راه‌های داشتن پوستی سفت کدام هستند؟

0

یکی از عوامل جوانی و زیبایی پوست داشتن پوستی سفت است. افزایش سن و تغذیه نامناسب این عامل را در خطر قرار می‌دهد. در این مقاله ما راهکارهایی را به شما معرفی می‌کنیم که به سفت شدن پوست شما کمک می‌کنند.

اگر ساکن تهران هستید، می‌توانید برای دریافت مشاوره با متخصص پوست غرب تهران به سایت دکتر با من مراجعه کنید، چون در آن می‌توانید نام تعداد زیادی از این متخصصین را پیدا کنید.

استفاده از کرم‌های حاوی کلاژن

کلاژن یکی از اساسی‌ترین عناصر برای داشتن پوستی سفت است. شرکت‌های بسیاری که در زمینه تولید محصولات جوانسازی فعالیت می‌کنند، از این ماده در محصولات خود بهره می‌برند.

این ماده باعث می‌شود  ظاهری جوان داشته باشد و همینطور به بازسازی پوست نیز کمک می‌کند. اما با افزایش سن یا مصرف مواد مخدر و سیگار این ماده رو به کاهش می‌گذارد و در نهایت به خاطر کم شدن این ماده پوست دچار افتادگی و چین و چروک می‌شود.

استفاده از کرم‌هایی که به تولید دوباره این ماده کمک کنند، می‌تواند پروسه پیری پوست را به عقب بیندازد. اما تمام کرم‌های کلاژن با یکدیگر یکسان نیستند و عملکرد یکسانی ندارند، چون میزان این ماده در کرم‌ها به یک اندازه نیست. پس دستورالعمل نوشته شده روی این محصولات را به دقت بخوانید تا به درستی از آن‌ها استفاده کنید.

سرم‌های حاوی ویتامین

منظور از سرم چیزی نیست که با سوزن به دست وصل می‌شود. سرم‌ها انواعی از کرم‌ها هستند که روی پوست اعمال می‌شوند. یکی از این انواع سرم‌ها، سرم‌های ویتامین سی هستند که نه تنها باعث سفت شدن پوست می‌شوند، بلکه چین و چروک‌ها را نیز کاهش می‌دهند.

داشتن پوستی سفت

بعضی از آن‌ها خاصیت از بین بردن قرمزی پوست را هم دارند. در کنار این خواص آن‌ها به تولید کلاژن طبیعی پوست را نیز تحریک می‌کنند. بیشتر انواع پوست با ویتامین سی سازگاری دارند.

برای مصرف استاندارد از یک متخصص مشاوره بگیرید. این سرم‌ها در کنار ویتامین سی اغلب حاوی مواد و ترکیبات دیگری برای آن هستند که شامل رتینول‌، هیالورونیک اسید و پپتیدهای کلاژن می‌شود.

کرم‌ها و سرم‌های حاوی هیالورونیک اسید

محصولاتی که حاوی این مواد هستند، به پوست کمک می‌کنند که ساختار محکم خود را حفظ کند و همینطور رطوبت مورد نیاز آن را نیز فراهم می‌کنند. هیالورونیک اسید به کلاژن آب می‌رساند. به شکل طبیعی در بدن انسان‌ها هیالورونیک اسید وجود دارد، اما با افزایش سن این ماده رو به افول می‌گذارد.

با کاهش آن پوست خشک و دچار افتادگی می‌شود. بنابراین اگر به شکل روزانه به آن قسمت مرطوب‌‌کننده‌های حاوی هیالورونیک اسید بزنید، می‌توانید از این عوارض جلوگیری کنید.

یکی از بهترین اقداماتی که برای داشتن پوستی سفت می‌توانید انجام دهید، فراهم کردن هیالورونیک اسید برای پوست است. اگر حساسیت دارید ، خبر خوب برای شما این است که این ماده باعث آلرژی و آکنه نمی‌شود.

کرم‌ها یا سرم‌های حاوی اسید گلیکولیک یا لاکتیک

کرم‌هایی که حاوی این مواد هستند، پوست را لایه‌برداری می‌کنند. لایه‌برداری پوست یعنی جدا کردن یک لایه مرده از روی پوست. با این کار پوست بافت سفت خود را حفظ می‌کند. اما باید این نکته را در نظر داشته باشید که استفاده از این مواد پوست را به اشعه UV حساس می‌کند.

پس بعد از استفاده از آن باید از خودتان در برابر این اشعه مراقبت کنید. اگر آسیب، در اثر استفاده از این ماده افزایش پیدا کرد، این شیوه را کنار بگذارید. داخل این سرم‌ها میزان این ترکیبات باید کمتر از ۱۰ درصد باشد. برای اطلاع از آن اطلاعات پشت محصول را بخوانید.

استفاده از کرم‌های حاوی رتینول

کرم‌هایی که حاوی این ماده هستند، برای کاهش چین و چروک مورد استفاده قرار می‌گیرند. این ترکیب موثر برای داشتن پوستی سفت است به همین دلیل در کرم‌های مراقبتی و جوانسازی از آن استفاده می‌شود.

نکته منفی راجع به این ترکیب ایجاد حساسیت در عده‌ای است که می‌تواند همراه با عوارض جانبی مانند خشکی، حساسیت به نور خورشید، تحریک، قرمزی، تورم یا تاول باشد. پیشنهاد متخصصان این است که بیش از دو یا چهار بار در هفته از این ماده استفاده نکنید.

ماساژ صورت

ماساژ صورت به شکل مرتب از دیگر شیوه‌های موثر در سفت کردن پوست صورت است. صورت ما از تعداد زیادی ماهیچه تشکیل شده است و ماهیچه‌ها قابل پرورش هستند و ما می‌توانیم با تمرین دادن به آن‌ها آن‌ها تقویت کنیم. اما یکی از بزرگترین معایب آن هزینه بالای هر جلسه ماساژ صورت است.

برای اینکه خودتان این کار را در خانه انجام دهید، به شما توصیه می‌کنیم که ابزارهای این کار را خریداری کنید. برای اینکه نتیجه بهتری دریافت کنید، بهتر است ماساژ را همراه با یک ترکیب سفت‌کننده پوست صورت انجام دهید.

میکرونیدلینگ

در سال‌های اخیر شیوه‌های متعدد و دستگاه‌های متفاوتی برای سفت شدن و جوانسازی ابداع شده است. این شیوه به خصوص روشی نسبتا تهاجمی به شمار می‌آید، چرا که در آن محل را به وسیله چند سوزن سوراخ می‌کنند. این سوراخ‌ها بسیار ریز هستند و با ایجاد آن‌ها ، منطقه مورد نظر تحریک به کلاژن‌سازی می‌شود.

داشتن پوستی سفت

این شیوه همراه با قرمز شدن پوست همراه است که طبیعی به شمار می‌آید. بعد از چند ساعت آثار آن از بین می‌رود. دستگاه‌های میکرونیدلینگ خانگی نیز ساخته شده‌اند، اما چندان کارساز به شمار نمی‌‌آیند. اما برای اینکه نتیجه کرم‌های جوانسازی پوست را بهتر مشاهده کنید، می‌توانید آن‌ها را خریداری کنید.

 اولتراسوند

یکی از شیوه‌های بسیار موثر که در داشتن پوستی سفت به شما کمک می‌کند، اولتراسوند است. انرژی گرمایی که این دستگاه وارد می‌کند، به بافت پوست نفوذ و آن را سفت می‌کند و کلاژن‌سازی را به جریان می‌اندازد. مزیت این شیوه در غیر تهاجمی بودن و دوام بالای نتیجه آن است. همینطور این شیوه حساسیت‌زا نیست.

فرکانس‌های رادیویی

گرمایی که از طریق فرکانس‌های رادیویی به لایه‌های زیرین آن برخورد می‌کند، باعث تخریب آن‌ها می‌شود. برای ترمیم این لایه‌ها پوست به تکاپو می‌افتد و کلاژن تولید می‌کند. این شیوه آن منطقه صورت را در مدت زمانی کم سفت می‌کند و نتایج تا ۶ هفته ماندگار هستند.

لیزر

یکی از شایع‌ترین دستگاه‌هایی که برای جوان‌سازی و سفت کردن پوست مورد استفاده قرار می‌گیرند، دستگاه‌های لیزر هستند. این شیوه معمولا به وسیله متخصصان انجام می‌شود و نتیجه آن اغلب طولانی است.

جراحی لیفت صورت

همانطور که از نامش پیدا است، این شیوه از جوانسازی برای داشتن پوستی سفت کاملا تهاجمی به شمار می‌‌آید. طی این جراحی و چربی‌های اضافه برداشته می‌شوند و یکی از موثرترین شیوه‌ها برای از بین بردن چین و چروک و ایجاد سفتی صورت و گردن است.

این شیوه به چند هفته تا چند ماه زمان نیاز دارد. اما ارزشش را دارد، چون شیوه‌ای دائمی در جوانسازی به شمار می‌آید.

پیش از انجام این جراحی باید اطمینان حاصل کنید که جراحی برای شما خطرات زیانباری در پی نخواهد داشت. از عوارض آن می‌توانیم به خونریزی، عفونت، حوادث قلبی، لخته شدن خون، درد شدید، تورم طولانی مدت و… اشاره کنیم.

در نتیجه

آرزوی بیشتر ما داشتن پوستی سفت، سالم و زیبا است. اما این آرزو همیشه ماندگار نیست. با افزایش سن از بین رفتن جوانی غیرقابل اجتناب است. به همین دلیل تکنولوژی به کمک انسان‌ها آمده است که پیری را تا جای ممکن به تعویق بیندازند.

برخی از این روش‌ها تهاجمی و برخی غیرتهاجمی هستند. هزینه دریافت این خدمات متفاوت با یکدیگر هستند. هر یک از آن‌‌ها را با توجه به بودجه خود می‌توانید مورد استفاده قرار دهید. اما باید دقت داشته باشید هر یک از آن‌ها عوارض مربوط به خود را دارند، مخصوصا شیوه‌های تهاجمی.

توصیه اکید ما این است که قبل از استفاده از هر یک از این شیوه‌ها حتما با متخصص پوست و مو مشورت کنید. سایت دکتر با من با معرفی متخصص پوست در تهران دسترسی به این پزشکان را سهولت می‌بخشد. در این سایت حتی می‌توانید دکتر پوست طرف قرارداد با بیمه را نیز پیدا کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد