آشنایی با مواد مورد نیاز برای پوست صورت خشک

0

مواد مورد نیاز برای پوست صورت خشک اغلب شامل مواد گیاهی می‌شود. یکی از شایع‌ترین مشکلات پوستی خشک شدن آن است. این عارضه می‌تواند برای افراد تا حد زیادی آزاردهنده باشد و حتی چین و چروک‌های صورتشان را بیشتر نمایان کند، چون پوست‌های خشک خاصیت ارتجاعی زیادی ندارند.

عده‌ای به طور مادرزادی و ژنتیکی پوست خشک دارند و عده‌ای دیگر در زمان‌هایی خاص مثل فصول سرد دچار خشکی پوست می‌شوند. به خاطر همه‌گیر بودن این موضوع این مقاله را به شیوه‌هایی اختصاص دادیم که از طریق آن‌ها می‌توانید خشکی صورت خود را برطرف سازید.

البته به شما توصیه می‌کنیم قبل از انجام آن‌ها حتما به یک متخصص پوست مراجعه کنید و از او مشاوره بگیرید. برای این کار می‌توانید به سایت دکتر با من سر بزنید و یک متخصص پوست عالی در تهران را پیدا کنید.

علاوه بر آن می‌توانید در این سایت متخصص پوست و مو طب سنتی را نیز بیابید. در ادامه راهکارهایی را به شما معرفی می‌کنیم که می‌توانید با آن‌ها خشکی صورت خود را برطرف کنید.

پاک کردن آرایش با روغن نارگیل

یکی از مواد مورد نیاز برای پوست صورت خشک، روغن نارگیل محسوب می‌شود که یک پاک‌کننده عالی برای پاک کردن آرایش است و بر خلاف دیگر پاک‌کننده‌ها باعث خشکی پوست نمی‌شود.

البته این ماده را برای کسانی که به این روغن حساسیت دارند، پیشنهاد نمی‌کنیم. این روغن علاوه بر پاک‌کنندگی، خاصیت آبرسانی نیز دارد و می‌تواند به منافذ پوست نفوذ کرده و آلودگی‌ها را از آن خارج کند.

استفاده از آلوئه‌ورا

آلوئه‌ورا ماده‌ای ضدالتهاب است که نه تنها می‌تواند خارش پوست را کاهش دهد، بلکه آبرسانی را نیز انجام می‌دهد. اما عده زیادی به آن حساسیت دارند. برای اینکه مطمئن شوید به آن حساست دارید یا خیر کمی از آن را به بخشی از پوست دست خود بزنید. اگر مشکلی پیش نیامد، می‌توانید به راحتی آن را روی پوست خشک بزنید.

استفاده از شیر

دیگر ماده مورد نیاز برای پوست خشک شیر به شمار می‌رود. از آنجایی که شیر یک ماده طبیعی است، ممکن است که به آن حساسیت نشان دهید. به همین دلیل قبل از استفاده روی کل پوست ابتدا روی بخشی از پوست آن را اعمال کنید که واکنش بدن را ببینید.

مواد مورد نیاز برای پوست صورت خشک

شیر به خاطر اسید لاکتیک موجود در آن قدرت زیادی در از بین بردن خشکی و خارش پوست دارد. اما دقت داشته باشید چنانچه پوست شما در اثر خشک شدن ترک برداشته باشد، اسید لاکتیک باعث سوزش آن می‌شود.

هر بار که از شیر روی پوست خود استفاده می‌کنید، باید به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه روی پوست باقی بماند. برای پاک کردن آن از آب ولرم و حوله تمیز استفاده کنید. لازم نیست هیچ ماده شیمیایی برای پاک کردن آن به کار ببرید.

کوتاه حمام کنید

یکی از دلایلی که باعث خشکی پوست می‌شود، حمام کردن با آب داغ به مدت طولانی است. ۱۰ دقیقه برای  استحمام مناسب خواهد بود.

همینطور مواد شوینده‌ای که در حمام استفاده می‌شود نیز می‌تواند باعث خشکی پوست شود. برای جلوگیری از آن نباید از صابون‌های جامد با قدرت پاک‌کنندگی بالا استفاده کنید، چون آن‌ها چربی پوست را از بین می‌برند. به جای آن‌ها از شوینده‌های ملایم مایع استفاده کنید.

استفاده از دستگاه‌های بخار صورت

یکی دیگر از مواد مورد نیاز برای پوست صورت خشک رطوبت است. اگر رطوبت فراهم شود، پوست از خشکی در امان خواهد ماند. سرما یکی از عواملی است که رطوبت پوست را از بین می‌برد. به همین دلیل در زمستان بیشتر مردم با خشکی پوست مواجه می‌شوند. برای برطرف کردن این مشکل می‌توانید از بخار استفاده کنید.

دستگاه‌هایی هستند که بخار تولید می‌کنند و برای برطرف کردن خشکی پوست صورت طراحی شده‌اند. بسته به میزان خشکی پوست صورتتان می‌توانید زمان‌های متفاوتی را به استفاده از دستگاه بخار اختصاص دهید. حتی برای آبرسانی بیشتر نیز می‌توانید از قطرات گیاهی در آن استفاده کنید.

استفاده از روغن

روغن‌ها موادی قوی برای مقابله با خشکی پوست هستند. از این رو روغن‌تراپی نیز در سال‌های اخیر رواج زیادی داشته است. برای اینکه تاثیر این روغن‌ها را ببینید، باید آن‌ها را به شکل طبیعی روی پوست خود استفاده کنید. گاهی پیش می‌آید که پوست در اثر استفاده زیاد از مواد شیمیایی روی آن آسیب می‌بیند و خشک می‌شود.

برای مداوای آن نیز می‌توانید از انواع روغن طبیعی استفاده کنید. این روغن‌ها نه تنها خشکی پوست را برطرف می‌سازند، بلکه زیبایی آن را نیز افزایش می‌دهد. روغن‌های زیادی برای این منظور وجود دارند. یکی از آن‌ها روغن آرگان است.

مواد مورد نیاز برای پوست صورت خشک

روغن آرگان یکی از شناخته شده‌ترین مواد برای آبرسانی به پوست است که برای درمان اگزما نیز توصیه شده و از آن استفاده می‌شود. این روغن سرشار از ویتامین E است که همراه با اسیدهای چرب آن قدرت آبرسانی زیادی دارند.

ویژگی برجسته این روغن این است که آب را در سلول‌های پوست نگه می‌دارد که همین امر مانع از خشک شدن پوست می‌شود. برای اینکه نتیجه مطلوبی از این روغن بگیرید، چند بار در روز باید از آن استفاده کنید.

یکی دیگر از مواد مورد نیاز برای پوست صورت خشک روغن جوجوبا است. این روغن قادر است التهاب‌های پوستی، خشکی، حساسیت، خارش و پوسته پوسته شدن را التیام دهد. از این روغن باید به طور منظم استفاده شود. علاوه بر تمام این‌ موارد، این ماده قادر است اثر آلودگی‌های محیطی، مواد آرایشی و اشعه آفتاب را از بین ببرد.

در پایان

در این مقاله ما سعی کردیم که مواد مورد نیاز برای پوست صورت خشک را به شما معرفی کنیم. حفاظت از پوست بایدها و نبایدهای مخصوص به خود را دارد. نباید هر ماده‌ای که به دستمان می‌رسد را به پوست صورتمان بزنیم.

یکی از مشکلات اساسی بیشتر مردم در زمینه نگهداری از پوست صورت خشک شدن آن است که اگر برطرف نشود، به مرور زمان می‌تواند آثار چین و چروک را زودتر در ما نمایان کند.

برای برطرف کردن این مشکل ما به شما توصیه می‌کنیم به دکتر متخصص پوست مراجعه کنید. با استفاده از سایت دکتر با من می‌توانید به راحتی بهترین متخصص پوست در تهران را پیدا کنید و نحوه صحیح مراقبت از پوستتان را از او بپرسید که به پوستتان آسیبی وارد نشود.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد