برآورد هزینه بازسازی آشپزخانه از دید پیمانکاران ساختمانی در سال ۱۴۰۱

0

به گزارش مجله اینترنتی دکوکده : آشپزخانه یکی از کلیدی ترین فضاهای یک خانه است که به قول معروف باید همه چیز تمام باشد. چون اولا فضایی برای نگهداری مواد غذایی و دوما فضایی برای آشپزی است. پس باید هم تهویه مناسبی داشته باشد، هم تمیز و جادار باشد و هم نمای زیبایی داشته باشد.

با توجه به توضحات فوق و اهمیتی که آشپزخانه دارد قصد داریم در این مقاله از هزینه و قیمت بازسازی آشپزخانه شما را آگاه کنیم. در این راستا در خصوص بازسازی هر چه که در آشپزخانه لازم است صحبت می کنیم. از بازسازی کابینت تا بازسازی سقف و حتی بازسازی تاسیسات و کف آشپزخانه. تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

در ابتدای مقاله باید اشاره کنیم که این برآورد هزینه بازسای آشپزخانه بر مبنای سال ۱۴۰۱ انجام شده و در صورتی که شما در هر زمانی بخواهید هزینه های را به روز کنید، می توانید با یک ضریب تقریبا ۳۰ درصدی قیمت تقریبی به روز را محاسبه کنید.

در ابتدا بیایید مواردی که می تواند در بحث بازسازی آشپزخانه هزینه زا باشد را شناسایی کنیم:

  1. قیمت تخریب و جمع آوری نخاله ها
  2. قیمت کابینت
  3. قیمت کف سازی
  4. قیمت کاشی بین کابینتی
  5. هزینه تاسیسات
  6. قیمت سقف کاذب
  7. قیمت نورپردازی کابینت
  8. هزینه خرید و نصب پنجره
  9. هزینه های پنهان
  10. هزینه مدیریت پیمان

در زیر به تفصیل در خصوص کدام توضیح خواهیم داد.

۱- هزینه تخریب آشپزخانه برای بازسازی

اولین قدم برای شروع بازسازی آشپزخانه تخریب آن است. تخریب سطوح مختلفی دارد. مثلا ممکن است فقط بخواهید کابینت های خود را جدا کرده یا ممکن است بخواهید کاشی های خود را نیز بکنید. در کمترین حالت باید حدود ۵۰۰ هزارتومان و در بیشترین حالت باید حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزارتومان برای تخریب و حمل نخاله ها پرداخت کنید.

۲- هزینه کابینت

کابینت آشپزخانه پرهزینه ترین اجزاء در بازسازی آشپزخانه است. البته بسته به انتخاب مدل نیز دارد. ولی تقریبا همه مدل ها قیمت زیادی دارند. قیمت کابینت بر اساس جنس و سبک آن مشخص می شود. ارزان ترین نوع کابینت ام دی اف و گران ترین کابینت چوب است. جنس های دیگر در بین این دو قرار می گیرند. یک نکته مهمی که باید برای انتخاب کابینت مد نظر داشته باشید این است که حتما کل قیمت را از کابینت ساز بپرسید. چون قیمت متری شما را گمراه می کند. اگر بخواهیم یک برآورد قیمت بر اساس انواع متریال کابینت ها داشته باشیم می توان گفت قیمت هر متر کابینت تقریبا از ۲ میلیون شروع شده و تا متری ۱۸ میلیون تومان هم میرسد.

۳- قیمت کفسازی در بازسازی آشپزخانه

برای بازسازی کف آشپزخانه متریال های مختلفی می توانید استفاده کنید. اما باید توجه داشته باشید که آشپزخانه یک محیط مرطوب است و توصیه می شود بیشتر از سرامیک، کفپوش های پی وی سی یا سنگ استفاده شود. به دلیل اینکه استفاده از سرامیک مرسوم تر است ما قیمت سرامیک را بررسی می کنیم. قیمت سرامیک بر اساس نوع، ابعاد و رنگ متفاوت است. نوع پرسلان گران ترین است، از نظر ابعاد هر چه سرامیک بزرگتر باشد گران تر است و از نظر رنگ سرامیک های تیره گران تر هستند. به صورت تقریبی هر متر سرامیک بین ۷۰ تا ۱۰۰ هزارتومان قیمت دارد.

۴- قیمت کاشی بین کابینتی

فضای بین کابینت زمین و کابینت دیواری ۶۰ سانتی متر است. این فاصله با کاشی پر می شود. کاشی های بین کابینتی با دو سایز ۳۰ و ۶۰ موجود هستند و قیمت تقریبی آنها بین ۱۵۰ تا ۵۰۰ هزارتومان برای هر متر است.

۵- قیمت بازسازی تاسیسات آشپزخانه

تاسیسات آشپزخانه می تواند یکی از قسمت های پرخرج در بازسازی آشپزخانه باشد. در صورتی که تاسیسات آشپزخانه شما نیاز به بازسازی دارد باید آن را در اولویت قرار دهید تا از دوباره کاری پرهیز شود. به دلیل اینکه حجم کار بازسازی در پروژه های مختلف متفاوت است نمی توان قیمتی را برای آن مشخص کرد.

۶- قیمت بازسازی سقف آشپزخانه

برای سقف آشپزخانه انتخاب های متعددی وجود دارد. می توانید سقف آشپزخانه را نقاشی کنید. می توانید از انواع مدل های سقف کاذب استفاده کنید. سقف های کاذب می تواند شامل آسمان مجازی، کناف، کشسان، رابیتس و … باشد. به طور مثال قیمت حدودی آسمان مجازی هر متر بین ۴۰۰ تا ۷۰۰ هزارتومان است.

۷- هزینه های پنهان بازسازی آشپزخانه

برای بازسازی آشپزخانه هزینه هایی وجود دارد که از دید شما پنهان است. مثلا هزینه بیمه واحد مسکونی که چیزی بین ۱ تا ۳ میلیون تومان است. هزینه عوارض شهرداری، هزینه نگهبانی و کارگر، هزینه تخریب و جمع آوری نخاله و … شامل هزینه های پنهان است. حتما برای هزینه های پنهان نیز برنامه داشته باشید.

۸- هزینه مدیریت پیمان

اگر پروژه بازسازی آشپزخانه شما بزرگ باشد باید از یک پیمانکار برای طراحی، تعیین مصالح، نظارت و پیدا کردن متخصص کمک بگیرید. پس باید هزینه مدیریت پیمان را نیز در این شرایط در نظر بگیرید. توجه کنید که همواره توصیه می شود که از مدیریت پیمان برای مدیریت پروژه بازسازی خود کمک بگیرید تا در صرفه جویی زمان و هزینه ها بهینه عمل کنید.

جمع بندی

در صورتی که بخواهید آشپزخانه خود را بازسازی کنید باید توجه داشته باشید که حدود ۴۰ درصد از هزینه نهایی شامل دستمزد است و ۶۰ درصد ما بقی شامل هزینه متریال ها می شود. در سال ۱۴۰۱ هزینه بازسازی آشپزخانه بسته به میزان بازسازی از چیزی حدود ۳ میلیون تومان برای هر متر شروع شده و به متری حدود ۷ میلیون تومان ختم می شود. این گستره بستگی به موارد مختلفی مثل نوع متریال، تعداد موارد انتخابی برای بازسازی و ایده های بازسازی آشپزخانه شما دارد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد