جراح عمومی جنوب تهران را چگونه پیدا کنیم؟

0

جراح عمومی کسی است که تخصص گسترده‌ای در جراحی اعضای داخلی بدن دارد که مهارت بسیار بالایی می‌طلبد و هر سال جان بسیاری به دلیل جراحی عمومی نجات داده می‌شود. در حال حاضر در پایتخت ایران تعداد زیادی جراح عمومی جنوب تهران فعالیت می‌کنند که مردم به راحتی می‌توانند به آن‌ها مراجعه کنند. نام این جراحان و همینطور تعداد زیادی متخصص جراح اطفال را می‌توانید در سایت دکتر با من پیدا کنید. دقت داشته باشید که پزشک عمومی با جراح عمومی متفاوت است.

یک پزشک عمومی اجازه جراحی ندارد، اما جراحان عمومی می‌توانند غده تیروئید، کیسه صفرا، فتق‌ها، توده‌های زیرجلدی و سطحی، سرطان‌های دستگاه گوارش تا بیماری‌های سینه، بیماری‌های ناحیه مقعد مانند بواسیر، شقاق مقعد و. . . را جراحی کنند. در ادامه با این تخصص بیشتر آشنا خواهیم شد.

جراح‌های عمومی چه جراحی‌هایی را انجام می‌دهند؟

در این قسمت به رایج‌ترین جراحی‌هایی اشاره می‌کنیم که جراحان انجام می‌دهند. اگر ساکن پایتخت هستید، می‌توانید برای جراحی به یک جراح عمومی جنوب تهران مراجعه کنید.

–  جراحی ندول تیروئید

یکی از مشکلات غده تیروئید این است که سلول‌های تیروئید به صورت غیرعادی شروع به رشد می‌کنند و تشکیل یک توده را می‌دهند که در این صورت اصطلاحا گفته می‌شود که ندول تشکیل شده است. این ندول‌ها اغلب اوقات خوشخیم هستند که با جراحی برطرف می‌شوند.

–  جراحی سرطان تیروئید

این نوع سرطان از سرطان‌های نادر است و اغلب در زنان بالای ۴۵ سال دیده می‌شود و انواع متفاوتی نیز ممکن است داشته باشند. در صورت سرطانی شدن غده تیروئید، امکان برداشتن آن وجود دارد.

–  جراحی کیسه صفرا

جراح عمومی جنوب تهران

یکی از رایج‌ترین بیماری‌های صفرا التهاب صفرا است. تشکیل سنگ در صفرا نیز در میان مردم رواج دارد که در نتیجه نمک صفرا و کلسترول به وجود می‌آید. در سرطان کیسه صفرا جراحان به جراحی این عضو روی می‌آورند. اگر ساکن پایتخت هستید، می‌توانید برای جراحی کیسه صفرا به یک جراح عمومی جنوب تهران مراجعه کنید.

–  جراحی فتق

زمانی فتق به وجود می‌آید که لایه‌های درونی عضله شکمی دچار تورم و پارگی شوند که در نتیجه ضعیف شدن این عضلات اتفاق می‌افتد. در این حالت بافت شکمی به درون کیسه‌هایی ریخته می‌شود که مانند بادکنک در لایه داخلی شکم به وجود آمده‌‌اند. فتق معمولا همراه با درد است.

– جراحی توده‌های زیرجلدی

چنین توده‌هایی معمولا از نوع چربی هستند، اما انواع دیگری نیز دارند که عبارت هستند از:

  • لیپوم عادی (سلول‌های سفید بالغ معمولی)
  • هیبرنوم (چربی قهوه‌ای به جای چربی سفید)
  • فیبرولیپوم (چربی به علاوه بافت رشته‌ای)
  • آنژیولیپوم (چربی به اضافه مقدار زیادی از عروق خونی)
  • لیپوم غیرعادی (چربی‌های عمقی با سلول‌های بیشتر)
  • میلولیپوم (چربی در کنار سلول‌های خون‌ساز)
  • لیپوم سلول‌های دوکی (چربی به علاوه سلول‌های میله‌ای)
  • لیپوم سلول‌های مختلف (چربی با انواع مختلف سلول‌ها)

–  جراحی سرطان‌های دستگاه گوارش

دستگاه گوارش ما از چند عضو در کنار یکدیگر تشکیل شده است که شامل معده، لوزالمعده، روده باریک و روده بزرگ، رکتوم و مقعد است. این اعضا بیماری‌های مخصوص به خود را دارند که گوارش انسان‌ را دچار مشکل می‌کنند. در صورت سرطانی شدن معده، لوزالمعده، روده باریک و روده بزرگ جراحی توسط جراح عمومی جنوب تهران یا دیگر مناطق انجام می‌شود.

–  جراحی سرطان معده

سرطان معده از بیماری‌های دستگاه گوارش است که اتفاقا از سرطان‌های شایع محسوب می‌شود و بخش‌های مختلف آن را درگیر می‌کند. با توجه به شدت بیماری بخش‌‌هایی از معده با جراحی برداشته می‌شود.

جراح عمومی جنوب تهران

–  سرطان لوزالمعده

یکی از شایع‌ترین سرطان‌ها در دنیا سرطان لوزالمعده به شمار می‌آید. شیوه رایج برای درمان این بیماری شیمی‌درمانی، رادیودرمانی و جراحی است.

–  سرطان روده

برای درمان سرطان روده پزشکان به رادیودرمانی، شیمی‌درمانی یا جراحی روی می‌آورند که به وسیله آ‌ن‌ها بافت سرطانی از بدن حذف می‌شود و دردهای ناشی از آن بهبود پیدا می‌کنند.

–  جراحی سینه

جراحی سینه به دلایل زیاد انجام می‌شود و زنان زیادی هر ساله به این منظور به جراحان عمومی مراجعه می‌کنند. یکی از روش‌های درمان آن برداشتن توده‌هایی در قسمت‌های مختلف سینه و برطرف کردن ناهنجاری‌های دیگر است. اگر ساکن پایتخت هستید، می‌توانید برای جراحی سینه به یک جراح عمومی جنوب تهران مراجعه کنید.

–  جراحی بواسیر

به بواسیر هموروئید نیز گفته می‌شود که برای درجه‌های ۳ و ۴ آن جراحی انجام می‌گیرد. روزهای بعد از عمل همراه با درد برای بیمار خواهد بود.

–  جراحی شقاق

شقاق زمانی ایجاد می‌شود که مقعد دچار زخم ‌شود، اما همیشه برای درمان شقاق از جراحی استفاده نمی‌شود. زمانی این شیوه مورد استفاده قرار می‌گیرد که زخم بیشتر شود یا به مدت طولانی التیام نیابد و ادامه پیدا کند. در شرایط وخیم این بیماری بهترین روش قطع اسفنکتر داخلی است.

– جراحی کبد

کبد یکی از مهم‌ترین اعضای بدن است که وظیفه مهمی نیز در بدن دارد. بروز مشکلی در آن می‌تواند عملکرد بدن را بر هم بزند و سلامتی آن را با خطر جدی مواجه کند. مشکلات رایج این عضو عبارت هستند از:

جراح عمومی جنوب تهران

  • التهاب سلول‌ها مانند هپاتیت؛
  • انسداد در جریان صفرا مانند کُلستاسیس؛
  • تجمع کلسترول یا تری‌گلیسرید مانند تغییر چرب یا استئاتوز؛
  • اختلال در جریان خون به کبد؛
  • آسیب به بافت کبد به ‌وسیله‌ مواد شیمیایی و مواد معدنی یا از طریق سلول‌های سرطانی.

–  جراحی آپاندیس

جراحی آپاندیس زمانی انجام می‌شود که این عضو دچار عفونت و التهاب شود که از آن‌ها با عنوان آپاندیسیت یاد می‌شود. آپاندیس زمانی عفونی می‌شود که دهانه کیسه آن با باکتری بسته شود. این اتفاق منجر به ملتهب شدن این کیسه می‌شود که در سریع‌ترین زمان ممکن باید با جراحی برداشته شود.

اگر این اتفاق نیفتد و بیمار مورد درمان قرار نگیرد، کیسه پاره می‌شود و عفونت از طریق خون در بدن پخش می‌شود که بسیار خطرناک است. اگر ساکن تهران هستید، می‌توانید با مراجعه به سایتی که معرفی کردیم، به یک جراح عمومی جنوب تهران مراجعه کنید.

کلام آخر

در این مقاله تلاش ما این بود که شما را با تخصص جراحان عمومی آشنا کنیم. این جراحان سال‌ها آموزش‌ دیده‌اند که اعضای مختلف بدن انسان‌ را جراحی کنند که نیاز به مهارت بالایی نیز دارد.

اگر پزشک عمومی شما را به یک جراح ارجاع داده است، برای پیدا کردن یک جراح عمومی جنوب تهران نیازی نیست به مراکز درمانی سربزنید. با مراجعه به سایت دکتر با من می‌توانید تعداد زیادی جراح را پیدا کرده و در سریع‌ترین زمان ممکن به آن‌ها مراجعه کنید.

یکی از مزایای این سایت این است که در آن نام تعداد زیادی جراح عمومی زن نیز قرار داده شده است و خانم‌هایی که به دلایلی تمایل ندارند که به یک جراح مرد مراجعه کنند، می‌توانند نزد این پزشکان ویزیت شوند.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد