معرفی متخصص اورولوژی تهران و وظایف او

0

دریافت تخصص پزشکی در رشته اورولوژی از جمله عواملی است که به شناخته شدن پزشک و افزایش آگاهی او در درمان و تشخیص بیماری‌ها کمک می‌کند. متخصص اورولوژی تهران در انجام جراحی دستگاه تناسلی و درمان سایر بیماری‌های ادراری بسیار با مهارت عمل می‌کند و در سریع‌ترین زمان به تشخیص دلایل ایجاد بیماری‌های این دستگاه مهم از بدن می‌پردازد.

متخصصان این رشته پزشکی با دریافت فوق تخصص خود در یکی از زیر شاخه‌های اورولوژی فعالیت خود را ادامه می‌دهند و حیطه کاری آنان متمرکزتر و کمتر می‌شود. زیرا تنها به معاینه قسمت مشخصی از دستگاه تناسلی و درمان بیماری‌های مربوط به آن می‌پردازند.

برای دسترسی به بهترین متخصص اورولوژی غرب تهران کافی است که به سایت دکتر با من که در ادامه معرفی خواهیم کرد، مراجعه کنید و تمامی سوالات خود را از کارشناسان فعال در این سایت جویا شوید. این مقاله در مورد وظایف این متخصصان و نوع تخصص آنان توضیحات جامعی را ارائه می‌دهد.

متخصص اورولوژی تهران کیست؟

اورولوژی یکی از شاخه‌های پزشکی است که به نام جراحی دستگاه تناسلی نیز شناخته می‌شود. زیرا یک متخصص اورولوژی در مورد دستگاه ادراری و جزئیات آن مطالعات علمی خود را گذرانده است. بیماری‌های دستگاه ادراری و تناسلی مردان و زنان موجب کاهش کیفیت زندگی آنان و ابتلا به انواع عفونت‌ها می‌شوند.

در صورت عدم درمان به موقع این بیماری‌ها، احتمال آسیب به این دستگاه بسیار زیاد است. البته این پزشکان جراحی اندام تناسلی مردان را انجام می‌دهند و در جراحی سیستم تولید مثل زنان و دستگاه واژینال دخالتی نمی‌کنند. برای تبدیل شدن به یک متخصص اورولوژی زن و مرد باید دوره ۷ ساله پزشک عمومی طی شود.

بعد از اتمام این دوره پزشکان قادر به شرکت در آزمون تخصص اورولوژی هستند. این دوره نیز ۴ الی ۵ سال به طول می‌انجامد. در این مدت به پزشکان اورولوژی رزیدنت می‌گویند. دوره فوق تخصص اورولوژی نیز به‌ مدت ۲ الی ۳ سال در یکی از شاخه‌های این رشته ادامه پیدا می‌کند. متخصص اورولوژی تهران به درمان مشکلات مثانه، کلیه، مجاری ادراری، غدد و حالب‌ها می‌پردازد.

برای یافتن بهترین پزشک متخصص اورولوژی در تهران یا سایر شهرها به سایت دکتر با من مراجعه کنید. در این سایت به راحتی اطلاعات هر پزشک و میزان تخصص و مهارت‌های او در اختیار شما قرار می‌گیرد. در این صورت بدون فوت وقت و در کمترین زمان، قادر به مراجعه به این پزشکان خواهید بود.

وظایف متخصص اورولوژی چیست؟

این پزشکان باید در درمان مشکلات متفاوت دستگاه تناسلی و سیستم ادراری دارای تخصص و مهارت باشند. این افراد با توجه به گروه‌های سنی بیماران وظایف زیر را بر عهده دارند.

متخصص اورولوژی تهران

وظایف متخصص اورولوژی در درمان کودکان:

  • جلوگیری از پایین آمدن بیضه‌ها در پسران
  • کمک به درمان شب ادراری
  • رفع انسداد مجاری ادراری

وظایف متخصصین اورولوژی در معالجه مردان:

  • درمان بیماری واریکوسل و گرفتگی رگ‌های بیضه
  • تشخیص سرطان مثانه، کلیه، بیضه، آلت تناسلی، غدد فوق کلیه و پروستات و درمان آن
  • کاهش اندازه غده پروستات
  • حل اختلالات مربوط به ارگاسم
  • درمان نازایی آقایان
  • کمک به رفع درد و مشکلات مثانه
  • درمان بیماری‌های کلیوی
  • جلوگیری از ابتلا به پروستاتیت یا التهاب غده پروستات
  • درمان سنگ کلیه
  • بهبود عفونت‌های مجرای ادراری

وظیفه متخصص اورولوژی تهران در درمان بیماری‌های دستگاه ادراری زنان:

  • رفع بی‌اختیاری در ادرار
  • کمک به برطرف کردن افتادگی مثانه از طریق جراحی
  • درمان سرطان مثانه، کلیه و غدد فوق کلیه
  • دفع سنگ کلیه
  • برطرف کردن عفونت‌های ایجاد شده در مجاری ادراری
  • درمان پرکاری مثانه

متخصص اورولوژی از چه روش‌های جراحی برای درمان بیماران استفاده می‌کند؟

این متخصصان برای درمان بیماری‌های دستگاه ادراری از روش‌های جراحی زیر استفاده می‌کنند:

متخصص اورولوژی تهران

  • انجام وازکتومی
  • سیستکتومی یا برداشتن مثانه به‌ دلیل ابتلا به سرطان مثانه
  • جراحی مجاری ادراری برای باز کردن انسداد آنها
  • پیوند کلیه
  • ترمیم اعضای دستگاه ادراری
  • بیوپسی از پروستات در مردان، مثانه و کلیه‌ها
  • انجام جراحی ترمیمی برای زیبایی دستگاه تناسلی
  • پروستاتکتومی یا برداشتن پروستات در مردان
  • اورتروسکوپی با لوله باریک یا از بین بردن سنگ کلیه و حالب

چگونه به متخصص اورولوژی غرب تهران دسترسی پیدا کنیم؟

دسترسی راحت به متخصص اورولوژی یکی از عواملی است که موجب درمان سریع بیماران و کاهش درد در اندام‌های تناسلی آنان می‌شود. زیرا دیگر نیازی به صرف زمان طولانی برای یافتن این افراد نیست و در مواقعی که درد شدید در دستگاه ادراری حس می‌شود، این پزشکان با سرعت بالایی قابل دسترس هستند.

یکی از روش‌های یافتن بهترین متخصص اورولوژی تهران مراجعه به سایت‌های جامع پزشکی است. در این سایت‌ها با یک جستجوی ساده نام و سایر مشخصات پزشک در دسترس مخاطبان قرار می‌گیرد.

سایت دکتر با من از جمله سایت‌های مرجع پزشکی در ایران به شمار می‌رود که اطلاعات کلیه پزشکان معروف و حرفه‌ای در زمینه‌های متفاوت را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد. در این سایت قادر به یافتن نزدیک‌ترین پزشک اورولوژی به محل زندگی خود هستید.

متخصص اورولوژی تهران باید دارای چه خصوصیاتی باشد؟

خصوصیات و ویژگی‌های عالی هر پزشک موجب افزایش اعتبار او می‌شود. زیرا بیماران از طریق نحوه رفتار و تخصص پزشک در تشخیص و درمان بیماری، او را به ‌عنوان بهترین پزشک شناسایی می‌کنند. به همین دلیل کوچکترین ویژگی‌های متخصصان اورولوژی در اعتماد بیماران به آنها و تصمیم به درمان توسط این افراد تاثیرگذار است.

در ادامه برخی از مهم‌ترین خصوصیات این متخصصان را بررسی می‌کنیم.

· تخصص و مهارت بالا در تشخیص و درمان بیماری‌ها

بیماری‌های دستگاه تناسلی که موجب پیدایش مشکلات ادراری می‌شوند، تنها توسط یک متخصص اورولوژی با مهارت قابل تشخیص و درمان هستند. زیرا این پزشکان دوره‌های تخصصی مربوط به این رشته را طی کرده‌اند و علم و آگاهی بالایی در انجام جراحی و رفع این مشکلات دارند.

البته درمان این بیماری‌ها به ‌وسیله دارو نیز در موارد ابتدایی ابتلا به بیماری‌های دستگاه ادراری موثر است. با این حال متخصص اورولوژی تهران باید دوره‌های جراحی دستگاه تناسلی را بگذراند و در درمان بیماران از روش مناسبی استفاده کند.

· تجربه و سابقه پزشکی طولانی مدت

متخصص اورولوژی تهران

سابقه پزشک به تعداد بیمارانی که به او مراجعه می‌کنند، بستگی دارد. پزشکان حاذق و حرفه‌ای با جلب رضایت بیماران به افزایش تجربیات خود کمک می‌کنند. سابقه این متخصصان نشان از قدرت بالای آنان در تشخیص و درمان بیماری‌های مربوط به دستگاه تناسلی می‌دهد. امروزه متخصص اورولوژی زن نیز مانند سایر مردان در این زمینه به فعالیت می‌پردازد و قادر به درمان بیماران است.

· ویژگی‌های اخلاقی والا

اکثر بیماران به ‌دلیل شرایط جسمی خود دچار استرس و اضطراب می‌شوند و بدین طریق ممکن است از ادامه درمان منصرف شوند. برای جلوگیری از این اتفاق ویژگی‌های اخلاقی پزشک مورد نظر تاثیر زیادی در روند بهبودی بیماران می‌گذارد.

زیرا این افراد با اخلاق خوب و برخورد مناسب خود شرایط روحی ایده آلی را برای بیماران به وجود می‌آورند. دلسوزی، وجدان کاری، لحن صمیمی و غیره از جمله ویژگی‌های اخلاقی هستند که بهترین متخصص اورولوژی باید دارای آنها باشد.

· اطلاع از روش‌های نوین درمان

روش‌های درمانی مربوط به بیماری‌های دستگاه تناسلی روز به روز در حال پیشرفت هستند. اطلاع از این روش‌ها مهم‌ترین وظیفه یک متخصص اورولوژی تهران عنوان می‌شود که به بهبودی سریع‌تر وضعیت بیمار کمک می‌کند. به روز کردن اطلاعات و گذراندن دوره‌های تخصصی درمان‌های جدید جزو ویژگی‌های یک پزشک حاذق به شمار می‌رود.

· دارای مطب مجهز و تمیز

این نوع از پزشکان در مراکز درمانی متفاوتی نظیر: بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها، کلینیک‌های تخصصی اورولوژی، مطب‌های شخصی و غیره به فعالیت مشغول هستند.

این مکان‌ها باید دارای تجهیزات و امکانات پیشرفته و تخصصی برای معاینه بیماران باشند. در غیر این صورت تشخیص صحیح بیماری و درمان به موقع آن اتفاق نمی‌افتد. بهداشت و تمیزی محل کار متخصص اورولوژی زن نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است. زیرا دستگاه تناسلی زنان به ‌گونه‌ای است که به‌ سرعت عفونت و سایر عوامل خارجی را به خود جذب می‌کند.

در نتیجه

پزشک یا متخصص اورولوژی تهران در درمان بیماری‌ها و مشکلات مربوط به ناحیه تناسلی مردان و دستگاه ادراری زنان و مردان تمرکز دارد. این متخصص مانند سایر پزشکان دیگر ۷ سال دوره عمومی را طی می‌کند. سپس به ‌مدت ۴ الی ۵ سال در زمینه تخصصی به تحصیل در دانشکده پزشکی مشغول می‌شود.

این پزشکان برای دریافت فوق تخصص خود باید مدت ۱ الی ۳ سال را نیز به تحصیل در دوره فلوشیپ بگذرانند. در این زمان انجام جراحی دستگاه ادراری و سایر روش‌های درمانی نیز به آنان آموخته می‌شود. برای یافتن متخصص اورولوژی غرب تهران بهتر است به سایت جامع پزشکی دکتر با من مراجعه کنید و از این طریق اسم، مشخصات، آدرس و اطلاعات دیگر پزشک مناسب را به‌ دست آورید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد