راه‌های جوان‌سازی پوست دست‌ها چیست؟

0

جوان‌سازی پوست دست‌ها ممکن است برای بعضی تعجب‌آور به نظر برسد، اما یکی از اولین نقاطی که در بدن ما شروع به نشان دادن علائم پیری می‌کند، دستان ما هستند. اگر دقیق‌تر نگاه کنیم، با توجه به اینکه دست‌های ما روزانه در معرض آسیب‌های فراوانی هستند، از شستن مداوم و قرار گرفتن در معرض نور خورشید گرفته تا تقریباً ۲۴ ساعت شبانه روز در حال حرکت بودن، شاید این مسئله چندان غیرمنتظره به نظر نرسد و جای تعجبی ندارد که چرا پوست دست‌های ما زودتر از سایر نقاط پیر و شکسته می‌شوند.

دست‌ها ناحیه‌ای از بدن هستند که اغلب به آن‌ها توجه چندانی نمی‌کنیم و برخلاف توجه بسیاری که به صورت خود می‌کنیم، معمولا در مورد پیری و زیبایی دست‌ها غفلت می‌شود. در میان جراحان پلاستیک این عقیده مرسوم است که اگر می‌خواهید سن کسی را در یک مهمانی حدس بزنید، تنها کاری که باید انجام دهید، این است که به دستان او نگاه کنید.

با افزایش سن، بیماران بیشتر نگران چین و چروک، از دست دادن حجم، از دست دادن قابلیت ارتجاعی، افزایش دید رگ‌ها و رنگدانه‌ها در دست‌ها می‌شوند که همه این علائم با پیری دست‌ها مرتبط هستند و روش جوان کردن پوست دست‌ها می‌تواند تمام این نگرانی‌ها را برطرف کند.

جوان‌سازی پوست دست‌‌ چیست؟

جوان‌سازی پوست دست‌ها شامل مجموعه‌ای از روش‌هایی است که برای بهبود ظاهر دست‌ها طراحی شده‌اند که می‌تواند شامل ترکیبی از درمان‌ها، از لایه‌برداری با لیزر تا پیوند چربی و پرکننده‌های تزریقی برای نرم کردن ظاهر دست باشد.

جوان‌سازی پوست دست‌ها

بالای دست به دلیل قرار گرفتن بسیار زیاد خود در معرض محیط و همچنین کاربرد بالای دست‌ها در فعالیت‌های مختلف، بیشتر در معرض آسیب قرار دارد. دست ها بار قابل توجهی را تحمل می کنند و بنابراین، در طول زندگی فرد، پوست دست علائم گذشت زمان و پیری را بیشتر از پوست سایر نقاط بدن نشان می‌دهد.

فواید جوان‌سازی پوست دست‌ها چیست؟

فواید جوان‌سازی پوست در قسمت دست‌ها مانند هر جراحی دیگر، بستگی به نظر بیمار و همچنین میزان راحتی او با درمان‌های متفاوت بستگی دارد. به عنوان مثال، برخی از بیماران ممکن است با استفاده از فیلرها راحت باشند، اما هنوز با انتقال چربی کاملاً راحت نیستند.

به طور کلی در مورد درمان‌های مختلف جوان‌سازی پوست دست‌ها و فواید آن‌ها می‌توان گفت استفاده از پرکننده‌ها و پیوند چربی برای بازگرداندن حجم از دست رفته دست مناسب است. روش تحریک کلاژن برای کاهش چین و چروک پوست بهترین روش است. لیزرهایی مانند Fraxel یا IPL یا لایه برداری شیمیایی برای رنگدانه بهترین لیزرها برای جوان‌سازی پوست دست هستند؛ همچنین، اسکلروتراپی را می توان برای وریدهای انتخابی استفاده کرد.

چه کسانی کاندیدای مناسبی برای جوان‌سازی پوست دست هستند؟

اگر دست‌های شما شروع به نشان دادن علائم پیری کرده‌اند، مانند احساس کرختی در دست، استخوانی شدن دست، بروز پرپیگمانتاسیون یا به طور کلی هر عاملی که دست‌های شما را پیرتر نشان می‌دهد و باعث آزار شما می‌شود، پس شما یک کاندیدای احتمالی هستید.

اگر برای روش جوان‌سازی دست، به یک جراح پلاستیک باتجربه و دارای مجوز مراجعه کنید، به طور کامل گزینه‌های پیش رو برای رسیدن به ظاهر مطلوب دست را برای شما شرح خواهد داد. برای تماس با دکتر پوست متخصص و باتجربه می‌توانید با تلفن‌های موجود در سایت دکتر با من تماس بگیرید که به درستی راهنمایی شوید.

گزینه های درمان پیری پوست دست شامل چه مواردی هستند؟

روش‌هایی که پوست دست‌های شما را صاف و تقویت می‌کنند، طیف وسیعی از روش‌های غیرتهاجمی تا جراحی را شامل می‌شوند، بنابراین برای هر مشکل با توجه به نظر بیمار و راحتی او، درمانی طراحی شده است.

تزریق فیلر

در دسترس‌ترین روش‌های درمان و راحت‌ترین آن‌ها، پرکننده‌های پوستی موقت هستند که آن‌ها را می‌توان به بسیاری از نواحی غیر از صورت که کاهش حجم در آن‌ها رخ داده است، از جمله دست‌ها، تزریق کرد. پرکننده‌های بسیاری وجود دارند که برای جوان‌سازی پوست دست می‌توانند به خوبی عمل کنند.

از محبوب‌ترین آن‌ها Restylane Lyft و Volume هستند. Radiesse در مقایسه با دیگر از پرکننده‌ها، برای کمک به افزایش تحریک کلاژن، مزیت بیشتری دارد و مانند فیلرهای صورت، هم ویزیت پزشک و گرفتن نوبت درمان راحت است و هم بهبودی آن سریع است، اما با گذشت زمان لازم است تزریق فیلر تکرار شود.

لایه برداری شیمیایی

روش دوم از میان گزینه‌های غیرتهاجمی برای جوان‌سازی پوست دست‌ها، لایه‌برداری شیمیایی است که می‌تواند با استفاده از یک محلول شیمیایی، لایه های سطحی و بالایی پوست را از بین ببرد و لکه‌های تیره روی دست‌ها را روشن کند. (قدرت محلول شیمیایی بسته به شدت هایپرپیگمانتاسیون می‌تواند متفاوت باشد.)

این روش جوان‌سازی باعث می‌شود که لایه جدید پوست، شاداب‌تر و یکنواخت‌تر ظاهر شود. یکی از نکات منفی لایه‌برداری شیمیایی این است که هر مشکل پوستی را (به ویژه رگ‌های برجسته یا نازک شدن دست‌ها) نمی‌تواند برطرف کند.

لایه‌برداری پوست با لیزر

جوان‌سازی پوست دست‌ها

لایه‌برداری با لیزر اربیوم درمانی شگفت‌انگیز برای هیپرپیگمانتاسیون، آسیب ناشی از UVA و UVB ناشی از نور آفتاب و بی‌نظمی بافت‌ها است. لیزر اربیوم که به طور خاص برای کاهش یا حذف چین و چروک‌های سطحی تا نسبتاً عمیق روی صورت، دست‌ها، گردن و قفسه سینه طراحی شده است، روشی جزئی‌تر و هدفمندتر است که در نتیجه عوارض جانبی کمتر و بهبودی سریع‌تری نسبت به لیزر سنتی CO۲ دارد. می Fraxel یا IPL نیز برای درمان رنگدانه‌های پوست بسیار موثر است.

انتقال چربی

پیوند چربی اتولوگ روشی بسیار موثر برای جایگزینی حجم از دست رفته پوست است، همچنین انتقال چربی مزیت انتقال سلول‌های بنیادی سالم و زنده از ناحیه اهداکننده به بستر بافت گیرنده را دارد که به آنها اجازه می‌دهد در سطح سلولی سالم‌تر به نظر برسند، یعنی به طور موثری دست‌های شما را از درون به بیرون بهبود می‌بخشد.

از آنجایی که انتقال چربی نیازمند انجام جراحی است، با لیپوساکشن ناحیه‌ای روی بدن شما شروع می‌شود که مقداری چربی اضافه در آن وجود دارد، سپس این چربی ساکشن شده برای حذف ناخالصی‌ها تصفیه می‌شود و دوباره به بالای دست‌ها تزریق می‌شود.

در این روش جوان‌سازی پوست دست‌ها زمان بهبودی بیمار بیشتر است، اما نتایج حاصل از آن بادوام‌تر هستند. علاوه بر عوارض بالقوه لیپوساکشن، مسئله اصلی در مورد انتقال چربی این است که مقداری از چربی منتقل شده توسط بدن بازجذب می شود، بنابراین ممکن است برای نتیجه مطلوب به بیش از یک جلسه نیاز باشد. با این حال، هنگامی که نتیجه مورد نظر به دست آمد، مزایای آن تا چندین سال بدون نیاز به تکرار روش باقی می‌ماند.

اسکلروتراپی

یکی دیگر از درمان‌های جراحی، روش اسکلروتراپی است که شامل برداشتن کامل رگ‌های بزرگ و بیرون‌زده است. این روش همان روشی است که در درمان رگ‌های واریسی استفاده می‌شود.

برای اسکلروتراپی، پزشک محلولی به رگ شما تزریق می‌کند که باعث می‌شود آن رگ بسته شود و خون مسیر خود را از طریق یک رگ سالم دیگر ادامه دهد. رگ معیوب به مرور جذب بدن شده و از بین می‌رود.

در آخر

دست‌ها عضوی هستند که بیشترین کاربرد را در زندگی روزمره دارند و به همین دلیل در معرض بیشترین آسیب قرار دارند. عواملی مانند: در معرض نور آفتاب بودن، شستشوی فراوان با شوینده‌ها، حرکت دادن زیاد آن‌ها، بلند کردن اجسام سنگین و … باعث می‌شود که پوست این قسمت از بدن ما زودتر از جاهای دیگر طراوت خود را از دست بدهد و دچار چین و چروک، خشکی و لکه‌های ناشی از افزایش سن شود.

جوان‌سازی پوست دست‌ها می‌تواند کمک کند که این قسمت از بدن ما تا حد زیادی شادابی اولیه خود را به دست آورد که این کار با روش‌های مختلف جراحی و غیرجراحی که به طور کامل در بالا شرح داده‌ایم، امکان‌پذیر است.

مانند هر اقدام ترمیمی و جراحی دیگر، برای جوان‌سازی دست‌ها نیز لازم است به متخصص باسواد و دارای تجربه کافی مراجه کنید تا به نتایج دلخواه خود برسید. برای یافتن دکتر پوست خوب در تهران برای هر عمل زیبایی یا ترمیمی یا ارتباط با دکتر پوست و مو جهت مشاوره کافی است به سایت دکتر با من مراجعه کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد