش های خانگی خطری ندارند و می توان از آنها به منظور تقویت موها و جلوگیری از ریزش آنها استفاده کرد یا در برخی از موارد خفیف، ریزش مو را درمان کرد. ماسک های معرفی شده برای مراقبت از موها در ادامه مطلب قیمت کمی دارند و تهیه آنها با استفاده از موادی که اغلب در هر خانه ای یافت می شوند، امکان پذیر است. این ماسک ها از موثرترین ماسک های خانگی هستند تا از ریزش مو از جلوی سر جلوگیری کنند.

ماساژ موها با استفاده از روغن‌های گیاهی

روغن تراپی موی سر برای جلوگیری از ریزش موها

روغن نارگیل، جینسینگ، ماهی و شمعدانی از روغن هایی هستند که برای موها فایده زیادی دارند و برای تقویت ریشه موها و رشد آن کمک کننده هستند. روغن تراپی موها نیم تا یک ساعت پیش از رفتن به حمام می تواند موها را تقویت کند و موجب حالت گرفتن آنها شود. توجه کنید که انجام ماساژ موها با روغن باید با ملایمت باشد. انجام این کار بهتر است با انگشتان باشد و از خراش انداختن پوست سر خودداری کنید. روغن تراپی مو نیازمند همه روغن ها نیست و باید با امتحان کردن انواع روغن، روغنی را پیدا کرد که سازگاری بیشتری با موهای شما دارد.

افراد با پوست سر چرب بهتر است این روش را با احتیاط به کار گیرند. در واقع چنین افرادی باید در مورد روغن تراپی با پزشک مشورت کرده و سپس آن را آغاز کنند و پیش از استفاده از هر روغنی باید متعادل کردن چربی پوست سر خود را انجام دهند. زیرا تجمع چربی در روزنه های پوست از علل ریزش مو در افرادی است که موهای چربی دارند و استفاده از روغن های گیاهی برای ماساژ سر می تواند این چربی ها را افزایش دهد و احتمال ریزش مو را بیشتر کند. شستشوی موها با شامپوی مناسب نیز بعد از روغن تراپی توصیه می شود تا روغن روی پوست سر و موها باقی نماند.

استفاده از آلوئه ورا

استفاده از آلوئه ورا برای جلوگیری از ریزش موی سر

ژلی که در گیاه آلوئه ورا وجود دارد، برای سلامتی پوست و مو بسیار مفید است. قرارگیری این ژل روی جلوی سر باید به صورت مستقیم باشد و با ترکیب آن با کمی آب لیموی تازه و روغن نارگیل می توان موها را با آن ماساژ داد. ژل آلوئه ورا، ریشه موها را تقویت می کند، از این طریق زمینه ساز رشد بیشتر آنها می شود و از ریزش موها جلوگیری می کند. علت چنین تاثیری، افزایش گردش خون در این ناحیه است. همچنین آلوئه ورا پوست سر را پاکسازی می کند و از بین برنده چربی های نامطلوب است که برای نرمی و لطافت موها کمک کننده خواهد بود.

آب لیموی تازه

استفاده از آب لیموی تازه برای جلوگیری از ریزش مو

لیموترش را می توان یک ماده غذایی واقعی برای موها معرفی کرد که می تواند با جلوگیری از ریزش موهای جلوی سر و همچنین نازک شدن آنها به نگرانی های افراد در این زمینه پایان دهد. با استفاده از چند قطره آب لیموی تازه و زدن آنها به جلوی موها می توان پس از مدتی مشاهده کرد که ریزش موها متوقف شود. علت این موضوع این است که لیموترش، فولیکول های مو را تحریک می کند و گردش خون را در این ناحیه بهبود می بخشد. به این ترتیب موها تقویت می شوند.

لیمو را می توان درمانی مناسب به منظور تغییر PH پوست سر، درمان بیماری های قارچی خفیف در ناحیه و از بین بردن شوره معرفی کرد. پس می تواند آن را راه حلی مناسب برای درمان ریزش مو از جلوی سر در نظر گرفت.

مراجعه به متخصص ریزش مو در تهران برای یافتن علت ریزش موی جلوی سر

این که علت ریزش مو به صورت دقیق و درست پیدا شود، نیمی از مسیر درمان است. به همین علت در صورت مواجهه با چنین مشکلی باید به یک کلینیک معتبر که از پزشکان باتجربه و ماهری برخوردار است، مراجعه کرد. دکتر مو غرب تهران و سایر نقاط تهران می تواند راهنمایی های مفیدی در زمینه پوست و مو ارائه دهد.

در اولین جلسه، پزشکان متخصص به صورت کامل به معاینه می پردازند و سوابق پزشکی و خانوادگی را بررسی می کنند؛ به این ترتیب خواهند توانست تشخیص دلایل ریزش مو از جلوی سر را به درستی انجام دهند. ممکن است تشخیص دقیق علت نیازمند تعداد جلسه های بیشتری باشد.

بعد از طی شدن این جلسه ها، پزشک به جستجوی بهترین راهکار درمانی می پردازد و آن را پیشنهاد می دهد. سپس می تواند به روزترین روش ها و دستگاه ها را به کار گیرد و مشکل را حل کند. در کلینیک های معتبر، انجام انواع روش های کاشت مو با کیفیتی مطلوب و قیمتی مناسب توسط بهترین پزشکان همواره می تواند مورد توجه افرادی قرار گیرد که در جستجوی درمان ریزش موی جلوی سر هستند.

کلام آخر

ریزش مو از جلوی سر از موضوعاتی محسوب می شود که همواره برای افراد ناخوشایند بوده است. دکتر با من می تواند خدمات پزشکی که مورد نیاز مراجعه کنندگان است را به آنها ارائه دهد. این خدمات می تواند مواردی مانند مشاوره پزشکی و عرضه محصولات پزشکی را در بر گیرد. در حقیقت این مجموعه پلی است که برقراری ارتباط میان پزشکان و مراجعه کنندگان را امکان پذیر می کند. همچنین دکتر با من دسترسی به خدمات پزشکی را برای متقاضیان ساده تر خواهد کرد. به عنوان مثال می توان دکتر پوست ژنتیک را از طریق آن یافت و همچنین درباره مواردی راجع به مشخصات و نحوه دسترسی هر پزشک نیز اطلاعاتی کسب کرد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد