متخصص تغذیه کودکان کیست؟

0

کودکان در سنی هستند که تغذیه آن‌ها تاثیر بسیاری در رشد و سلامت جسمانی و همچنین روانی آن‌ها دارد. بنابراین استفاده از مواد مغذی یا داشتن برنامه تغذیه‌ای سالم بسیار به این افراد در داشتن زندگی سالم تاثیرگذار است. مراجعه به متخصص تغذیه کودکان می‌تواند خیال شما را از داشتن یک برنامه غذایی سالم و مغذی برای فرزندتان راحت کند.

متخصص تغذیه اطفال با سیستم گوارش کودکان آشنا است. بنابراین می‌تواند در این مورد به شما بسیار کمک کند. او می‌داند چه توصیه‌هایی به شما برای استفاده از مواد غذایی مناسب برای فرزندتان کند.

شما می‌توانید دکتر تغذیه اطفال را به روش‌های مختلف پیدا کنید. در این باره برای پیدا کردن پزشکی خوب از دوستان یا آشنایانتان کمک بگیرید. شما می‌توانید در فضای مجازی نیز از کاربران مجازی که در این موضوع تجربه‌های مشابه داشته‌اند، بخواهید که پزشک خوبی به شما معرفی کنند.

ما در این باره به شما سایت دکتر با من را پیشنهاد می‌د‌هیم، در این سایت می‌توانید به پزشکان مختلف از جمله متخصص تغذیه اطفال یا متخصص تغذیه آنلاین دسترسی پیدا کرده و با آنها مشاوره داشته باشید. همچنین برای معاینه و ویزیت به آدرس و تلفن آنها دسترسی یابید.

چرا مراجعه به متخصص تغذیه برای کودک شما مفید است؟

مراجعه به متخصص تغذیه کودکان به شما این امکان را می‌دهد که از توصیه‌های تغذیه‌ای مفید برای کودکتان بهره‌مند شوید. همچنین او می‌تواند در دستورالعمل‌های پخت غذاهای مفید برای کودکتان به شما کمک کند. این متخصصان می‌توانند در درمان یا پیدا کردن موارد زیر شما را یاری دهند:

متخصص تغذیه کودکان

  • آلرژی غذایی کودک
  • دیابت نوع یک و نوع دو
  • کمک به درمان اختلالات اشتها مانند کم اشتهایی یا اشتهای زیاد از حد
  • درمان چاقی دوران کودکی و نوجوانی
  • کمک درمان لاغری بیش از حد
  • درمان سوء تغذیه و رشد ضعیف
  • درمان اختلالات گوارشی
  • کمک به حذف غذاها و خوراکی‌های مضر
  • تشخیص سرطان

متخصص تغذیه کودکان برای بازدهی بهتر همواره خود را بروز نگه می‌دارد. آنها همچنین با پزشکان دیگر از جمله روانشناسان کودک و نوجوان، پرستاران و سایر پزشکان از جمله پزشکان متخصص گوارش در ارتباط هستند.

نکات قبل از مراجعه به متخصص تغذیه

قبل از اینکه کودکتان را به متخصص تغذیه ببرید، باید یکسری از نکات را مد نظر قرار دهید و بررسی کنید. همچنین آمادگی‌هایی وجود دارند که باید قبل از مراجعه به پزشک از آنها آگاه باشید. این نکات را در ادامه برای شما شرح داده‌ایم.

چرا می‌خواهید کودکتان را نزد دکتر تغذیه ببرید؟

توجه داشته باشید که برای چه مشکلی می‌خواهید به دکتر تغذیه مراجعه کنید. قبل از مراجعه مشکلات تغذیه این کودک را یادداشت کنید و هنگام مراجعه به پزشک همراه خود داشته باشید.

همراه داشتن هرگونه مدارک پزشکی کودک

چه برای مراجعه به متخصص تغذیه‌ کودکان و چه هر پزشک دیگری به یاد داشته باشید که تمامی مدارک پزشکی فرزندتان را همراه خود به مطب ببرید. این مدارک شامل آزمایشات خون، عکس‌برداری‌های گوارشی و… است.

هزینه ویزیت دکتر تغذیه

بسیار مهم است که قبل از مراجعه به پزشک تغذیه از هزینه ویزیت آن مطلع باشید. در صورتی که تحت پوشش بیمه‌ای هستید که این هزینه‌ها را برعهده می‌گیرد، ویزیت این پزشک چندان شما را به هزینه نخواهد انداخت.

متخصص تغذیه کودکان چه وظایفی دارد؟

همانطور که می‌دانید، علم پزشکی بعد از تقسیم شدن به شاخه‌های مختلف بهبودی را تسریع بخشیده است. در بسیاری از مواقع هنگام درمان بیماری‌های دیگر کودکان نیاز به تغذیه‌ای خاص دارند که مواد ضروری بدنشان را تامین کند.

به طور کلی متخصص تغذیه اطفال در این مواقع با ایجاد برنامه‌ای درست و کاربردی برای تغذیه کودک علاوه بر کمک به درمان بیماری، برنامه‌ای برای رشد بهتر و بدن سالم‌تر کودکان ارائه می‌دهد. متخصصین تغذیه کودک دارای وطایف زیر هستند:

  • ارزیابی نیاز‌های تغذیه‌ای کودکان
  • مشاوره به والدین کودک در خصوص تغذیه سالم او
  • ارائه یک برنامه غذایی سالم و مورد علاقه کودک با در نظر گرفتن بودجه والدین
  • ارزیابی اثرات طولانی مدت تغذیه ارائه شده
  • اطلاع از آخرین تحقیقات و توصیه‌های تغذیه‌ای به منظور ایجاد برنامه‌ای بهتر و سالم‌تر

آیا دکتر تغذیه کودکان می‌تواند به درمان بیماری‌های کودک بپردازد؟

متخصص تغذیه کودکان

متخصص تغذیه کودکان همانطور که از نامش پیدا است، در درجه اول یک پزشک محسوب می‌شود. بنابراین برای درمان بسیاری از بیماری‌های کودکان نیز برنامه دارد. او برای درمان بسیاری از بیماری‌های حاد و مزمن مدیریت تغذیه را بر عهده دارد. در درمان بسیاری از بیماری‌ها، تغذیه یکی از پایه‌های اصلی درمان به شمار می‌رود. والدین می‌توانند با دریافت برنامه غذایی مطابق شرایط کودک خود بیماری او را مدیریت کنند.

رژیم درمانی کودک توسط دکتر تغذیه چیست؟

رژیم درمانی در واقع بهره گرفتن از غذاها به عنوان درمان است. این روش معمولا شامل تغییر سبک تغذیه کودک به منظور ارتقای سلامتی او یا درمان بیماری او می‌شود. این رژیم باید طوری توسط پزشک تنظیم شود که علاوه بر کمک به درمان، نیازهای اساسی و ضروری بدن را نیز تامین کند.

یکی از نکات اصلی که باید در این رژیم رعایت شود، توجه به آلرژی‌ها یا حساسیت‌های غذایی است. رژیم‌های درمانی معمولا شامل رژیم مایعات شفاف، رژیم غذایی با مایعات و رژیم غذایی با فیبر بالا هستند که تمامی رژیم‌های یاد شده هم باید پوره شوند و حساسیت غذایی در آن رعایت شده باشد.

در چه مواردی می‌توان به دکتر تغذیه مراجعه کرد؟

به طور کلی مراجعه به پزشک تغذیه گاهی می‌تواند بدون دلیل خاص و تنها برای دریافت برنامه غذایی سالم و مناسب برای کودک باشد. اما اگر مواردی همچون سو تغذیه، مشکلات گوارشی، چاقی، کلسترول بالا، کم اشتهایی یا پر اشتهایی را در کودک خود مشاهده کردید، می‌توانید او را نزد متخصص تغذیه ببرید.

کلام آخر

درمقاله‌ای که مطالعه کردید، با متخصص تغذیه کودکان و وظایف او آشنا شدید. به یاد داشته باشید که برای اینکه بهترین نتیجه را از دکتر تغذیه بگیرید، باید پزشکی حاذق و محبوب را پیدا کنید. علاوه بر این ارتباط کودک شما با پزشک هم بسیار در نتیجه کار تاثیرگذار است.

شما می‌توانید برای پیدا کردن متخصص تغذیه جنوب تهران یا سایر نقاط شهر تهران از طریق سایت دکتر با من اقدام کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد