دلایل چربی پوست صورت چیست؟

0

در این مقاله به بررسی دلایل چربی پوست صورت اشاره خواهیم کرد. برای بسیاری از کسانی که پوست چرب دارند، ظاهر پوستشان بسیار آزاردهنده است، چون آرایش روی این پوست ظاهر بدی به خود می‌گیرد و مدام به هم می‌ریزد. علاوه بر آن پوست مدام حالت براق دارد. این چربی‌ها از منافذ پوست ترشح می‌شوند.

در این مقاله دلایلی که به خاطر آن‌ها پوست چرب می‌شود را برای شما توضیح می‌دهیم. با دانستن این دلایل می‌توانید چربی را کنترل کنید. برای اینکه علت دقیق را در خود شناسایی کنید، نیاز است که به یک متخصص پوست و مو مراجعه کنید که مشاوره تخصصی بگیرید.

برای این کار می‌توانید یه سایت دکتر با من رجوع کنید. اگر ساکن تهران هستید، این سایت با معرفی متخصص پوست در تهران دسترسی به این پزشکان را برای شما آسان خواهد کرد.

عوامل ژنتیکی

دلیل پوست چرب در بسیاری از مواقع به خاطر عوامل ژنتیکی است، یعنی این افراد با پوست چرب به دنیا آمده‌اند. در این حالت غدد سبابه فعالیت‌های زیادی دارند و چربی بیشتری نسبت به سایر افراد تولید می‌کنند.

سن

سن از دیگر دلایل چربی پوست صورت است. در سنین نوجوانی و جوانی چربی که از پوست ترشح می‌شود، بیشتر از سایر افراد است. با افزایش سن میزان چربی در پوست کاهش پیدا می‌کند. چون با افزایش سن کلاژن‌ها نیز در پوست رو به افول می‌گذارند و غدد سبابه فعالیت کمتری خواهند داشت.

به همین دلیل است که با کهولت پوست به سمت خشک شدن حرکت می‌کند. البته نیاز است که این نکته را نیز به شما گوشزد کنیم که در طول زندگی انسان ممکن است که نوع پوستش تغییر کند. برای اینکه به درستی متوجه شوید که شما چه نوع پوستی دارید، باید نظر یک متخصص پوست را بدانید.

آب و هوا و محل زندگی

شرایط محیطی عامل تعیین‌کننده دیگری در چرب شدن یا نشدن پوست دارد. در کنار سن و ژنتیک این عامل از تاثیرگذارترین علل چربی پوست هستند. زندگی در مکانی که آب و هوای گرم و مرطوب دارد، محیط مناسبی برای چرب شدن پوست است.

دلایل چربی پوست

همینطور شاید برای شما هم پیش آمده باشد که احساس کنید در فصل تابستان و گرمای هوا پوست شما نسبت به قبل چرب‌تر شده است. در این شرایط باید در این فصول مراقبت از پوست خود را تغییر دهید. در بازار تکه‌های کوچکی از پد وجود دارند که جاذب چربی پوست هستند و برای کنترل چربی می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

منافذ باز

از دیگر دلایل چربی پوست صورت منافذ باز هستند که پوست عده‌ای از مردم روی صورت خود این مسئله را دارد در حالی که چنین منافذی روی پوست عده‌ای دیگر دیده نمی‌شود و به همین دلیل پوست این عده صاف‌تر به نظر می‌رسد. چربی از این منافذ ترشح می‌شود. برای کوچک نگه داشتن این منافذ باید یک روتین پوستی مناسب خود داشته باشید.

استفاده از محصولات نامناسب برای پوست

پوست انسان‌ها شبیه یکدیگر نیست. هر پوستی حساسیت‌ها خاص خود را دارد که با استفاده از محصولات متنوع متوجه این حساسیت‌ها می‌شوید. برای این که متوجه شوید دقیقا چه محصولاتی برای پوست شما مناسب است، باید به یک متخصص پوست مراجعه کنید.

اگر محصولی روی پوست صورت دوستتان جواب داده است، تضمینی وجود ندارد که برای شما نیز کارساز باشد. استفاده از یک محصول اشتباه می‌تواند به پوست شما آسیب وارد کند یا آن‌ را چرب‌تر کند.

اگر از آن دسته از افراد هستید که در فصول مختلف سال نوع پوست شما تغییر می‌کند، باید محصولات مناسب با آن فصل را تهیه کنید. محصول نامناسب می‌تواند میزان چربی پوست شما را تغییر دهد.

مراقبت بیش از حد

از دیگر دلایل چربی پوست صورت نیز مانند هر اگان دیگری در بدن نیاز به مراقبت دارد. اما به خاطر حساس بودن پوست صورت اگر بیش از حد مجاز مواد مختلف را حتی به جهت مراقبت از آن به آن تحمیل کنید، پوست دچار آسیب می‌شود. یکی از این آسیب‌ها چرب‌ شدن بیش از حد پوست است.

برای مثال لایه‌برداری برای مراقبت از پوست مهم است. اما اگر بیش از حد این کار را انجام دهید، پوست چرب می‌شود. با این کار غدد سبابه به کار میفتند و برای اینکه چربی از دست رفته را جایگزین کنند، چربی بیشتری تولید می‌کنند.

عدم استفاده از کرم ضدآفتاب

وقتی در گرمای آفتاب از ضدآفتاب استفاده نمی‌کنید، پوست در اثر برخورد اشعه خورشید خشک می‌شود. غدد سبابه در این صورت برای مقابله با خشکی پوست چربی بیشتری تولید می‌کنند. پس استفاده از کرم ضدآفتاب می‌تواند منجر به کنترل چربی صورت شما شود.

مصرف برخی داروها

بعضی داروها هستند که با مصرف آن‌ها هورمون‌ها در عملکرد خود دچار تغییر می‌شوند و در نتیجه چربی بیشتری از غدد ترشح می‌شود و در نهایت فرد با چربی روی پوست مواجه خواهد بود. برای اینکه مطمئن شوید علت چرب شدن پوستتان به خاطر داروهای مصرفی است، باید با پزشک مشورت کنید.

عدم استفاده از مرطوب کننده‌ها

اگر به طور مرتب از مرطوب کننده‌ها استفاده نکنید، رطوبت پوست تامین نخواهد شد و به این ترتیب غدد سبابه فعالیت بیشتری نخواهند داشت. اگر پوست شما چرب است، از مرطوب‌کننده‌هایی استفاده کنید که بدون روغن هستند.

لوازم آرایشی نامناسب

دلایل چربی پوست

لوازم آرایشی بی‌کیفیت منافذ پوست شما را مسدود می‌کند و سبب می‌شود که پوست شادابی خود را از دست بدهد. همینطور سعی کنید لوازم آرایشی را انتخاب کنید که حاوی چربی نباشند.

تغذیه نامناسب

از مهم‌ترین دلایل چربی پوست صورت باید به تغذیه نامناسب اشاره کنیم. همانطور که قبلا هم گفتیم، پوست انسان‌ها یک ارگان حساس است. مواد غذایی که وارد بدن خود می‌کنیم، به سرعت تاثیر خود را روی پوست نمایان می‌کند.

برای مثال مصرف بی‌اندازه لبنیات و شکر و انواع کربوهیدرات‌ها باعث تولید چربی بیشتر در پوست می‌شود. در عوض استفاده از سبزجات و میوه‌جات باعث طراوت پوست می‌شود.

استرس

استرس نه تنها آرامش روانی شما را از بین می‌برد، بلکه می‌تواند انواع مشکلات جسمی را نیز برای شما به وجود آورد. یکی از ارگان‌هایی که زیاد تحت تاثیر استرس است، پوست انسان‌ است. با استرس کورتیزول بیشتری ترشح می‌شود و در پی آن تولید چربی افزایش می‌یابد و در نتیجه پوست نیز چرب‌تر خواهد شد.

کلام آخر

دلایل چربی پوست صورت در افراد متفاوت است. دلیل چربی پوست دوست شما به احتمال فراوان دلیلی متفاوت با پوست شما دارد. ما در این مقاله تلاش کردیم که این دلایل را به شما توضیح دهیم.

با آشنایی با دلایل آن می‌توانید درمان مناسب را نیز پیدا کنید. برای اینکه این مشکل را برطرف سازید، به شما توصیه می‌کنیم که از سایت دکتر با من استفاده کنید، چون این سایت ارتباط با دکتر پوست آنلاین را نیز برای شما میسر می‌کند.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد