با روش‌های جوانسازی پوست در طب سنتی آشنا شوید!

0

امروزه استفاده از روش­های سنتی نسبت به روش­های شیمیایی و پزشکی طرفداران بیشتری پیدا کرده است. مردم به دنبال درمان­هایی هستند که عوارض کمتری برای بدنشان داشته باشد. پوست زیبا در هر فرد یکی از اولین چیزهایی است که به چشم می­آید. به همین دلیل روزانه بسیاری از افراد را می­بینیم که به دنبال راه­هایی برای مراقبت و جوانسازی پوست در طب سنتی هستند.

مراقبت­های پوستی با استفاده از روش­های طب سنتی، اگر درست و به­ موقع انجام شود، می­تواند تاثیر فوق‌العاده­ ای بر سلامت و زیبایی پوست شما بگذارد. در این مقاله قصد داریم به طور کامل جوانسازی، تقویت و مراقبت پوست را با استفاده از روش­های طب سنتی برای شما شرح دهیم.

اگر شما هم به علم طبیعت علاقه­مند هستید و به دنبال راه­حل­های ارگانیک برای سلامت پوست خود می­گردید، توصیه می­شود که اصلا این مقاله را از دست ندهید!

جوانسازی پوست با روش­های طب سنتی چگونه است؟

داروهای طب سنتی همه و همه برگرفته از طبیعت و زمین هستند. در ساخت این داروها هیچ­گونه مواد شیمیایی به­کار نمی­رود و محصولات حیوانی نیز به میزان بسیار اندکی در برخی موارد استفاده می­شوند. به جز این­ها تمام محصولات و داروهای طب سنتی از گیاهان ساخته شده­اند.

علم طب بر پایه سلامت همزمان روح و جسم ساخته ­شده است. از آن­جا که برخی داروهای شیمیایی اثرات منفی بر جسم و روان مصرف­کنندگان دارند، متخصصان این علم همواره می­کوشند که داروها و روش­های درمانی سالم­تری پیدا کنند و ضرر کمتری در حین درمان به بدن افراد وارد شود.

جوانسازی پوست در طب سنتی هم مانند دیگر روش­های درمانی این علم از گیاهان استفاده می­کند. متخصصان طب سنتی با گیاهان و مواد خوراکی طبیعی مواد مختلفی می­سازند که با توجه به خواص و ویژگی­های هر کدام مورد استفاده قرار می­گیرند.

جوانسازی پوست در طب سنتی

گیاهی بودن ریشه داروهای طب سنتی و درمان­های بی­خطر باعث شده است که روزانه افراد بیشتری به این طب جذب شوند و از روش­ها و دستورالعمل­های آن استفاده کنند. در ادامه تمام خواص طب سنتی و تاثیرات آن بر پوست صورت را بررسی کرده و شما را با نحوه کار آن آشنا می­کنیم.

جوانسازی پوست با استفاده از طب سنتی چه تاثیراتی دارد؟

یکی از عوامل روش­های جوانسازی پوست که در بیشتر روش­ها یافت می­شود، استفاده از روغن­ها و عصاره­های گیاهی است. هر کدام از گیاهان خواصی مختص به خود دارند و برای گروه مشخصی از افراد مناسب هستند. برای مثال کسانی که پوستی عاری از جوش دارند، می­توانند برای درمان از ماسک­ها و عصاره­ های گیاه صدر استفاده کنند.

نمی­توان به طور قطع گفت که کدام درمان و گیاهان برای کدام افراد مناسب است؛ چرا که سیستم و آناتومی بدن هر فرد با افراد دیگر تفاوت دارد. برای این­ که بدانید دقیقا باید از چه روش درمانی استفاده کنید و چه کاری انجام دهید، باید حتما به یک متخصص پوست و مو طب سنتی مراجعه کنید.

ویژگی بارز تمام روش­های درمانی، مراقبت پوستی و جوانسازی پوست در طب سنتی بی­خطر بودن و سالم­ بودن موادی است که در این روش­ها به کار می­رود. افرادی که از درمان­های طب سنتی استفاده می­کنند، می­توانند اطمینان داشته باشند که عوارض جانبی و صدمه­ای به بدنشان وارد نمی­شود.

روش­های مختلف جوانسازی پوست با طب سنتی کدامند؟

در علم طبیعت روش­های متعددی برای مراقبت­های پوستی و جوانسازی پوست وجود دارد. در ادامه این متدهای مختلف را برای شما به طور کامل توضیح می­دهیم و خواهیم گفت که هر کدام از آن­ها چگونه انجام می­شوند.

به طور کلی روش­های جوانسازی پوست طب سنتی به سه دسته کلی تقسیم می­شوند که هر کدام خاصیتی جداگانه دارند و باید برای چگونگی انجام آن­ها با یک دکتر پوست عالی در زمینه طب سنتی مشورت کنید.

ماساژ­های پوستی

یکی از شناخته­ شده ­ترین روش­های تقویت پوست در طب سنتی ماساژ دادن است. ماساژ به خودی خود تاثیرات باورنکردنی بر سلامت پوست دارد؛ چرا که خون را در مویرگ­ها به جریان می­اندازد و این خون­رسانی موجب رسیدن ویتامین­ها و مواد مغذی بیشتر به سطح پوست می­شود.

رسیدن بیشتر مواد مفید و ویتامین­ها به پوست باعث می­شود که زیبایی و سلامتی پوست شما به طرز قابل توجهی افزایش پیدا کند. البته که ماساژ دادن پوست در طب سنتی تنها به این­جا ختم نمی­شود؛ بلکه این ماساژها معمولا با روغن­ها و عصاره­ های گیاهان مختلف انجام می­شوند.

این­ موضوع که در ماساژ از کدام گیاه برای تاثیر بهتر استفاده شود، کاملا بستگی به نوع پوست و نیاز فرد دارد. برای هر نوع پوستی و هر عارضه پوستی درمانی گیاهی متناسب با آن وجود دارد که هنگام ماساژ فرد متخصص از آن بهره بگیرد.

خواص منحصر به فرد ماساژ و خواص عصاره ­های گیاهی مختلف در کنار هم جمع می‌شوند و ترکیبی بسیار مفید و تاثیرگذار را برای پوست شما فراهم می­آورند. به همین دلیل است که ماساژ دادن پوست به طور مرتب و با روش­های تخصصی در طولانی مدت اثراتی بسیار چشمگیر دارد.

روش­های شست ­و شو

همان­طور که می­دانید، برای سلامت و پاکیزگی پوست باید آن را روزانه دو الی سه بار با مواد شوینده مناسب بشوییم؛ یعنی به طور میانگین ۶۰ الی ۹۰ بار در ماه این کار را انجام می­دهیم. حالا تصور کنید اگر این شست و شو با مواد مناسب انجام نشود، چه صدمه­ای به پوست شما وارد می­کند.

یکی از روش­های جوانسازی پوست در طب سنتی شست و شوی پوست با صابون­ها و مواد شوینده ­ای است که از گیاهان ساخته­ شده­اند. از آن­جا که این فرآیند به طور منظم و روزانه انجام می­شود، انتخاب ماده ­ای مناسب برای بهره­گیری از آن بسیار اهمیت دارد.

البته شست و شوی پوست در طب سنتی علاوه بر مواد شوینده گیاهی از روش­های دیگری نیز برخوردار است. برای مثال دمای آبی که با آن صورت خود را می­شویید نیز خیلی اهمیت دارد. جوانان باید پوست خود را با آب سرد بشویند و افراد میانسال و کهنسال بهتر است با آب ولرم این کار را انجام دهند؛ چرا که با افزایش سن حساسیت پوست شما هم بالا می­رود.

ماسک­های گیاهی

روش دیگری که حتما یک متخصص پوست و مو طب سنتی به شما پیشنهاد می­کند، استفاده از ماسک­ها و کرم­های طبیعی است. این مواد که معمولا دست­ساز هستند و به دست خود پزشکان طب سنتی ساخته شده­اند، تاثیر بسزایی در از بین بردن عارضه ­های پوستی مانند لک و جوش دارند. این ماسک­ها همچنین با توجه به مواد سازنده ­شان می­توانند کارهایی مثل از بین بردن تیرگی و لیفت پوست انجام دهند.

نکته مهم در اینجا این است که مواد قابل استفاده برای هر فرد نسبت به نوع پوست و وضعیت بدنی او تعیین می­شود. بنابراین شما هرگز نمی­توانید از تجربیات دوستتان که می­گوید پزشک او در مورد این روش درمان یا آن ماسک صحبت کرد، استفاده کنید.

جوانسازی پوست در طب سنتی

این اشتباهی است که اکثر افراد در مورد استفاده از درمان­های طب سنتی مرتکب آن می­شوند. این علم هم مانند علم پزشکی برای هر فرد درمانی جداگانه تعیین می­کند و نمی­توان از راهکارهای افراد غیر متخصص در این امر بهره گرفت.

جوانسازی پوست در طب سنتی با استفاده از ماسک­ها و کرم­های گیاهی بسیار رایج و پرطرفدار است؛ اما توجه داشته باشید که بی­خطر بودن این طب به این معنی نیست که می­توانید همه روش­های آن را بدون مشورت متخصص انجام دهید.

ممکن است شما به نوع خاصی از گیاهان یا روش­های درمانی حساسیت داشته باشید؛ بنابراین توصیه می­شود پیش از استفاده از هرگونه ماسک یا کرم با یک متخصص پوست در تهران یا شهرستان­ها که اطلاعات او را از سایت دکتر با من می‌توانید به دست آورید، مشورت کنید که دچار عوارض و مشکل نشوید.

کلام آخر

جوانسازی پوست در طب سنتی از روش­هایی است که برای اکثر افراد در جنسیت­ها و سنین مختلف جواب می‌دهد. استفاده از این طب در روتین مراقبت­های پوستی روزانه ­تان یا درمان­های پوستی می­تواند در بسیاری از موارد جایگزین مناسبی برای داروهای شیمیایی باشد.

با اینکه روش­های درمانی در علم طبیعت معمولا بی­خطر هستند، اما استفاده بی­رویه و بدون آگاهی از داروهای گیاهی هم می­تواند عوارضی داشته باشد که ممکن است افراد ناآگاه را به خود درگیر کند. لذا باید پیش از انجام هرگونه درمان گیاهی با دکتر پوست عالی و مورد اعتماد خود مشورت کنید که دچار مشکل نشوید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد