نقاشی روی گلدان سفال، یک طرح و هزار رنگ و لعاب! از نیکان تجارت هاشمی بخوانید

0

به گزارش مجله اینترنتی دکوکده : ظروف سفالی، زاده ترکیب خلاقیت ذهن و زحمت دست هنرمندان ایرانی است که در فرایند تولید یک سازه جدید هستند، احتمالا شما نیز در فروشگاه‌های حضوری یا آنلاین، ظروف سفالی جذاب نقاشی شده را دیده‌اید و این سوال برایتان ایجاد شده است که ظروف سفالی نقاشی شده کدام فرایند را طی کرده‌اند تا به این زیبایی و جذابیت رسیده‌اند؟

در ادامه این مطلب، نکات جذاب و خواندنی در رابطه با دنیای نقاشی روی گلدان سفالی، روش‌های انجام آن و چگونگی یادگیری نقاشی روی سفال، آورده شده است. اگر شما نیز به دنیای جذاب نقاشی روی گلدان سفال علاقه مند هستید پیشنهاد می‌شود تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

 

نقاشی روی گلدان سفال چیست؟

به تمامی آثار تصویری اعم از نقاشی‌های بصری یا نقش و نگارهایی با مضمون نوشته و شعر که روی اشیا سفالی به تصویر کشیده می‌شوند نقاشی روی گلدان سفال می‌گویند، اگر شما نیز به دنیای هنرهای صنایع دستی ایرانی علاقه‌مند هستید و خواهان خرید ظروف میناکاری شده در این زمینه می ‎‌باشید بی‌شک خرید یک گلدان سفالی نقاشی شده برای شما انتخابی عالی خواهد بود.

 

۳ سبک محبوب نقاشی روی گلدان سفال

آثار نقاشی روی گلدان سفال، به سه دسته اصلی طراحی با مداد رنگی، گواش و مینا کاری، تقسیم می‌شوند، در ادامه با این سه شاخه جذاب از هنر نقاشی روی گلدان سفال و کاربردهای آن‌ها آشنا شوید.

 

نقاشی روی گلدان سفالی با مداد رنگی

فروشگاه‌های حرفه‌ای ارائه کننده نقاشی روی گلدان سفال، اصولا این نوع گلدان‌های سفالی را ارائه نمی‌کنند، اما اگر شما در آغاز مسیر طراحی و نقاشی روی گلدان سفالی هستید بی‌شک استفاده از مداد رنگی برای خلق اثر جذاب روی گلدان سفالی ایده خیلی خوبی خواهد بود.

 

نقاشی روی گلدان سفالی با گواش

یکی از سبک‌های دیگر نقاشی روی گلدان سفال، استفاد از گواش باکیفیت خوش‌رنگ است، اگر به خلق اثر جذاب روی گلدان‌ها و دیگر ظروف سفالی علاقه مند هستید، بی‌شک نقاشی روی گلدان سفال با کمک گواش را نباید از دست بدهید.

 

میناکاری، معجزه دنیای نقاشی روی سفال!

میناکاری یکی از اصیل‌ترین هنرهای صنایع دستی در ایران است، اساتید باتجربه حرفه‌ای در دنیای میناکاری از این هنر اصیل جذاب به عنوان جادوی رنگ و آتش وشیشه یاد می‌کنند که امروزه این هنر اصیل جذاب به دنیای سرد و بی‌روح ظروف سفالی نیز وارد شده است و آثار جذابی را پدید آورده است.

کار در منزل نقاشی روی گلدان سفالی، از بهترین کارهای در منزل برای زنان

چطور نقاشی روی گلدان سفال را شروع کنیم؟

اگر به فکر داشتن یک درآمد کوچک و موثر از دنیای نقاشی روی گلدان سفال هستید مسیر شیرین و پرپیچ و خمی را در پیش روی‌تان خواهید داشت، در قدم اول باید به صورت دقیق و حرفه‌ای یاد بگیرید که چطور آثار جذابی را روی گلدان‌های سفالی خلق کنید و در مرحله بعد با ایده گرفتن از منابع مختلف، آثارتان را دگرگون کنید.

 

آموزش ساده و کاربردی برای نقاشی روی سفال

در ابتدا تلاش کنید با یک مداد ساده و روان، طرح اولیه را روی ظرف نقاشی کنید و سپس با مداد رنگی، گواش، آبرنگ یا هر نوع وسیله رنگ آمیزی که در اختیار دارید، به طرح بدون رنگ و لعاب‌تان روحیه ببخشید و زیبایش کنید. اگر فکر می‌کنید مسیر اجرای یک طرح حرفه‌ ای و جذاب نقاشی روی سفال، کار دشواری است و به سادگی نمی‌توانید آن را انجام دهید، مراحل زیر را برای پیاده سازی نقاشی روی سفال پیاده سازی کنید:

 

مراحل نقاشی روی سفال به سبک حرفه‌ای‌ها

  1. دنبال کردن آموزش‌های حرفه‌ای
  2. خلق طرح ذهنی
  3. پیاده سازی به کمک مداد و براش
  4. کمک از مواد تولید رنگ
  5. ایجاد طرح پایانی
  6. بررسی نتیجه و اعمال تغییرات در صورت نیاز

البته فراموش نکنید که اگر قصد طراحی و خلق یک اثر هنری ویژه برای هدیه دادن به عزیزان‌تان را دارید بهتر است صنایع دستی اصیل ایرانی را از یک فروشگاه معتبر و حرفه‌ای مثل نیکان تجارت هاشمی خریداری کنید تا خیالتان از بابت کیفیت طراحی و روند اجرای طرح، آسوده خاطر باشد.

ظروف میناکاری

ایده برای نقاشی روی گلدان سفال

دنیای نقاشی روی گلدان سفال، از تنوع بسیار بالایی برخوردار است و شما می‌توانید با کمک گرفتن از روحیه هنری ذهن‌ تان آثار مختلفی را خلق کنید، در ادامه با برخی از جذاب‌ترین ایده‌های نقاشی روی گلدان سفال آشنا شوید.

  1. طرح‌های فانتزی
  2. طرح‌های کودکانه
  3. نقاشی برای کسب‌وکارها
  4. نقاشی ورزشی و اسپرت
  5. نقش طبیعت
  6. طرح‌های ایرانی اسلیمی
  7. نقش صورت و کارکتر
  8. آثار مذهبی هنری
  9. نقش‌های ذهنی خلاقانه
  10. طرح بته و جقه و …

 

جایگاه نقاشی روی گلدان سفال در صنایع دستی ایرانی

امروزه گلدان‌های سفالی طراحی شده توسط هنرمندان، جایگاه مهمی در میان صنایع دستی ایرانی، بویژه طراحی دکوراسیون منزل دارا هستند، از این آثار هنرهای دستی در دنیای نقاشی روی گلدان‌ های سفالی می‌توان به عنوان معجزه صنایع دستی ایرانی نام برد که  امروزه نقش بسیار مهمی در دنیای صنایع دستی برای عاشقان این صنعت ایفا می‌کند.

 

برای خرید صنایع دستی رویایی‌ تان از نیکان تجارت هاشمی کمک بخواهید!

احتمالا شما نیز با خواندن این توضیحات، به این فکر افتاده‌اید که آثار صنایع دستی جذابی از جمله سفال‌ های نقاشی شده، ظروف میناکاری و … را خریداری نمایید و رنگ و روحی تازه به منزل یا محل کارتان هدیه دهید. شما می‌توانید از وب سایت نیکان تجارت هاشمی با گشتن در بین محصولات ارائه شده، نوع محصول صنایع دستی ایده آل‌ تان را انتخاب و خریداری کنید و زیبایی منحصر به‌ فردی را به منزل یا محل کارتان هدیه دهید.

 

چرا نیکان تجارت هاشمی؟

  1. تنوع محصولات
  2. قیمت‌های فوق العاده
  3. کیفیت بی‌نظیر
  4. رضایت مشتریان قبلی
  5. اصیل بودن آثار و …

 

سخن پایانی

در این مطلب، تلاش کردیم اطلاعات جامع و کاربردی پیرامون نقاشی روی گلدان سفال، هنر میناکاری و روش خرید بهترین آثار صنایع دستی از جمله سفال کاری و میناکاری به شما عزیزان ارائه کنیم.

پیشنهاد می‌شود اگر قصد خرید جذاب‌ترین آثار صنایع دستی ایرانی را دارید همین حالا سری به وب سایت نیکان تجارت هاشمی بزنید و در میان دنیای جذاب و متنوعی از صنایع دستی ایرانی از جمله ظروف سفالی زیبا و چشم نواز، آثار میناکاری و … صنایع دستی ایده آل‌ تان را انتخاب وخریداری نمایید و تجربه یک خرید لذت بخش رویایی را در ذهن‌تان ثبت کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد