هر آنچه که باید درباره موی معمولی بدانید

0

هر آنچه که باید درباره موی معمولی بدانید: همان طور که قبلا هم گفتیم مراقبت از موهای معمولی و نرمال به نسبت مراقبت از موی چرب و خشک ساده تر است.

اگر موی عادی و نرمالی دارید؛ تا زمانی که متوجه تغییر یا مشکل خاصی نشدید می توانید روند عادی مراقبت از موی نرمال را ادامه دهید. استفاده از محافظ های گرما، اسپری ها و روغن های غنی از مواد مغذی از شکننده شدن و خشک شدن موهای شمال جلوگیری می کنند. اما برخی موارد مانند تغییرات هورمونی، آب و هوا و … نیز ممکن است موهای شما را از حالت معمول خارج کند و باعث شد تا در روند مراقبت از موی خود تجدید نظر کنید.

قطعا هر کسی رویای داشتن موهای عالی و سالمی را دارد. اما بهشت را به بها می دهند نه بهانه! پس برای داشتن موهای سالم نیاز است که در این راه قدمی بردارید، اما کار سختی نیست! فقط کافی است در مدت زمان کوتاه روال ساده مراقبت از موهای معمولی را در پیش بگیرید تا به نتیجه دلخواه خود برسید که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

شامپو برای موهای معمولی

سوالی که به کرات پرسیده می شود این است که شامپو و نرم کننده مناسب برای موهای معمولی چه نوع شامپویی است؟ در جواب این سوال باید بگوییم که بهترین شامپو برای موهای معمولی می تواند هر نوع شامپویی باشد. فقط باید به این نکته توجه داشته باشید که از محصولات باکیفیت و معتبر استفاده کنید.

همچنین نرم کننده مناسب برای موی معمولی و نرمال می تواند هر نوع نرم کننده ای باشد که فاقد سولفات و پارابن است.

روش شستشوی صحیح موهای معمولی

شستشوی صحیح موی معمولی
شستشوی صحیح مو

روش شستشوی صحیح موهای نرمال یا هر نوع موی دیگری بسیار مهم است.

برای شستشوی موی معمولی؛ شامپو را در حرکات دورانی کوچک روی موهایتان بمالید. با ماساژ پوست سر جریان خون را بهبود می بخشید و باعث رشد بیشتر موها و تحریک روغن های طبیعی موهایتان می شوید.

از شانه کردن مو با برس جددا خودداری کنید و به جای آن از شانه دندانه پهن استفاه کنید. چرا که برس باعث شکسته شدن موهایتان می شود.

برای خشک کردن موهایتان آن ها را نپیچانید بلکه به آرامی آب اضافی موهایتان را بگیرید. روزانه حداقل دوبار موهای معمولی را باید شانه زد. هفته ای ۳ الی ۴ بار موهای نرمال خود را ترجیحا با آب سرد بشویید. چرا که شستشوی مو با آب داغ باعث شکننده شدن و وز شدن موها می شود.

از یک ماسک موی روزانه برای موهای معمولی استفاده کنید

موهای شما ممکن است به دلیل آلودگی های محیطی، آب کلردار و … دچار تغییراتی شوند که برای محفوظ مانندن موهایتان از این شرایط می توانید از ماسک برای موهای معمولی استفاده کنید.

موهایتان را با ملایمت شانه بزنید!

بیایید این طرز فکر غلط را از ذهنمان پاک کنیم که؛ برای داشتن موهای عالی و برق نیاز است روزی صد بار موهایمان را شانه بزنیم. بلکه شانه زدن روزی ۲ الی ۳ بار موهای معمولی کفایت می کند.

همچنین تا زمانی که موهایتان خشک نشده است (به جز موهای فر) از شانه زدن آن اجتناب کنید. زیرا موی مرطوب نسبت به موی خشک شکننده تر است و شانه زدن موهای خیس منجر به شکستن مو می شود.

همچنین در زمان شانه زدن موهای خود با آن با ملایمت برخورد کنید و از کشیدن و فشار آوردن به موهایتان پرهیز کنید.

نوک گیری موهایتان فراموش نشود

چنانچه موهایتان دچار موخوره شده یا به اصطلاح دو شاخ شده است؛ ساده ترین راه برای از بین بردن موخوره کوتاه کردن موها است.

توصیه می شود هر ۶ الی ۸ هفته یک بار، نوک گیری مو را انجام دهید تا از ایجاد موخوره و آسیب به موهایتان جلوگیری کنید.

اجازه دهید موهایتان در هوای آزاد خشک شوند

اگر همیشه بعد از حمام برای خشک کردن موهایتان از سشوار استفاده می کنید، الان وقت تجدید نظر در رفتارتان است. چرا که گرمای بیش از حد باعث آسیب به موها و خشک شدن موهایتان می شود به خصوص اگر به صورت روزانه این کار انجام شود!

توصیه می شود که اجازه دهید موهایتان در هوای آزاد خشک شود و یا اگر اصرار بر استفاده از سشوار دارید از محصول حفاظتی حرارتی حتما استفاده کنید و درجه حرارت سشوار را نیز کم کنید.

سبک زندگی و رژیم غذایی خود را تغییر دهید

ورزش منظم باعث بهبود جریان خود در بدن و افزایش سلامت موها نیز می شود. موهای سالم و نرمال مانند پوست سالم؛ نشان دهنده یک سبک زندگی و رژیم غذایی سالم است. بنابراین از دریافت پروتئین ها و ویتامین های ضروری بدن غافل نشوید.

استفاده از روش های ماسک درمانی برای محافظت از موی معمولی

استفاده بیش از حد از سشوار و اتو مو، آب کلردار، آلودگی هوا، شامپو زدن بیش از اندازه مو و قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید آسیب های بسیاری به موهای شما وارد می کنند.

اما نگران نباشید با استفاده از روش های ماسک درمانی برای محفاظت از موی معمولی تا حد زیادی می توانید پوست سر و موهایتان را تقویت کنید. استفاده از ماسک مو خانگی به طور منظم می تواند به سم زدایی ریشه مو و تامین مواد مغذی و معدنی لازم برای پوست سر را کمک کند.

برای دستیابی به نتیجه عالی از ماسک درمانی نیاز است که هفته ای یک الی دو بار از ماسک های خانگی برای موهای معمولی تان استفاده کنید.

ماسک آووکادو برای مو
ماسک آووکادو

ماسک آووکادو برای بازگرداندن رطوبت به موی معمولی

موی معمولی مردانه و زنانه؛ اصولا رطوبت طبیعی دارند. اما کسانی که موهای مواج و ضخیمی دارند بیشتر در معرض خشکی مو هستند که در این صورت باید به فکر افزایش رطوبت رسانی به موها باشند.

ماسک آووکادو به همراه سس مایونز، عسل و روغن نارگیل معجزه می کند. برای تهیه ماسک موی خانگی آووکادو نیاز است که یک چهارم فنجان سس مایونز را با ۲ قاشق غذاخوری روغن آووکادو و یک قاشق غذا خوری عسل ترکیب کنید. سپس این ترکیب را از کف سر تا ساقه موهایتان بمالید، به مدت نیم ساعت موهایتان را کلاه حمام بپوشایند و سپس موهایتان را نرم کننده مخصوص بشویید.

یک ترکیب دیگری که با آوکادو برای بازگرداندن رطوبت به موی معمولی می تواند موثر باشد به این ترتیب است که  یک چهارم ماسک خاک رس را با یک قاشق غذاخوری روغن آووکادو، ۷۰ میلی لیتر آب و چند قطره روغن گیاهی مانند اسطوخودوس ترکیب کنید. این ترکیب را به تمام قسمت موهایتان بمالید و کلاه مخصوص بپوشید، پس از گذشت نیم ساعت می توانید موهایتان را بشویید.

دکتر با من مرجع مشاوره پوست و مو

چنانچه هر سوالی در زمینه روش های مراقبت از انواع مو و مشکلات مو اعم از خشکی مو، چربی مو، ریزش مو و … دارید پزشکان حاذق دکتر با من در هر ساعت از شبانه روز در خدمت شما عزیزان هستند.

کلام آخر

ما در این مقاله ابتدا به این مبحث پرداختیم که موهای معمولی چگونه است؟ در واقع از جمله ویژگی های موهای نرمال می توان به براق و درخشنده بودن، نرم و منعطف بودن و … اشاره کرد.

سپس به روش های مراقبت از موهای معمولی پرداختیم که این روش ها بسیار ساده هستند. به این ترتیب که رژیم غذایی و سبک زندگی سالم را در پیش بگیرید، از ماسک های خانگی مختص موی معمولی استفاده کنید، موهای معمولی را صحیح بشویید و درست شانه بزنید، استفاده بیش از حد از سشوار، اتو مو و … را کنار بگذارید و بسیاری روش های ساده دیگر که در این مقاله از دکتر با من به آن پرداختیم.

امیدواریم که در این مقاله توانسته باشیم به تمامی سوالات شما در این زمینه پاسخ داده باشیم. چنانچه هر سوال دیگری در زمینه روش های مراقبت از موی عادی، ویژگی موی معمولی و …. دارید در قسمت نظرات از ما بپرسید، پزشکان متخصص پوست و موی ما در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ خواهند داد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد