مقایسه پمپ آب خانگی و کشاورزی + بهترین فروشگاه لوازم تأسیسات

0

به گزارش مجله اینترنتی دکوکده :  لازم به ذکر است که انواع مختلفی پمپ آب وجود دارد و هرکدام کاربرد مخصوص خود را دارد. عملکرد همگی آن‌ها مشابه یکدیگر بوده است. در این مقاله به تفاوت پمپ آب خانگی  و کشاورزی خواهیم پرداخت. در واقع تنهای تفاوتی که این دو نوع با یکدیگر دارند؛ در این است که پمپ آب کشاورزی یا همان صنعتی نیاز به آبدهی یا دبی بیشتری نسبت به نوع خانگی دارد.

مقایسه پمپ آب خانگی و کشاورزی + بهترین فروشگاه لوازم تأسیسات

این نیاز باعث شده است تا قطر خروجی پمپ آب کشاورزی بیشتر از پمپ آب خانگی در نظر گرفته شود. البته ناگفته نماند که قدرت پمپ آب کشاورزی و صنعتی نسبت به پمپ آب خانگی بسیار بیشتر بوده است. در ادامه به تمامی تفاوت‌ها و عملکرد این دو پمپ خواهیم پرداخت در نتیجه با ما همراه باشید.

پمپ آب چیست؟

به طور کلی تمامی پمپ آب‌ها همانند هم کار می‌کنند. در نتیجه پمپ آب وسیله‌ای است که انرژی مکانیکی را به انرژی جنبشی تبدیل می‌کند. در واقع این وسیله باعث افزایش فشار آب شده و بر اصطکاک نیز غلبه می‌کند. جابه جایی آب از ابتدا ، مهم‌ترین دغدغه‌های افراد بوده است و امروزه از این وسیله برای انتقال و جابه جایی آب استفاده می‌شود. اختراع پیچ ارشمیدس در ابتدا کمی کار را برای افراد راحت‌تر کرد و با کمک این اختراع توانستند تا آب را از رودخانه روانه زمین‌های کشاورزی کنند. بعد از این اختراع با انواع تلاش‌ها توانستند وسیله‌ای برای انتقال مایعات چاه به بیرون اختراع کنند.

با توجه به انواع مایعات و سیال، پمپ‌های مختلفی اختراع و ساخته شده است تا بتوانند این مواد را به راحتی پمپ کنند. برخی از پمپ‌ها در دمای به خصوص نیز کار کرده و مشکلات شما را حل می‌کنند. برای درک تفاوت دو پمپ کشاورزی و خانگی باید به طور جداگانه با هرکدام آشنا شوید.

پمپ آب کشاورزی و اجزای آن

پمپ آب کشاروزی به طور کلی از دو بخش اصلی الکتروموتور شناور و پمپ تک شناور تشکیل شده است. الکتروموتور شناور می‌توان به صورت چدن و استیل نیز ساخته شود. به نظر شما تفاوت نوع چدنی با استیل چیست؟ در جواب این سؤال باید گفت پمپ آب کشاورزی که از نوع چدن ساخته شده است بسیار مقاوم و با دوام بوده است. در صورتی که پمپ استیل آن در برابر آب‌های اسیدی و شور استحکام بسیار بیشتری دارد.

یکی از اجزای دیگر این پمپ تک شناور بوده است که این قطعه نیز به دو صورت استیل و چدنی بوده است، نوع استیل آن خاصیت ضد زنگ و ضد خوردگی دارد و نسبت به نوع چدنی آن تقریباً ارجحیت دارد. یک نکته بسیار مهم آن این است که پروانه‌های پمپ آب از جنس استیل نیز نسبت به جنس چدنی بسیار مقاوم و بهترند.

پمپ آب خانگی

امروزه به دلیل  فشار کم بسیاری از ساختمان‌ها، استفاده از پمپ آب و مخزن آب بسیار رایج شده است و بدین وسیله می‌توان به راحتی آب ذخیره شده را از درون مخزن به شبکه آب‌رسانی ساختمان هدایت کرد. پمپ آب خانگی نیز خودش انواع مختلفی مثل پمپ بشقابی، جتی و غیره دارد. هر کدام از این دو نوع ویژگی‌ مخصوص به خود را دارد. پمپ خانگی نسبت به پمپ کشاورزی نیاز به فشار بسیار قوی نداشته است.

البته اگر کل ساختمان از یک پمپ استفاده کنند در این صورت باید این پمپ الکتروموتور قوی داشته باشد. این وسیله دارای یک مخزن قرمز رنگ است که این مخزن وظیفه نگهداری از آب را بر عهده دارد. در صورت نیاز با سر زدن به سایت سولار مکانیکال می‌توانید به خرید پمپ آب خانگی بپردازید.

تفاوت پمپ آب خانگی و کشاورزی

در قسمت بالا کمی به پمپ آب خانگی و کشاورزی پرداختیم، البته این معرفی اصلاً کامل نبوده و به طور مختصر به این موضوع پرداختیم. پمپ آب خانگی و کشاورزی در مواردی مثل سر و صدا، مصرف انرژی، نوع الکتروموتور، میزان آبدهی یا دبی و هد پمپ و ارتفاع با یکدیگر تفاوت دارند. البته نصب کردن این دو کاملا باهم متفاوت بوده است.

اگر دقت کرده باشید پمپ آب کشاورزی زمان بیشتری نیاز به کار داشته و باید آب را با قدرت بسیار بیشتری پمپ کند تا این آب به کلی زمین برسد. در نتیجه نیاز به مخزن بزرگ‌تر برای ذخیره کردن آب بیشتر دارند. پمپ آب کشاورزی باید از الکتروموتور قوی‌تری استفاده کند؛ در غیر این صورت قدرت پمپ کردن آب را نخواهد داشت و منجر به سوختن و خراب شدن دستگاه می‌شود.

از عوامل موثر در خرید پمپ آب کشاورزی باید به حداکثر دبی، توان پمپ آب، حداکثر ارتفاع، مشخصات الکترونیکی و قطر خروجی پمپ اشاره کرد. در واقع تمامی موارد گفته شده در دستگاه‌ها با یکدیگر متفاوت بوده است و انتخاب آن بستگی به شرایط شما دارد.

بهترین فروشگاه لوازم تأسیسات

در اصل اصطلاح بهترین را شما باید انتخاب کنید و صد در صد هرکسی فروشگاه و برند خود را قبول دارد. اما برای انتخاب بهترین فروشگاه برای خرید لوازم تأسیسات باید به یک سری موارد توجه کنید. برای مثال شما باید از اصل و اورجینال بودن محصولات فروشگاه اطمینان حاصل کنید. بسیاری از فروشگاه‌ها شروع به فروختن محصولات بی‌کیفیت و بدون ضمانت با قیمت بالا کرده‌اند.

اگر فروشگاه نامناسبی را انتخاب کنید در واقع باید در آینده برای تعمیر یا خرید دوباره پمپ آب خانگی یا کشاورزی هزینه دو برابری را پرداخت کنید. یک فروشگاه مناسب در صورت نیاز قبل از خرید اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار می‌دهد. شما می‌توانید با ورود به سایت سولار مکانیکال به خرید پمپ آب خانگی و کشاورزی با بهترین قیمت بپردازید.

کلام آخر

خرید پمپ آب مناسب به همین راحتی‌ها نبوده و شما باید قبل از انتخاب و خرید بهترین نوع آن از کارشناسان خبره کمک و مشورت بگیرید. در واقع همان‌طور که متوجه شدید؛ پمپ آب خانگی با پمپ آب کشاورزی تفاوت‌هایی دارد در صورتی که عملکرد هر دوی آن‌ها یکسان بوده و باید قبل از خرید و انتخاب نوع مناسب اطلاعات لازم را به دست آورده باشید.

شما می‌توانید با ورود به سایت سولار مکانیکال و فشردن تنها یک دکمه بهترین نوع پمپ آب خانگی و کشاورزی را با کیفیت بالا و مناسب‌ترین قیمت خریداری کنید. در صورت نیاز حتی می‌توانید به صورت آنلاین و رایگان از افراد و کارشناسان خبره سایت مشورت بگیرید.

 

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد