متخصص اورولوژی اطفال چه نوع پزشکی است؟

0

متخصص اورولوژی اطفال پزشکی حاذق و توانا در مدیریت و کنترل بیماری‌های دستگاه تناسلی و ادراری کودکان است که مشکلات ایجاد شده برای این گروه سنی را درمان می‌کند. کودکان در دوران رشد خود ممکن است به انواع مشکلات مربوط به مثانه، کلیه، دستگاه تناسلی و مجاری ادرار مبتلا شوند. این مشکلات در روند زندگی آنان تاثیرات مخربی ایجاد می‌کنند. به همین دلیلی برای کنترل، پیشگیری و درمان این مشکلات باید نزد متخصص اورولوژی کودکان مراجعه کرد.

برای یافتن بهترین‌ها در این زمینه کافی است به وب سایت‌های پزشکی مراجعه کنید. یکی از این وب سایت‌ها دکتر با من نام دارد که کامل‌ترین سایت پزشکی است. در این سایت اسامی و مشخصات پزشک مورد نظر همراه با سوابق و مدارک علمی او در اختیار شما قرار می‌گیرد.

هدف از درج این مقاله پاسخ به پرسش‌هایی از قبیل: متخصص اورولوژی کیست؟ چه وظایف و خصوصیاتی دارد؟ چگونه به بهترین دکتر اورولوژی دسترسی پیدا کنیم؟ و غیره است. برای کسب اطلاعات جامع در این خصوص با ما همراه باشید.

متخصص اورولوژی اطفال چه مهارت‌هایی دارد؟

بدون شک کودکان در طول زندگی خود سریع‌تر از سایر افراد به بیماری‌های متفاوت دچار می‌شوند. دلیل این امر نیز سیستم ایمنی ضعیف آنان است. به همین دلیل رسیدگی به وضعیت سلامت کودکان از جمله اقدامات ضروری است که والدین باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند.

بیماری‌های مربوط به دستگاه تناسلی و ادراری از جمله مهم‌ترین مشکلاتی عنوان می‌شوند که ممکن است سلامت کودکان را از بدو تولد تا دوران نوجوانی تحت ‌تاثیر قرار دهند.

متخصص اورولوژی اطفال

برای جلوگیری از پیشرفت این مشکلات، مراجعه به متخصص اورولوژی جنوب تهران گزینه مناسبی است. زیرا این افراد در زمان گذراندن دوره تخصص یا فوق تخصص خود علم و مهارت بالایی در تشخیص زودهنگام و درمان این نوع از بیماری‌ها را به ‌دست آورده‌اند. همچنین در زمینه جراحی دستگاه تناسلی و ادراری نیز آموزش‌های عملی خود را در مراکز درمانی گذرانده‌اند.

از این رو در درمان شایع‌ترین مشکلات مربوط به اختلالات ادرار، مشکلات بیضه پسران و اندام‌های تولید مثل دختران بسیار توانا عمل می‌کنند. برای شناخت مهارت‌های متخصص اورولوژی اطفال در ادامه همراه ما باشید.

 · تشخیص مشکلات ایجاد شده در کوتاه‌ترین زمان

یکی از بهترین مهارت‌های متخصص اورولوژی کودکان، تشخیص درست و به موقع است. برخی از این بیماری‌ها به مرور زمان تشدید می‌شوند و ممکن است به اجزای دیگر بدن نیز آسیب وارد کنند. از این رو متخصص اورولوژی با تصحیح به موقع خود از پیشرفت بیماری جلوگیری می‌کند. از آنجایی که بیماری‌های دستگاه تناسلی و ادرار دارای طیف گسترده‌ای هستند، تشخیص آنها تنها با معاینه دقیق از کودکان صورت می‌گیرد.

این پزشکان از طریق تجهیزات پیشرفته، آزمایشات و روش‌های نوین در تشخیص خود بسیار دقیق عمل می‌کنند. یک متخصص اورولوژی خوب در غرب تهران سؤالات تخصصی خود را در زمان معاینه از کودک و والدین او می‌پرسد. در این صورت با توجه به سوابق خانوادگی و شرایط کودکان به‌ طور دقیق علل ایجاد مشکلات ادراری و نوع بیماری را تشخیص می‌دهد.

 · مهارت بالای متخصص اورولوژی اطفال در درمان بیماری‌های دستگاه ادراری و تناسلی

یکی دیگر از مهارت‌های این متخصصان توانایی لازم برای درمان بیماران است. بدون شک درمان یک بیماری یا مدیریت آن از ایجاد خطرات احتمالی برای کودکان جلوگیری می‌کند. هر چقدر درمان‌ها سریع‌تر انجام شوند، روند پیشرفت بیماری کاهش پیدا می‌کند.

اطلاع از درمان‌های جدید توسط متخصص اورولوژی خوب موجب کاهش درد و عوارض بیماری می‌شود. جراحی‌های پیشرفته با کمترین خونریزی و بریدگی از جمله روش‌های درمانی هستند که این متخصصین باید در انجام آنها مهارت‌های لازم را به ‌دست آورند. همچنین دارو درمانی اولین گزینه برای درمان بیماری‌هایی است که نیاز به جراحی ندارند و در مراحل اولیه خود هستند.

 · گفتگوی درست و اصولی با کودکان

یکی دیگر از مهم‌ترین مهارت‌های یک متخصص اورولوژی اطفال نحوه رفتار او با کودکان است. از آنجایی که کودکان در سنین حساسی به سر می‌برند، با مشاهده پزشک یا مطب او ممکن است که دچار اضطراب و استرس شوند.

همین امر شرایط سختی را برای آنان ایجاد می‌کند که درمان را پس بزنند. به همین دلیل یک متخصص اورولوژی خوب باید روانشناسی نحوه صحبت و رفتار با کودکان را نیز بیاموزد.

برای یافتن پزشک متخصص اورولوژی جنوب تهران سایت‌های متعددی وجود دارند که بهترین و جامع‌ترین آنها سایت دکتر با من است. در این وب سایت معتبر تنها کافی است که اسم پزشک یا تخصص او را جستجو کنید. در این صورت مشخصات کامل، محل طبابت و سایر اطلاعات آن در اختیار شما قرار می‌گیرد.

خدمات قابل ارائه توسط متخصص اورولوژی کودکان چیست؟

خدمات یک پزشک اورولوژی بسیار متنوع است، به‌ گونه‌ای که تمامی مشکلات مربوط به مثانه، کلیه، دستگاه تناسلی و مجرای ادراری توسط این پزشکان درمان می‌شوند. در ادامه برخی از مهم‌ترین خدمات متخصص اورولوژی جنوب تهران را بررسی می‌کنیم.

متخصص اورولوژی اطفال

  • انجام جراحی بیضه‌ها، هیدروسل، فتق و واریکوسل
  • کنترل و بررسی مشکلات دستگاه ادراری نوزادان
  • انجام جراحی برای ترمیم و درمان مشکلات دستگاه ادراری
  • جراحی بیماران کلیوی
  • انجام عمل جراحی برای خارج کردن تومورهای بدخیم کلیه و مثانه
  • تشخیص و درمان اختلالات دستگاه تناسلی و رفلاکس رگ‌های وریدی و مجاری ادراری از طریق جراحی
  • تشخیص مشکلات دستگاه ادراری ناشی از شرایط عصبی مثل اسپینا بیفیدا و درمان آنها

چه بیماری‌هایی قابل درمان توسط متخصص اورولوژی اطفال هستند؟

کودکان به‌ دلیل سیستم ایمنی ضعیف خود ممکن است که به انواع بیماری‌های دستگاه تناسلی مبتلا شوند یا در دستگاه ادراری آنان مشکلاتی رخ دهد. از این رو مراجعه به یک متخصص اورولوژی بهترین گزینه برای مدیریت بیماری‌های زیر است.

واریکوسل

این بیماری مربوط به بزرگ شدن رگ‌های بیضه در پسران می‌شود. عدم درمان این بیماری ممکن است در بزرگسالی ناباروری مردان را به همراه داشته باشد.

ریفلاکس وزیکویورترال

این اختلال به ‌دلیل عملکرد نادرست دستگاه ادراری ایجاد می‌شود. در این حالت ادرار به‌ جای خارج شدن از مثانه دوباره به سمت کلیه‌ها برگشت داده می‌شود. این مشکل در کودکان توسط متخصص اورولوژی اطفال به راحتی قابل درمان است.

بیضه نزول نکرده

مشکل مورد نظر که آن را با نام علمی کریپتورکیدیسم می‌شناسند، در صورت قرارگیری بیضه در مکانی غیر طبیعی ایجاد می‌شود.

هیپوسپادیاس

بیماری مورد نظر در اثر قرارگیری لوله ادرار در زیر سر آلت تناسلی ایجاد می‌شود. در این صورت عدم خارج شدن ادرار سبب بروز مشکلات بسیاری برای کودکان خواهد شد.

متخصص اورولوژی کودکان چه مدت آموزش می‌بیند؟

افراد متقاضی برای دریافت مدرک تخصص در این زمینه باید به‌ مدت ۷ سال به‌ صورت تئوری و عملی آموزش‌های لازم را در دانشکده‌های پزشکی بگذرانند. سپس به یک پزشک عمومی تبدیل می‌شوند که قادر است تخصص خود را در زمینه اورولوژی دریافت کنند.

Pediatric urologist

دوره تخصص نیز ۴ سال به طول می‌انجامد. در این مدت پزشکان را رزیدنت اورولوژی می‌نامند. این پزشکان بعد از دریافت تخصص به ‌مدت ۳ سال در دوره فوق تخصص اورولوژی کودکان آموزش‌های لازم را دریافت می‌کنند. فوق متخصص اورولوژی اطفال خدمات خود را در خصوص تشخیص و درمان بیماری‌های مربوط به دستگاه ادراری و تناسلی نوزادان، کودکان و نوجوانان ارائه می‌دهد.

چرا به متخصص اورولوژی کودکان نیاز است؟

بدون شک این سؤال که متخصص اورولوژی کیست؟ و چه وظایفی دارد؟ از جمله رایج‌ترین سوالاتی است که قبل از مراجعه به یک اورولوژیست اطفال باید به آنها پاسخ داد. این افراد جراحان ماهر و زبردستی هستند که با تمامی بیماری‌ها و مشکلات مربوط به دستگاه تناسلی کودکان آشنایی کاملی دارند.

متخصص اورولوژی در صورت نیاز، جراحی‌های لازم را در اندام‌هایی نظیر: کلیه‌ها، مثانه، مجاری ادراری، دستگاه تناسلی، بیضه‌ها و سایر دستگاه‌های مربوط با این اندام‌ها انجام می‌دهد. از این رو با مراجعه به این افراد کیفیت زندگی کودکان بهبود پیدا می‌کند. در ادامه برخی از دلایل اهمیت این پزشکان را عنوان می‌کنیم که به درک بهتری از جایگاه آنان برسید.

فوق تخصص اورولوژی کودکان با تجربه و مهارت‌های علمی خود درمان بیماری‌های دستگاه تناسلی و مجاری ادراری کودکان را به ‌صورت تخصصی انجام می‌دهد.

این افراد برای درک نیازهای کودکان و صحبت با آنان آموزش‌های تخصصی دیده‌اند و با روش‌های روانشناسی قادر به ارتباط برقرار کردن با کودکان و تشخیص درست نوع بیماری آنان هستند.

متخصص اورولوژی اطفال از تجهیزات ویژه مخصوص کودکان برای معاینه آنان استفاده می‌کند. در این صورت محیط آرامش بخش و به دور از استرس و ترس را برای کودکان ایجاد خواهد کرد.

 بهترین روش برای یافتن متخصص اورولوژی جنوب تهران چیست؟

شاید یافتن بهترین متخصص اورولوژی کودکان کاری دشوار باشد. خوشبختانه امروزه فضای مجازی دسترسی به بهترین متخصصان و پزشکان را برای تمامی افراد راحت‌تر کرده است. یکی از سایت‌های بسیار معتبر در این خصوص سایت دکتر با من است. در این سایت قادر به یافتن بهترین متخصص اورولوژی در هر نقطه از تهران و سایر شهرستان‌ها خواهید بود.

در نتیجه

برای درمان بیماری‌های مربوط به دستگاه تناسلی کودکان باید نزد متخصص اورولوژی اطفال مراجعه کرد. این متخصصان مهارت بالایی در زمینه جراحی‌های مربوط به اندام تناسلی و دستگاه ادراری کودکان دارند. بدین طریق در کمترین زمان ممکن بیماری‌های مربوط به این دستگاه درمان می‌شود.

این پزشکان برای دریافت فوق تخصص خود در زیر شاخه اورولوژی کودکان باید حدود ۱۳ الی ۱۵ سال به تحصیل مشغول شوند. همچنین در دوره رزیدنتی از نظر عملی در انجام جراحی و سایر درمان‌های دیگر مهارت لازم را به‌ دست آورند.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد