هر آنچه که باید درباره کشیدن پوست بدانید!

0

کشیدن پوست صورت یکی از جدید‌ترین و موثرترین شیوه‌های دنیای پزشک برای حفظ زیبایی و جوانی پوست صورت است. با افزایش سن افتادگی پوست صورت طبیعی است. پوست در این زمان دیگر قادر به تولید کلاژن نیست و در نتیجه زیبایی و جوانی خود را از دست می‌دهد.

وقتی پوست به سمت بالا کشیده می‌شود، افتادگی و چین و چروک‌های آن از بین می‌روند. پیش از اقدام به چنین جراحی شما نیاز به مشاوره و ارتباط با دکتر پوست و مو دارید. برای اینکه یکی از پزشکان را پیدا کنید، می‌توانید به سایت دکتر با من سر بزنید.

در این سایت شما می‌توانید نام تعدادی دکتر پوست شرق تهران را بیابید و به یکی از آن‌ها در نزدیکی محل زندگی خود مراجعه کنید. در ادامه مقاله در رابطه با عمل لیفت صورت توضیح خواهیم داد.

لیفت صورت یا کشیدن پوست صورت چیست؟

این شیوه زیباسازی پوست نوعی جراحی است که نه تنها پیچیده نیست، بلکه به شکل سرپایی انجام می‌شود. طی این عمل به بیماری داروهای بی‌حسی یا بیهوشی تزریق می‌شود و مدت زمان انجام آن چیزی بین ۲ تا ۵ ساعت است.

کشیدن پوست در قسمت‌‌های مختلفی انجام می‌شود که شامل اطراف دهان و بینی، زیر چانه و گردن می‌شود. طی عمل در این قسمت‌ها چربی، پوست اضافه و چین و چروک از بین برده می‌شوند. شیوه انجام این جراحی به این صورت است که یک برش در مقابل گوش به سمت موها یا خط مو ایجاد می‌شود.

برش دیگر در پشت گوش به سمت ریشه مو ایجاد می‌‌شود. در مرحله بعد جراح پوست افتاده را بلند می‌کند و به سمت بالا و عقب می‌کشد و پوست اضافی را از بین می‌برد.

در این جراحی بافت‌های عمیق‌تر صورت نیز سفت می‌شوند. در لیفت گردن جراح یک بریدگی زیر چانه ایجاد می‌کند که بافت عمیق‌تر گردن با این کار سفت شود. در مرحله آخر پوست بخیه خورده می‌شود.

قبل از عمل چه اقداماتی انجام می‌شود؟

قبل از هر عملی جراح وضعیت عمومی بیمار را بررسی می‌کند تا اطمینان حاصل کند که این جراحی برای بیمار خطرناک نخواهد بود. برای این کار تاریخچه پزشکی بیمار باید مورد بررسی قرار گیرد. این عوامل شامل بررسی موارد زیر می‌شود:

کشیدن پوست

  • فشار خون
  • لخته شدن خون
  • داروها
  • سیگار کشیدن
  • استفاده از مواد مخدر
  • آلرژی
  • جای زخم
  • وضعیت پوست

قبل از جراحی در صحبت‌هایی که بین جراح و بیمار انجام می‌شود، بیمار مشخص می‌کند که تمایل دارد در چه قسمت‌هایی جوان‌سازی و جراحی انجام شود. باید به این نکته آگاه باشید که چنین جراحی‌هایی نتیجه نهایی در افراد به شکل‌های متفاوت خواهد بود.

این تفاوت به خاطر نوع پوست و ساختار استخوان است که در انسان‌ها شبیه به یکدیگر نیست. پس بهتر است در این رابطه نیز با جراح خود صحبت کنید و دیدگاهی واقع‌بینانه به این جراحی داشته باشید.

جراحی لیفت صورت با چه تکنیک‌هایی انجام می‌شود؟

تنها جراحی نیست که از طریق آن لیفت صورت انجام می‌شود. تکنیک‌های دیگری هم برای این کار وجود دارند که در سال‌های اخیر به وجود آمده‌اند. تعدادی از آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

لیزر

از لیزر برای کشیدن پوست گردن استفاده می‌شود. برای جوانسازی این قسمت از بدن لیپوساکشن فک نیز انجام می‌شود. برای این تکنیک ابتدا بی‌حسی موضعی انجام می‌شود و سپس برشی به اندازه ۲.۵ سانتی‌متر زیر چانه ایجاد می‌شود.

لیزر در این تکنیک مورد استفاده قرار می‌گیرد که چربی‌ها را از بین ببرد و پوست آن ناحیه را سفت کند، چون یکی از عوارض ذوب کردن چربی افتادگی پوست است.

آندوسکوپی

یکی دیگر از تکنیک‌هایی که برای لیفت صورت و ابرو استفاده می‌شود، آندوسکوپی است. با کمک دوربین‌های کوچک برش‌های ریز روی پوست ایجاد می‌شود. با این برش‌های کوچک بافت پوست دچار آسیب جدی نمی‌شود و پوست در زمان کمتری خود را ترمیم می‌کند.

برای مثال روی پوست پیشانی برش‌ها کوچکی در خط مو ایجاد می‌شود. جراح پوست این قسمت را از طریق برش بالا می‌برد و به این ترتیب برای از بین بردن افتادگی آن، پوست را به بافت‌های عمیق‌تر وصل می‌کند.

لیپوساکشن

لیپوساکشن یعنی بیرون کشیدن چربی از قسمت‌های مخلف بدن. برای جوانسازی صورت و گردن، چربی‌های این قسمت از این طریق بیرون آورده می‌شوند و پوست آن قسمت بعد از این مرحله سفت می‌شود.

مینی لیفت

این شیوه کشیدن پوست به نسبت جراحی، کمتر تهاجمی به شمار می‌آید. از آن برای از بین بردن چروک قسمت پایینی پوست صورت انجام می‌شود. در آن یک برش کوچک در اطراف گوش ایجاد می‌شود. این شیوه برای جوانسازی پوست گردن مورد استفاده قرار نمی‌گیرد. بهبودی در این شیوه سریعتر اتفاق میفتد.

آیا لیفت صورت معایبی دارد؟

این عمل عاری از نقاط ضعف نیست. در این قسمت معایب آن را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت. یکی از بزرگ‌ترین معایب آن این است که حدود ۲۱ درصد از افرادی که لیفت صورت انجام می‌دهند، بعد از ۵ سال شاهد بازگشت به حالت قبل هستند.

کشیدن پوست

در آقایان این جراحی می‌تواند با دردسرهایی در ظاهر آن‌ها همراه باشد، چون برش‌هایی که روی صورت آن‌ها برای جراحی انجام می‌شود، ممکن است خط ریش آن‌ها را تغییر دهد. همین امر سبب می‌شود که ظاهری غیرطبیعی بعد از عمل داشته باشند.

یکی از عوارض این جراحی احتمال شکستگی لاله گوش است. چنانچه پوست بیش از حد کشیده شود، ظاهر آن غیرعادی به نظر می‌رسد. همینطور باید به این نکته مهم اشاره کنیم که هزینه این جراحی‌ها توسط بیمه پرداخت نمی‌شود.

عوارض جراحی کشیدن پوست صورت چیست؟

هیچ جراحی وجود ندارد که بدون عارضه باشد. از عوارض این جراحی به خصوص باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • خون‌ریزی
  • کبودی
  • عوارض بیهوشی
  • آسیب به اعصاب صورت که ماهیچه‌ها را کنترل می کند، معمولاً موقتی است.
  • هماتوم (غده خونی)
  • عفونت
  • از دست دادن مو در اطراف محل برش، اما این یک امر غیر معمول است.
  • بی حسی که می‌تواند طی چند روز یا چند هفته بهبود یابد.
  • زخم
  • نکروز پوستی یا مرگ بافت
  • عدم یکنواختی بین دو طرف صورت
  • گسترش یا ضخیم شدن جای زخم

کلام پایانی

در این مقاله سعی کردیم شما را با یکی از رایج‌ترین شیوه‌های جوانسازی پوست یعنی کشیدن پوست آشنا کنیم. این شیوه با تکنیک‌های مختلفی انجام می‌شود و یکی از آن‌ها جراحی است که یک راهکار تهاجمی برای جوانسازی به شمار می‌آید، چون برش پوست طی یک جراحی اتفاق می‌افتد.

نتیجه به دست آمده از آن برای بسیاری رضایت‌بخش است و ماندگاری بسیار بالایی نیز دارد. شیوه‌های دیگری نیز وجود دارند که به اندازه جراحی تهاجمی نیستند و ما شما را با آن‌ها آشنا کردیم. نباید فراموش کنید که این شیوه‌ها همراه با عوارضی نیز هستند که با علم به آن‌ها و با مشورت با یک متخصص پوست و مو می‌توانید یکی از آن‌ها را برای جوانسازی پوست خود انتخاب کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد