مشاوره با دکتر اورولوژی چگونه امکان‌پذیر است؟

0

یکی از بیماری‌هایی که ممکن است افراد را درگیر خود کند، اختلالات مربوط به دستگاه ادراری و دستگاه باروری است. اما بیمارانی که به چنین اختلالاتی مبتلا می‌شوند، برای درمان باید نزد کدام پزشک مراجعه کنند؟ مشاوره با دکتر اورولوژی به چه معناست؟ این اختلالات با چه علائمی خود را نشان می‌دهند؟

در این مقاله قرار است به پاسخ چنین سوالاتی بپردازیم. بنابراین اگر شما نیز جزو افرادی هستید که به کسب اطلاعات در این زمینه علاقه دارید، پیشنهاد می‌شود که با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

مشاوره با دکتر اورولوژی به چه معناست؟

مشاوره با این دکتر زمانی کاربرد دارد که فرد به مشکلاتی مانند عفونت ادراری، اختلالات دستگاه تولید مثل، پروستات و… مبتلا شده باشد. به طور مثال مجرای دستگاه ادراری ممکن است که بر اثر علل مختلفی مسدود شوند یا بیمار مبتلا به بی‌اختیاری ادرار باشد. چنین اختلالاتی مربوط به بخش اورولوژی می‌شوند که بیمار برای درمان آن‌ها باید به نزد دکتر اورولوژی مراجعه کند.

درمان زگیل تناسلی مردان با کمک دکتر اورولوژی

زگیل تناسلی یکی از بیماری‌هایی است که معمولا بر اثر رابطه جنسی محافظت نشده از فرد آلوده به دیگران انتقال داده می‌شود. این بیماری دارای دو نوع است: کم خطر و پرخطر. زگیل تناسلی کم خطر معمولا در قسمت خارجی دستگاه تناسلی یا مقعد به وجود می‌آید و خوشبختانه عوارضی مانند سرطان را به وجود نمی‌آورد.

اما زگیل تناسلی پرخطر ممکن است باعث سرطان آلت تناسلی یا مقعد شود. مشاوره با دکتر اورولوژی باعث می‌شود که او برای درمان زگیل تناسلی از چند روش استفاده ‌کند. اولین روش درمانی تجویز دارو است که برای افرادی که مبتلا به زگیل تناسلی کم خطر هستند، کاربرد دارد. در صورتی که مصرف دارو تاثیری بر درمان نداشته باشد، دکتر اورولوژی از روش‌هایی مانند جراحی، لیزر درمانی و سرما درمانی استفاده می‌کند.

درمان سرطان کلیه با کمک دکتر اورولوژی

سرطان کلیه یکی دیگر از اختلالاتی است که دکتر اورولوژی وظیفه تشخیص و درمان آن را به عهده دارد. این بیماری با علائمی مانند درد در ناحیه کمر و شکم، سردرد، ادرار خونی، بالا رفتن فشار خون و از دست دادن وزن خود را نشان می‌دهد. بیماران با مشاهده هر کدام از این علائم باید هر چه سریع‌تر به متخصص اورولوژی مراجعه کرده و از او مشاوره دریافت کنند.

پزشک پس از انجام آزمایش‌های تشخیصی مانند آزمایش ادرار و همچنین انجام سونوگرافی و دیگر آزمایش‌ها نوع سرطان را تشخیص می‌دهد و درمان مناسب آن را شروع می‌کند. سرطان کلیه معمولا با شیمی درمانی و انجام جراحی درمان می‌شود که دکتر اورولوژی با کمک جراحی، توده‌های سرطانی را از بدن بیمار خارج می‌کند.

درمان اختلالات غدد فوق کلیه با دکتر اورولوژی

یکی دیگر از بیماری‌هایی که متخصص اورولوژی وظیفه درمان آن را به عهده دارد، درمان اختلالات غدد فوق کلیه است. زمانی که غدد فوق کلیوی دچار مشکل شوند، نمی‌توانند به اندازه کافی هورمون‌های مورد نیاز بدن را تولید کنند.

در چنین شرایطی بیمار با علائمی مانند احساس خستگی شدید، از دست دادن وزن، افت فشار خون و… مواجه می‌شود. این بیماری معمولا با مصرف داروهای تجویزی دکتر اورولوژی پس از مدتی درمان می‌شود و در صورتی که بیماری پیشرفت زیادی کرده باشد، دکتر اورولوژی با جراحی به درمان بیمار می‌پردازد.

درمان سرطان مثانه با دکتر اورولوژی

سرطان مثانه نیز مانند سرطان کلیه از بیماری‌هایی محسوب می‌شود که درمان آن نیازمند انجام مشاوره با دکتر اورولوژی است. این بیماری با علائمی همچون ادرار خونی یا احساس درد شدید هنگام دفع ادرار از وجود خود خبر می‌دهد.

متخصص اورولوژی پس از معاینه و تشخیص سرطان مثانه با کمک انجام آزمایش‌های تشخیصی، اقدامات درمانی را آغاز می‌کند. دکتر اورولوژی معمولا با استفاده از عمل جراحی یا شیمی درمانی و پرتو درمانی به درمان این بیماری می‌پردازد که بر اساس نوع خوش خیم یا بدخیم بودن آن به طور قطعی یکی از روش‌های درمانی را انتخاب می‌کند.

درمان سرطان پروستات به کمک مشاوره با دکتر اورولوژی

سرطان پروستات هنگامی ایجاد می‌شود که تومورهایی داخل پروستات ایجاد شوند. این بیماری نیز مانند تمام بیماری‌ها دارای نشانه‌هایی است که شایع‌ترین آن‌ها عبارت‌ هستند از:

  • احساس درد شدید هنگام دفع ادرار
  • اختلالات نعوظ
  • مشاهده خون در ادرار
  • بی اختیاری ادرار

موارد بالا از علائمی هستند که به احتمال زیاد خبر از وجود سرطان پروستات می‌دهند. در چنین شرایطی بیمار با مشاهده هر کدام از این علائم باید هر چه سریع‌تر نسبت به دریافت مشاوره با دکتر اورولوژی اقدام کند.

درمان اختلالات دستگاه تولید مثل آقایان

یکی دیگر از بیماری‌هایی که ممکن است آقایان به آن مبتلا شوند، ناباروری و اختلالات دستگاه تولید مثل است. این مشکل نیز از بیماری‌هایی است که درمان آن نیازمند ارائه راهکارهای درمانی متخصص اورولوژی است. دکتر اورولوژی پس از معاینه دقیق بیمار و تشخیص نوع اختلال آن از درمان با استفاده از دارو یا جراحی استفاده می‌کند. معمولا درمان با جراحی زمانی کاربرد دارد که بیمار به مشکلاتی مانند واریکوسل نیز مبتلا باشد.

مراجعه به دکتر اورولوژی برای بررسی و چکاپ

یکی از مواردی که باعث پیشگیری از ابتلا به بیماری‌هایی مانند سرطان پروستات و دیگر بیماری‌های مربوط به تخصص اورولوژی می‌شود، مراجعه منظم به دکتر اورولوژی برای چکاپ کامل است. متخصص اورولوژی به تمام آقایان پیشنهاد می‌کند که حداقل سالی یک بار برای انجام چکاپ و بررسی به نزد او مراجعه کنند.

انجام این کار علاوه بر پیشگیری از ابتلا به اختلالات اورولوژی می‌تواند باعث تشخیص زودتر بیماری‌ها و در نتیجه درمان به موقع آن‌ها شود.

تماس با متخصص اورولوژی خوب در تهران

تشخیص و درمان اختلالات اورولوژی نیازمند پزشکی با تجربه و با مهارت کافی است. بیماران با مراجعه به سایت دکتر با من می‌توانند با دکتر اورولوژی برای آقایان و متخصص اورولوژی زگیل تناسلی ارتباط برقرار کنند و با دریافت نوبت مشاوره از آن‌ها پس از مدتی بهبودی خود را به طور کامل به دست آورند.

کلام آخر

این روزها مشاوره با دکتر اورولوژی یکی از اقدامات مهم برای آقایان محسوب می‌شود. زیرا اختلالات مربوط به تخصص اورولوژی ممکن است به دلایل مختلفی بیماران را درگیر خود کند. در این مقاله تلاش بر آن بود که اختلالات مربوط به این حوزه پزشکی و همچنین وظایف دکتر اورولوژی را به صورت کامل و جامع شرح دهیم که بیماران از علائم و زمان مراجعه به پزشک اورولوژی آگاه شوند.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد