با انواع ماسک خانگی برای جوانسازی پوست آشنا شوید

0

از قدیم گفته‌اند رنگ رخساره خبر می‌دهد از سر درون. یکی از مواردی که در برخورد با افراد برای ما میزان سن و شادابی آن‌ها را مشخص می‌کند، پوست است. بسیاری از افراد با دیدن پوست ما، ممکن است این سوال را بپرسند: چرا رنگت پریده یا چرا خسته‌ای؟ این موارد حاکی از اهمیت سلامت پوست دارد و ما باید رسیدگی به پوست خود را در اولویت قرار دهیم، به خصوص برای بانوان که در این مسئله دغدغه‌مند هستند. شما می‌توانید با استفاده از ماسک خانگی برای جوانسازی پوست به زیبایی خود کمک کنید.

ما در این مقاله قصد داریم چند مورد از این ماسک‌های خانگی را برای شما توضیح دهیم که بتوانید با به کارگیری آن‌ها پوستی جوان و شاداب داشته باشید. پس با دکتر با من همراه باشید.

انواع ماسک خانگی برای جوانسازی پوست کدام‌ها هستند؟

همانطور که می‌دانید، سلامتی و طراوت پوست برای تمامی افراد جامعه به خصوص برای بانوان یک دغدغه بزرگ است. پوست افراد با ورود به سن ۳۰ سال دستخوش تغییراتی می‌شود و به مرور چین و چروک‌ها در پوست ظاهر می‌شوند.

بسیاری از افراد تمایل دارند که با صرف هزینه‌های زیاد به پزشک و متخصص پوست مراجعه کنند و بخواهند با استفاده از داروها و مواد شیمیایی طراوت و تازگی پوست را به آن‌ برگردانند و بسیاری نیز ممکن است دست به اقدامات تهاجمی و کارهای زیبایی بزنند.

این در حالی است که برخی از افراد ترجیح می‌دهند با استفاده از روش‌های خانگی رطوبت و آبرسانی به پوست را انجام دهند. تمامی این اقدامات یک هدف را دنبال می‌کنند، آن هم آبرسانی به پوست است؛ به خصوص که ممکن است استفاده از داروها و کرم‌های شیمیایی در بسیاری از افراد ایجاد التهاب کند.

بسیاری از پزشکان و متخصصان پوست ممکن است ابتدا استفاده از داروها و روش‌های خانگی را توصیه کنند و بعد بخواهند که اقدامات و روش‌های زیبایی را به کار ببرند. در ادامه قصد داریم چندین ماسک خانگی به شما معرفی کنیم که با ماسک خانگی برای جوانسازی پوست آشنا شوید. یکی از مواردی که می‌تواند به شما برای گرفتن مشاوره رایگان با دکتر پوست کمک کند، سایت دکتر با من است. همینطور نیز می‌توانید برای یافتن دکتر پوست عالی از آن استفاده کنید.

شما می‌توانید برای شادابی و جوانسازی پوست از چندین محصول با قیمت مناسب استفاده کنید که در این راستا راهکارها و ماسک‌های خانگی بسیار کارساز هستند.

ماسک خانگی برای جوانسازی پوست

استفاده از ژل معجزه‌گر آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا یک ماسک خانگی برای جوانسازی پوست است. آلوئه ورا در بسیاری از مرطوب‌کننده‌ها و کرم‌ها استفاده می‌شود. علاوه بر این‌ها آلوئه ورا خاصیت ضد التهابی نیز دارد و یکی از مواردی است که شما می‌توانید از ژل یا عصاره آن به راحتی استفاده کنید که پوستی شاداب داشته باشید.

نحوه مصرف آلوئه ورا به این صورت است که این ژل را به مدت ۲ تا ۳ ماه و سه بار در هفته به پوست خود بمالید. اجازه دهید که ژل ده دقیقه بر پوست شما باقی بماند و بعد از اینکه خشک شد، با آب گرم بشویید. شما به مرور شاهد تاثیرات این ماده بر شادابی پوست خود خواهید بود.

استفاده از گوجه فرنگی برای شادابی پوست

یکی از مواردی که به شما برای شادابی پوست کمک می‌کند، گوجه فرنگی است. شما باید در ابتدا از این ماده با احتیاط مصرف کنید تا مبادا دچار سوزش و التهاب شوید. بهتر است که ابتدا در یک ناحیه کوچک پوست این ماده را تست کنید. همچنین می‌توانید به جای گوجه فرنگی از عصاره آن نیز بهره ببرید.

از این ماده در هفته دو بار و هر بار به مدت ۱۵ دقیقه استفاده کنید که بتوانید بهترین نتیجه را بگیرید.

استفاده از روغن نارگیل برای شادابی و جوانسازی پوست

روغن نارگیل یکی از مواردی است که برای رفع خشکی و آبرسانی به منافذ پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد. این روغن در کنار سایر مرطوب‌کننده‌ها برای پوست معجزه‌گر است. روغن نارگیل بسیار مورد استفاده مردم هندوستان قرار گرفته است و یک ماسک خانگی برای جوانسازی پوست به شمار می‌آید.

بهترین نحوه استفاده از آن به این صورت است که چند پره نارگیل را توسط بخار آب گرم کنید. سپس روغنی را که به دست می‌آید، با دستان خود به صورت بمالید و سپس به صورت دورانی روی پوست صورت ماساژ دهید. اینگونه است که بهترین نتیجه را کسب خواهید کرد و مورد رضایت شما قرار خواهد گرفت.

استفاده از اسکراب بادام برای جوانسازی پوست

بادام یک محصول ایده‌آل و با خواص بی‌نظیر است که از آن علاوه بر خواص خوراکی برای شادابی و جوانسازی پوست استفاده می‌شود. اسکراب بادام باعث می‌شود که سلول‌های مرده پوست از بین بروند و منافذ باز پوست آبرسانی شوند. همچنین استفاده از روغن بادام مانند ضد آفتاب عمل می‌کند و مانع از رسیدن پرتو نور خورشید به پوست می‌شود. در نتیجه از پوست محافظت می‌کند و مانع از خشکی و قرمزی پوست می‌شود. طریقه مصرف آن به این صورت است:

ماسک خانگی برای جوانسازی پوست

ابتدا سه قاشق غذا خوری خامه را با یک فنجان شکر مخلوط کرده و بعد روغن زیتون و روغن بادام را به آن اضافه کنید. ماسک به دست آمده را به پوست خود بمالید و تا ۱۵ دقیقه ماساژ دهید. سپس پوست خود را به خوبی با آب گرم بشویید تا اثری از ماسک باقی نماند. اسکراب بادام یک ماسک خانگی برای جوانسازی پوست است که حتی بسیاری از متخصصان آن را توصیه می‌کنند.

عصاره لیمو برای پاکسازی و جوانسازی پوست

لیمو به عنوان یک ماده پرخاصیت و غنی از ویتامین سی همیشه مورد استقبال قرار گرفته است که از پیری زودرس پوست جلوگیری می‌کند. معمولا آب لیمو در تمامی خانه‌ها یافت می‌شود و شما می‌توانید برای شادابی و طراوت پوست از آن استفاده کنید. عصاره لیمو در کنار شادابی که به پوست می‌دهد، آکنه و جوش‌ها را از بین می‌برد.

بهترین روش استفاده این است که لیمو را از وسط نصف کنید و به آن عسل بمالید. سپس آن را به پوست خود بزنید و به صورت مداوم لیمو را در کل صورت بالا و پایین کنید. ۱۰ دقیقه تحمل کنید تا به خوبی عمل کند و سپس صورت خود را با آب گرم بشویید.

این کار بهترین ماسک خانگی برای جوانسازی پوست است که می‌توانید هفته‌ای دو الی سه بار از آن استفاده کنید.

تخم مرغ معجزه‌گر در لیفت و جوانسازی

سفیده تخم مرغ ماده پرخاصیتی است که خاصیت سفت‌کنندگی و رفع چین و چروک صورت را بر عهده دارد. این ماده باعث می‌شود که منافذ پوست بیش از حد بزرگ نشود و چربی پوست به جوش و آکنه تبدیل نشوند، زیرا زمانی که منافذ پوست باز است، باعث تجمع چربی می‌شود و جوش‌های سر سفید و بزرگ نمایانگر می‌شوند.

روش استفاده از سفیده تخم مرغ بسیار ساده است و شما می‌توانید به راحتی و بی هیچ زحمتی از آن استفاده کنید و بهترین نتیجه را بگیرید. به این صورت که یک سفیده تخم مرغ را با قلم مو یا دست بر صورت خود بمالید و اجازه دهید تا خشک شود. بعد از اینکه به صورت کامل خشک شد، با آب گرم بشویید.

استفاده از سفیده تخم مرغ بهترین ماسک خانگی برای جوانسازی پوست است و شما با انجام آن شاهد لیفت و شادابی صورت خود خواهید بود.

شما می‌توانید برای یافتن دکتر پوست خوب در تهران به منظور انجام اقدامات زیبایی و مشاوره به سایت دکتر با من مراجعه کنید.

استفاده از گلاب به عنوان یک آنتی اکسیدان طبیعی

گلاب خواصی معجزه‌گر دارد و باعث می‌شود سلول‌های پوست تقویت و بازسازی شوند و همچنین چین و چروک پوست را از بین می‌برد. برای استفاده از گلاب به عنوان ماسک خانگی برای جوانسازی پوست بهتر است که دو قاشق چایخوری گلاب را با نصف قاشق چایخوری آبلیمو ترکیب کنید. سپس این محلول را با استفاده از یک پنبه به پوست خود بمالید. بعد از اینکه خشک شد، معمولا بعد از مدت ده دقیقه صورت خود را با آب گرم بشویید.

شما می‌توانید علاوه بر آبلیمو از ترکیب عسل و موز برای شادابی پوست خود استفاده کنید که بهترین نتیجه را برای بازسازی و جوانسازی پوست بگیرید.

ماسک خانگی برای جوانسازی پوست

استفاده از جوش شیرین به عنوان محصول جادویی

یکی از بهترین ترکیباتی که می‌توانید برای پوست خود از آن استفاده کنید، محلول جوش شیرین است. جوش شیرین در علم پزشکی دارای خواص ضد چین و چروک بوده و برای شادابی پوست بسیار موثر است. یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از لکه و سفید شدن پوست استفاده از جوش شیرین است، به همین خاطر ما به شما انواع ماسک جوش شیرین را معرفی می‌کنیم.

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای استفاده از جوش شیرین مخلوط کردن آن با آب است. این کار باعث از بین رفتن چربی‌های اضافی و ناخالصی‌های پوست می‌شود. علاوه بر تمامی این موارد، جوش شیرین دارای خاصیت ضد قارچی و ضد عفونی‌کنندگی است که به جوانسازی صورت کمک می‌کند.

ابتدا جوش شیرین و آب را مخلوط کنید تا خمیری شکل شود. سپس خمیر را به پوست خود بمالید، البته از تماس با لب‌ها و چشم‌ها خودداری کنید. بگذارید ماسک به مدت ۵ دقیقه بر پوست شما باقی بماند و سپس صورت خود را با آب بشویید و خشک کنید.

همچنین می‌توانید از جوش شیرین و شیر استفاده کنید. شیر خود باعث شادابی پوست شده و ترکیب آن با جوش شیرین سبب فراهم شدن مقادیر زیادی مواد معدنی و ویتامین می‌شود که در کنار آن با تولید مقدار زیادی کلاژن به کاهش چین و چروک در پوست کمک می‌کند.

از انواع دیگر ماسک خانگی برای جوانسازی پوست به وسیله جوش شیرین می‌توان به ماسک جوش شیرین با عسل، ماسک جوش شیرین با پرتقال، ماسک جوش شیرین با عسل و شیر، ماست یا سرکه اشاره کرد.

کلام آخر

سلامت پوست از اهمیت بسیاری برخوردار بوده، به نحوی که پوست ما بیانگر احوالات ما است. پس باید بیش از قبل به سلامت و شادابی آن اهمیت دهیم. یکی از این روش‌ها استفاده از ماسک خانگی برای جوانسازی پوست است. ماسک‎‌های خانگی یکی از بهترین راه‌ها به منظور حفظ سلامت پوست هستند. در این راستا می‌توانید از سایت دکتر با من نیز مشاوره رایگان بگیرید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد