فن کویل کانالی چیست و کجا کاربرد دارد؟

0

به گزارش مجله اینترنتی دکوکده : فن کویل کانالی سرمایش و گرمایش محیط را توسط هوای پرفشار و توسط کانال های تعبیه شده در سقف فراهم می کند. فن کویل ها با ترموستات می توانند دمای اتاق را تنظیم کنند. فشار استاتیک خارجی در این نوع فن کویل ها بسیار زیاد است. می توان گفت فن کویل های کانالی از نظر ظاهری مشابه فن کوئل سقفی توکار هستند، بنابراین فن کویل های کانالی را داخل سقف کاذب نصب می کنند.

فن کویل های کانالی در ظرفیت های ۶۰۰ الی ۲۰۰۰ فوت مکعب بر دقیقه تولید می شوند. مسیر ورود و خروج جریان هوا در این نوع فن کویل ها کانالی است. از ویژگی های بارز فن کویل های کانالی می توان به حجم هوای زیاد آن ها اشاره کرد. معمولا از این نوع فن کویل ها در لابی هتل ها، مکان های با ارتفاع سقف زیاد و ساختمان های تجاری استفاده می کنند.

استفاده از این نوع فن کویل ها برای کنترل درجه حرارت هر محیط به طور جداگانه بسیار مفید است. با نصب فن کویل های کانالی می توانید دمای هر محیط را مطابق با نیاز خود کنترل کنید. نصب فن کویل های کانالی مانع از انتقال آلودگی بین اتاق ها می شوند. به همین دلیل کاربرد این نوع فن کویل ها بسیار گسترده است. از این نوع فن کویل ها در ساختمان های اداری، مسکونی، بیمارستان ها و … استفاده می کنند.

تهویه فن کویل کانالی به چه شکل است؟

 

شکل تهویه فن کویل کانالی با توجه به ساختاری که دارد متفاوت است. فن کویل ها از نظر ساختار در دو نوع توکار و روکار وجود دارند. فن کویل سقفی توکار را درون سقف نصب می کنند. این نوع فن کویل بدون صدا هستند. فن کویل های توکار در ظرفیت های بالا تولید می شوند. از فن کویل های کانالی توکار در ساختمان های مسکونی، هتل ها و ساختمان های اداری استفاده می کنند.

فن کویل های کانالی روکار در دو نوع ایستاده و دیواری تولید می شوند. فن کویل های روکار دیواری کانال ندارند، به همین دلیل جزء فن کویل های کانالی به حساب نمی آیند؛ در حالیکه فن کویل های کانالی روکار ایستاده کانال دارند. فن کویل های کانالی ایستاده برای هر مکانی قابل استفاده هستند.

فن کویل های کانالی دو لوله از دیگر فن کویل های کانالی هستند. در این نوع فن کویل ها از یک لوله برای ورود آب و از لوله دیگر برای خروج آب استفاده می کنند. با توجه به دستگاهی که به فن کویل وصل می شود، حالت سرمایشی و گرمایشی آن تعیین خواهد شد. استفاده از این نوع فن کویل برای مکان های مختلف کاربرد دارد.

فن کویل های ۴ لوله ای شامل دو لوله آب برای ورود آب و دو لوله آب برای خروج آب هستند. این نوع فن کویل ها را می توان همزمان به چیلر تراکمی و بویلر وصل کرد. از فن کویل های ۴ لوله ای برای ساختمان های خیلی بزرگ استفاده می کنند. این نوع فن کویل ها قادر هستند دو نقطه متفاوت از محیط مورد نظر شما را به صورت همزمان سرد یا گرم کنند.

 

 

نصب فن کویل کانالی

 

نصب فن کویل کانالی نیازمند مهارت و دانش فنی است. دستور العمل نصب فن کویل های مختلف با توجه به ساختار و کاربرد فن کویل متفاوت می باشد. به طور کلی نصب فن کویل ها شامل انتخاب محل صحیح جهت نصب، نصب فیزیکی فن کویل، نصب برقی فن کویل و راه اندازی آن می باشد. نصب صحیح و اصولی فن کویل در طول عمر آن نقش بسزایی دارد. توصیه می کنیم نصب فن کویل را به دست فرد متخصص بسپارید.

نصاب حرفه ای با رعایت نکات نصب عملکرد و کارایی فن کویل را افزایش می دهد. برای مثال فن کویل های توکار در سقف کاذب نصب می شوند. این امر سبب مشکل شدن فرآیند تعمیر و نصب فن کویل شده است.  نصاب حرفه ای  با در نظر گرفتن ابعاد و اندازه سقف کاذب فن کویل را نصب می کند.

مزایای فن کویل کانالی در ساختمان ها

از مزایای ویژه فن کویل کانالی می توان به فضای کم آن ها اشاره کرد. شما می توانید این نوع فن کویل ها را با چیلر و یا دستگاه حرارت مرکزی نصب کنید. امکان کنترل حرارت فضاهای مختلف به صورت مجزا از طریق فن کویل های کانالی وجود دارد. این امر سبب کاهش هزینه ها و هدررفت انرژی خواهد شد.

امکان گرم شدن فن کویل های کانالی با دمای پایین آب وجود دارد، بنابراین استفاده از این نوع سیستم برای مناطقی که از صفحات خورشیدی استفاده می کنند بسیار مناسب است. به عبارت دیگر فن کویل های کانالی را می توان با دمای خورشید گرم کرد.

امکان کنترل آتش و دود موقع آتش گرفتگی در این نوع فن کویل راحت تر می باشد، زیرا کانال کشی آن به صورت رفت و برگشت است. با نصب این نوع فن کویل ها می توانید از کانال کشی های اضافی خودداری کنید. در اینصورت هزینه های شما کاهش پیدا خواهد کرد. استفاده از فن کویل های کانالی بسیار راحت و آسان است. با نصب این نوع فن کویل ها می توانید از سرایت آلودگی بین اتاق ها جلوگیری کنید.

برای اطلاعات بیشتر و خرید و اجرای با مشاوران ما در ارتباط باشید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد