خرید قطعات مشعل ایران رادیاتور

0

به گزارش مجله اینترنتی دکوکده : در این مطلب قصد داریم اطلاعاتی در خصوص خرید قطعات مشعل ایران رادیاتور در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. مشعل ها از سری سیستم های گرمایشی متداول در زمینه ی مصارف خانگی و صنعتی می باشند. در واقع مشعل از اجزای اصلی تجهیزات موتورخانه به شمار می آید. با توجه به اهمیت و کاربرد مشعل لازم است که این محصول به درستی انتخاب شود. چرا که در صورت عدم هماهنگی مشعل با سایر تجهیزات موتورخانه، کل مجموعه با مشکل مواجه شده و فرایند تولید آبگرم به درستی انجام نمی شود. بنابراین در طراحی و محاسبات تجهیزات موتورخانه محاسبه ی ظرفیت مشعل و انتخاب صحیح آن میتواند کمک شایانی به بهینه سازی مصرف انرژی و افزایش راندمان سیستم حرارت مرکزی نماید.

اجزا و نحوه ی عملکرد مشعل گازی و گازوییلی

در واقع مشعل عنصر اصلی سیستم احتراق است. این دستگاه شامل تهیه سوخت، توزیع سوخت هوا و کنترل احتراق می باشد. قبل از پرداختن به هر چیز بهتر است نگاهی به مکانیزم مشعل ها و نحوه ی احتراق آنها داشته باشیم. مشعل یک دستگاه مکانیکی است که مقدار مورد نیاز سوخت و هوا را تامین می کند و باعث ایجاد اختلاط سریع و تولید شعله می شود. میزان مخلوط هوا و سوخت به طور مستقیم بر پایداری، شکل و انتشار شعله تاثیر می گذارد. مشعل با توجه به ظرفیتی که دارد از طریق شعله میزان مشخصی حرارت برای گرم کردن آب و دیگر سیالات در دیگ ها، بویلرهای خانگی و صنعتی بهره می برد.

خرید مشعل ایران رادیاتور

یکی از برندهای معتبر و مطرح بازار داخلی برند ایران رادیاتور است. شرکت ایران رادیاتور سابقه ای درخشان در زمینه ی تولید و ساخت انواع سیستم های گرمایشی از جمله مشعل های گرمایشی دارد. مشعل ایران رادیاتور در مدل های گازی، گازوئیلی، مازوت سوز، دوگانه سوز و سه گانه سوز طراحی و عرضه می شوند. تنوع نوع سوخت در این مشعل ها انتخاب را برای مصرف کننده راحت تر کرده است. به همین دلیل تنها کافیست با در نظر گرفتن نوع سوخت مصرفی موردنظر مشعل ایران رادیاتور با ظرفیت حرارت دهی مناسب انتخاب و خریداری کنید.

نکته ای که باید به آن اشاره کنیم این است که مشعل ها از کنار هم قرار گرفتن چندین قطعه و اجزای کوچک تر تهیه شده اند. این قعطات به مرور و در اثر حرارت و یا آلودگی ها سوخت مصرفی، و یا قرار گرفتن در محیط های آلوده بعد از مدتی ممکن است دچار خرابی شوند. به این منظور تنها با تعویض قطعه ی خراب دستگاه میتواند به عملکرد خود ادامه دهد. اگر مشعل به خوبی کار نکند و یا در فرایند تشکیل شعله دچار خرابی شده باشد، گاها تعویض کل دستگاه صرفه ی اقتصادی ندارد. بنابراین تنها کافیست با جایگزین کردن قطعه ی نو مجددا از دستگاه استفاده نمایید. شما میتوانید با خرید قطعات مشعل ایران رادیاتور در بسیاری از هزینه های تعویض و تعمیر صرفه جویی نماید.

معرفی اجزا مشعل گازی و گازوییلی

قبل از معرفی و پرداختن به خرید قطعات مشعل ایران رادیاتور نگاهی کوتاه و اجمالی به عملکرد مشعل های گازی و گازوئیلی داریم. مشعل های گازی نوعی از مشعل ها هستند که بر پایه مخلوط هوا و سوخت بر اساس پیش مخلوط و نوع پاشش طبقه بندی می شوند. در حالت پیش مخلوط (premix type)، قبل از عبور از نازل مشعل، سوخت و گاز پیش مخلوط می شوند و در حالت پخش (diffusion type)، یک مقدار کم هوا در جریان گاز مخلوط شده و بین آنها پخش می شود. هوا و سوخت گازی به طور جداگانه در محفظه احتراق وارد می شوند. میزان مخلوط شدن هوا و سوخت، فرآیند احتراق را تعیین می کند. انواع مختلفی از مشعل در صنایع و همچنین کاربرد خانگی استفاده می شود. مشعل های گازی ایران رادیاتور بر اساس میزان فشار نیز دسته بندی می شوند. آنها هم تحت شرایط جوی و فشار بالا از ۷ تا ۷۰ کیلو پاسکال عمل می کنند و هم برای فشارهای پایین از ۱ تا ۴ کیلو پاسکال. در مشعل های اتمسفریک، هوا در محفظه احتراق تامین می شود. بخش کوچکی از هوا با سوخت بعنوان هوای اولیه مخلوط می شود و باقی هوای مورد نیاز بعنوان هوای ثانویه از پورت بالای مشعل فراهم می گردد. جرم هوا حدود ۱۰ برابر سوخت است. بخشی از کل هوا که با سوخت مخلوط می شود و این هوا که با سوخت تامین می شود را هوای اولیه می گویندو هوای ثانویه در محفظه احتراق اضافه می گردد.

قیمت مشعل ایران رادیاتور

مشعل های گازوییلی ایران رادیاتور نیز نوع قدیمی تر از مشعل ها هستند. در این نوع ابتدا گازوییل توسط حرارت تبخیر می شود، بخار سوخت با هوا مخلوط می شود و سپس می سوزد. گازوییل با نرخ آهسته تر از میزان احتراق تبخیر می شود. این فرآیند با استفاده از اسپری کننده ها برای ایجاد قطرات کوچک از گازوییل قبل از احتراق اصلاح می شوند و قطرات را می توان به راحتی تبخیر کرد. قطرات گازوییل تولید شده در محدوده ۰.۰۰۰۲ تا ۰.۰۱۰ اینچ است. اندازه کوچک قطرات باعث اشتعال سریع و تشکیل سریع شعله می شود. طراحی نازل برای اینکه قطرات با نرخ یکنواخت تولید شوند نیز مهم است.

قطعات مشعل کدام است

برای خرید قطعات مشعل ایران رادیاتور بهتر است شناخت نسبی با این اجزا داشته باشیم. از مهمترین و اصلی ترین قطعات مشعل می توان به موارد زیر اشاره داشت.

  • یون
  • دمپر هوا
  • دمپر هوای هیدرولیک
  • شیر برقی گاز مشعل گازی
  • کلید کنترل فشار گاز (پرشر گاز)
  • کلید کنترل فشار هوا (پرشر هوا)
  • رله کنترل کننده مشعل گازی
  • الکترود های جرقه زن یا ترانس جرقه

فروش قطعات مشعل ایران رادیاتور

کاربرد مشعل ها

مشعل ها با توجه به ظرفیت و میزان حرارت آن ها کاربرد های بسیاری دارند. به نوعی که شرکت های تولید کننده ی این محصولات از جمله ایران رادیاتور سالانه میلیون دستگاه تولید و روانه ی بازار رقابت می کنند. از آنجا که مشعل از مصرف سوخت گاز و یا گازوئیل برای ایجاد شعله و حرارت استفاده می کند حین خرید این محصول بهتر است که به گرید انرژی آن توجه نمایید. شرکت ایران رادیاتور با در نظر گرفتن این امر، مشعل هایی مطابق استانداردهای روز دنیا تولید و عرضه می کند. از جمله ی کاربرد این محصولات میتوان به موارد زیر اشاره کرد

  • استفاده در موتور خانه ها جهت گرمایش دیگ و بویلر
  • برای تامین گرمایش ژنراتور های هوای گرم
  • استفاده در کارخانجات جهت دیگ های بخار و دیگ ذوب مواد
  • مصارف خاص مانند گرمایش محیطی با شعله مستقیم و خشک کن ها
  • ذوب فلزات، کوره های پوشش پودری، اجاق های نانوایی و آشپزخانه های صنعتی
  • دستگاه های خشک کن، کوره های کاشی  و سرامیک، چاپ و طراحی شیشه

جهت خرید محصولات ایران رادیاتور و دیگر برندهای مطرح بازار  با مراجعه به وبسایت تاسیسات بانک میتوانید خریدی هوشمندانه را تجربه نمایید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد