با روش‌های جوانسازی پوست از طریق تغذیه آشنا شوید!

0

احتمالا بسیاری از شما اهمیت جوانسازی پوست از طریق تغذیه را دست کم گرفته­ اید. تغذیه یکی از مهم­ترین عوامل در زیبایی و سلامت پوست شما است. با داشتن تغذیه مناسب می­توانید احتمال بروز مشکلات پوستی مانند جوش و لک یا حتی بروز نشانه­های پیری در پوست خود را تا حد زیادی کاهش دهید.

جمله معروفی وجود دارد که می­گوید «بدن شما آن چیزی است که می­خورید». با کمی تامل می­توانیم بفهمیم که این حرف واقعا درست است. ما روزانه بسیاری از مواد را وارد بدن خود می­کنیم که اگر این مواد سالم نباشند، تکلیف بدنمان مشخص می­شود.

اگر هنوز از تاثیرات باورنکردنی تغذیه بر سلامت و زیبایی پوست خود آگاه نیستید، حتما در ادامه مقاله با ما همراه باشید که به شما بگوییم خوردن یا نخوردن چه چیزهایی باعث می­شود پوستی بهتر و درخشان­تر داشته باشید. همچنین شما می توانید با استفاده از سایت دکتر با من، آدرس و اطلاعات مورد نیاز برای مراجعه به متخصص پوست در تهران را به راحتی بیابید.

برای داشتن پوستی جوان و زیبا باید چه چیزهایی بخورید؟

شما در طول روز خوراکی­ها و غذاهای مختلفی مصرف می­کنید؛ اما آیا می­دانید هر کدام چه تاثیری بر سلامت پوست شما دارند؟ آیا با چگونگی جوانسازی پوست از طریق تغذیه آشنا هستید؟ هر غذا یا میوه­ای که می­خورید، تاثیری متفاوت بر بدن شما می­گذارد.

در ادامه برخی خوراکی­های سالم که باعث زیباسازی پوست شما می­شوند را معرفی خواهیم کرد و تاثیر هر کدام را به طور کامل بررسی می­کنیم که بتوانید الگوهای تغذیه خود را متناسب با نیاز پوستتان اصلاح کنید.

چای سبز

چای سبز یکی از سالم­ترین نوشیدنی­های دنیا به شمار می­رود. این چای منبع عظیمی از آنتی اکسیدان­های مفید برای جوانسازی پوست است. کره­ای­ها که در دنیا به داشتن پوستی صاف مشهور هستند، از چای سبز به عنوان راز زیبایی خود یاد می­کنند.

این نوشیدنی سبز رنگ می­تواند از پوست شما در مقابل اشعه ­های مضر خورشید نیز محافظت کند. این امر باعث می­شود که خطر ابتلا به سرطان پوست در شما کاهش پیدا کند. دقت کنید که چای سبز بهتر است با برگ­های تازه میل شود که تاثیر بیشتری داشته باشد.

سبزیجات

سبزیجاتی که برگ­هایی به رنگ سبز تیره دارند، منبعی غنی برای ویتامین­های گروه ب و آنتی اکسیدان­ها هستند. اگر به دنبال روش­های جوانسازی پوست از طریق تغذیه هستید، اصلا از این سبزیجات غافل نشوید.

یکی از بهترین سبزیجات برای پوست شما اسفناج است. از این گیاه فوق­العاده می­توانید به عنوان گنجینه­ای از آنتی اکسیدان لوتئین استفاده کنید. لوتئین نقش بسزایی در جوان ماندن و جوانسازی پوست دارد؛ به گونه­ای که از ایجاد چین و چروک و خطوط ناشی از پیری روی سطح پوست جلوگیری می­کند.

جوانسازی پوست از طریق تغذیه

توصیه می­شود این سبزیجات را به صورت خام مصرف کنید که تاثیر بهتری برای شما داشته باشند. اگر برایتان مقدور است، با انواع مختلف سبزیجاتی که رنگ سبز تیره دارند، یک اسموتی خوشمزه درست کنید. این اسموتی می­تواند به عنوان بمبی از آنتی اکسیدان­ها برای شما عمل کند.

ماهی­ها

ماهی‌ها به داشتن مقدار عظیمی از امگا سه مشهور هستند. امگا ۳ یکی از موادی است که می­تواند رطوبت پوست شما را تنظیم کند. این ماده همچنین خاصیت انعطاف پذیری و نرمی پوستتان را افزایش می­دهد و با حذف چربی­های اضافه در رگ­ها باعث خون­رسانی بهتر می­شود.

اما خواص ماهی­ها برای پوست تنها به امگا ۳ ختم نمی­شود. ماده­ای معدنی به نام سلنیوم در برخی ماهی­ها مثل قزل­آلا وجود دارد. این ماده نقشی کلیدی در سلامت سلول­های پوستی شما دارد. خوردن مواد غذایی که سلنیوم دارند، راهی بسیار عالی برای بهبود کارکرد سلول­های پوست است.

با توجه به خواص بی­نظیری که ماهی­ها برای پوست و بدن دارند، یک دکتر پوست عالی خوردن آن­ها را بین پنج الی هشت وعده در ماه توصیه می­کند.

توت­ها

تقریبا تمام اعضای خانواده توت­ها یکی از مفیدترین خوراکی­ها برای پوست شما هستند. توت­ها به عنوان منبعی سرشار از آنتی اکسیدان شناخته می­شوند. یکی از مهم­ترین خاصیت­های این میوه جلوگیری از بروز نشانه­های پیری زودرس در سطح پوست است.

توت­ها همچنین در مقابل رادیکال­های آزاد از پوست شما محافظت می­کنند و با آب زیادی که دارند، پوست شما را تا مدتی مرطوب نگه می­دارند. بنابراین اگر می­خواهید پوستی جوان و شاداب داشته باشید، هرگز خوردن توت را دریغ نکنید.

ادویه ­جات

آیا می­دانستید که مصرف برخی ادویه­جات نیز می­تواند تاثیرات مثبتی در جوانسازی پوست از طریق تغذیه داشته باشد؟ این طعم­دهنده­­های پر استفاده برخلاف تصور بسیاری از مردم خواص بسیار زیادی دارند و تاثیرات مثبتی را بر مصرف­ کننده می­گذارند.

دارچین

دارچین یکی از ادویه­ هایی است که بر قند خون تاثیر مستقیم می­گذارد. این چاشنی خوش­ طعم با کمک به تخلیه معده سطح انسولین بدن را تنظیم می­کند. این امر باعث می­شود که پوست شما سالم­تر باشد؛ البته باید توجه داشته باشید که مصرف زیاد گرمی­جاتی مانند دارچین خود باعث جوش زدن می­شود.

زردچوبه

این ادویه زرد رنگ چند تا از قوی­ترین آنتی اکسیدان­ها را در خود جای داده­ است و خاصیت سم­زدایی نیز دارد. زردچوبه در برخی کشور­ها به عنوان یک دارو شناخته می­شود؛ چرا که خواص آن نه تنها برای پوست، بلکه برای تمام بدن بسیار حیرت­آور است.

زردچوبه با دارا بودن منگنز باعث بهبود فرآیند تولید کلاژن در لایه اپیدرم پوست می­شود. کلاژن بیشتر به معنای چین و چروک کمتر است! می­توانید از این ادویه معجزه ­آسا در غذاهای خود استفاده کنید یا آن را به عنوان ماسک روی صورت خود بگذارید. البته در صورت استفاده به عنوان ماسک بهتر است زردچوبه با ماده­ای دیگر مثل ماست مخلوط شود که به پوستتان رنگ ندهد.

جوانسازی پوست از طریق تغذیه

مغزیجات

آخرین گروه از خوراکی­های مفیدی که برای جوانسازی پوست از طریق تغذیه به شما معرفی می­کنیم، مغزیجات هستند. دانه­ های آجیل منابعی غنی از انرژی و همچنین اسیدهای چرب مفید هستند. ویتامین E موجود در اکثر آجیل­ها و امگا ۶ ترکیبی فوق­العاده می­سازد که انعطاف­ پذیری پوست شما را تا حد زیادی بالا می­برد.

نکته مهمی که این­جا پیش می­آید، این است که مصرف بیش از حد و زیاده ­روی در هر چیزی نه تنها باعث فایده­ های بیشتر نمی­شود؛ بلکه ممکن است به بدن شما آسیب برساند. بنابراین در مصرف آجیل­ها نیز نباید حد و حدود را گذراند.

مصرف روزانه یک مشت از آجیل­هایی که روکش قندی یا نمکی ندارند، برای رسیدن مواد مغذی به پوست و سایر اعضای بدن کافی است و مصرف بیش از اندازه آن سبب بروز مشکلاتی مانند چربی بیش از حد پوست و جوش زدن می­شود.

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم تمام روش­های جوانسازی پوست از طریق تغذیه را به طور کامل برای شما توضیح دهیم. همان­طور که پیش­تر اشاره کردیم، وجود ویتامین­ها و مواد معدنی در برخی خوراکی­ها باعث سالم­تر و زیباتر شدن پوست شما می­شود.

اما از طرفی زیاده ­روی و مصرف بیش از حد هر چیزی خطرناک است و می­تواند نتیجه­ای کاملا عکس داشته باشد. همچنین ممکن است فرد به مواد غذایی خاصی حساسیت داشته باشد و مشکلات حادتری برایش ایجاد شود. لذا توصیه می­شود که حتما پیش از انجام برخی کارها در این مورد از ارتباط با دکتر پوست و مو کمک بگیرید.

همواره توجه داشته باشید که تجربیات دوست شما که می­گوید متخصص او در مورد این روش درمانی صحبت کرده­ است، برای شما مناسب نیست؛ چرا که آناتومی پوست و بدن هر فرد متفاوت است.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد